۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۶۲۵۴
امام‌جمعه فارسان؛

راه نجات بشر تبعيت از مکتب فاطمي است

حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور امام‌جمعه فارسان گفت: 8 دي مصادف با ۱۳ جمادي‌الاولي سالگشت شهادت صديقه طاهره سلام‌الله‌عليه است. تاريخ مظلوميت شيعه پر است از وقايع جان‌گداز، يکي از آن‌ها شهادت بانوي بي‌نظير جهان خلقت و اولين شهيده راه ولايت، فاطمه زهرا سلام‌الله‌عليه است.
راه نجات بشر تبعيت از مکتب فاطمي است
حجت الاسلام محسن ملک پور امام‌جمعه فارسان در گفتگو با جهانبین نیوز؛  گفت: 8 دي مصادف با ۱۳ جمادي‌الاولي سالگشت شهادت صديقه طاهره سلام‌الله‌عليه است. تاريخ مظلوميت شيعه پر است از وقايع جان‌گداز، يکي از آن‌ها شهادت بانوي بي‌نظير جهان خلقت و اولين شهيده راه ولايت، فاطمه زهرا سلام‌الله‌عليه است.
 
حجت الاسلام محسن ملک پور افزود: آنچه در مدرسه اهل‌بيت  عليهم‌السلام آموخته‌ايم اين است که زهراي اطهر گذشته از نقشي که در دفاع از ولايت داشت و در اين راه به شهادت رسيد، يک شخص نيست او يک منظومه فکري و يک جريان اصيل تربيتي است و به تعبير رايج امروز او يک مکتب است.
 
وي تصريح کرد: مکتب فاطمي. مثل مکتب قاسم سليماني و مکتب امام که شنيديد. البته اين مکتب‌ها هم در همين مسير مکتب فاطمي و حسيني است که مي‌شود اسمش را برد و از آن‌ها دفاع کرد. مکتب فاطمي براي سعادت بشر و رساندن او به اهدافش، داراي نظام علمي و عملي است.
 
صديقه طاهره در بصيرت بخشي به جامعه بي‌نظير عمل کردند
 
وي بيان داشت: وقتي نظام‌نامه علمي و عملي داشت مي‌شود مکتب. ما در کنار صديقه طاهره دنيا و آخرتمان تأمين مي‌شود. اين روزها زياد راجع به تحريف و انحراف گفته مي‌شود و مي‌شنويم و اينکه شخص بصير مي‌تواند مسير درست را تشخيص بدهد و اقدام به‌موقع داشته باشد. صديقه طاهره در بصيرت بخشي به جامعه بي‌نظير عمل کردند و ريشه‌هاي انحراف و تحريف را در چگونگي کنار زدن معصوم از حاکميت جامعه به‌خوبي بيان فرمودند.

وي گفت: نتايج شوم فاصله گرفتن از وحي و تدبير و برنامه الهي را با عنوان موهوم و باطل حکومت مردم بر مردم و قدرت‌نمائي افراد طاغوتي به بهانه اينکه رابطه با وحي قطع‌شده و بايد به عقل تکيه کنيم را به‌خوبي نشان دادند. درحالي‌که در فرهنگ فاطمي حاکم کسي است که از خود قدرتي ندارد و به مردم بدهکار و پاسخگوست و در مردم‌سالاري ديني حاکم خود را در برابر مردم مسئول و پاسخگو مي‌داند.

وي اظهار داشت: به‌هرتقدير مکتب صديقه طاهره مکتبي است که براي اداره جامعه پي‌ريزي شده و غفلت از آن جبران‌ناپذير است. پي‌ريزي جامعه که ميگويم دقت کنيد من کدي را مي‌دهم که دوستان خودشان دنبال کنند چون فرصت شرح نيست. شايد ده جلسه زمان ببرد که محتواي همين يک جمله چيست. راه نجات بشر هرچه به ظهور نزديک‌تر مي‌شويم تبعيت از مکتب فاطمي  است.

انتهاي پيام/590 پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۳۲:۴۳

29 Dec 2020