۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
کد مطلب : ۴۶۲۴۶
در نشست ارتباط تصویری طرح شهید سلیمانی عنوان شد:

طرح شهید سلیمانی فرمول غلبه بر کروناست

در نشست دستاوردهای طرح تکمیلی مقابله با ویروس کرونا تحت عنوان "طرح شهید سلیمانی" وزیر بهداشت از همدلی و وفاق سپاه و بسیج سپاسگزاری کرد
طرح شهید سلیمانی فرمول غلبه بر کروناست
به گزارش جهانبین نیوز ؛ صبح امروز دوشنبه 8دیماه 99، نشست دستاوردهای طرح تکمیلی مقابله با ویروس کرونا تحت عنوان «طرح شهید سلیمانی» با حضور فرمانده کل سپاه، رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور ، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و به صورت ارتباط تصویری با استانداران، مسئولان بهداشت و درمان استانها و فرماندهان سپاه های استانی برگزار شد.

طرح شهید سلیمانی فرمول غلبه بر کرونا است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این نشست، گفت: ما توانسته‌ایم از ارزش‌های اعتقادی مان به زیبایی کمک بگیریم تا آن را در ساختار و ساز و کار مدیریت یک بحران ملی مثل کرونا مداخله بدهیم و از آن تاثیرات شگفت انگیزی بسازیم.
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی با بیان اینکه ساختار نظام اجتماعی ما به گونه‌ای است که مردم در مسائل بزرگ نقش اول را ایفا می‌کنند، گفت: البته محور اصلی تاثیرات حرفه‌ای این قضیه در اختیار پزشکان و پرستاران و کادر مدیریتی وزارت بهداشت و درمان است که باعث شده تا به امروز ما حتی یک بیمار رهاشده در پشت درب بیمارستان ها و یا کوچه و خیابان نداشتیم. اما چون این موضوع را فقط نمی‌توان با فرمول‌های درمانی درمان نمود حتما نیازمند یک حرکت اجتماعی بزرگ هستیم.
سرلشکر سلامی تاکید کرد: طرح غربالگری خانه به خانه شهید سلیمانی  محصول تفکر مشترک بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین  و نقطه اصلی این ابتکار عمل جدید است و آمارها مبین این است که وقتی این حرکات میان دستگاه‌های مختلف هم راستا می‌شود،  حتما موفقیت را تجربه می کنیم. 
وی با تاکید بر اینکه شروع خوبی برای طرح شهید سلیمانی ثبت شده و بسیار افتخارانگیز است، عنوان کرد: اما ادامه این وضعیت مهم‌تر است و مادامی که وضعیت به حال خود رها شود روند بیماری به سرعت شتاب و اوج می گیرد، نیازمند این است که تجربه های موفق را رها نکنیم و آنقدر استمرار پیدا کند تا بتوانیم همه چیز را کنترل کنیم.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه وضعیت امید بخش است و مسئله نشان می دهد که ما فرمول های غلبه را پیدا کرده ایم، گفت: ره یافت و رویکردهایی که می تواند بدون اینکه ما به واکسن برسیم شیب ابتلا را در مسیر نزولی قرار دهد پیدا شده و طرح شهید سلیمانی می تواند نقطه مرکزی این یافته جدید کشور ما باشد که در جهان منحصر به فرد است.
سردار غلامرضا سلیمانی: ۶۲ میلیون نفر در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند
رییس سازمان بسیج مستضعفین در این نشست اظهار کرد: حدود ۴۵ روز از آغاز طرح شهید سلیمانی می گذرد که طرح و پروژه‌ای بزرگ بین دستگاه‌های کشور و مردم پایه بود که در این طرح مردم و مسوولان استانی و شهرستانی همراه شدند و آمارها حاکی از موفقیت نظام جمهوری اسلامی در قطع زنجیره ویروس کرونا است.
سردار سلیمانی افزود: همان طور که این طرح شروعی خوب داشت، امیدواریم در آینده استمرار بهتری را داشته باشد تا این ویروس کنترل شده و بتوانیم مرحله ریشه کنی را آغاز کنیم.
وی با بیان اینکه آمارهای خوبی را استان‌ها در کاهش آمار مبتلایان داشتند که نشان از هدف گذاری درست است، ادامه داد: تا الان بیش از ۱۷ میلیون خانوار که جمعیت ۶۲ میلیونی را شامل می‌شوند غربالگری شدند که این مهم با بیش از ۴.۵ میلیون سفیر سلامت در کشور انجام شده است.
دکتر نمکی، وزیر بهداشت: از همدلی و وفاق سپاه و بسیج سپاسگزارم
سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیه و آله و سلم، اظهار داشت: نام بلند شهید سلیمانی را پاس می داریم.
وی افزود: سپاسگزاری ویژه دارم از همدلی و وفاق همراهان در بسیج و سپاه که نه امروز بلکه از ابتدا همراه ما بودند.
نمکی گفت: کارهائی که ما می کنیم پیداست و کارهایی که شما می کنید برای حفظ عزت ملی ناپیداست. ما در یک شرایط سخت با گرفتاری کووید ۱۹ مواجه شدیم. اجحافی که دیوانه ای در عرصه بین المللی بر همه جهان و بویژه ما رواداشت سابقه نداشته است.
وی افزود: همکاران من بدون سپر و دفاع تن به آتش می زدند و برای انتقال دارو و تجهیزات روزهای سختی داشتیم و رهبری داهیانه و تیزبینانه که پشت این ماجرا بود کمک کرد. تفاوت دو دیدگاه و دونگاه دو رهبر در ایران و آمریکا تفاوت ما بود. رهبری که پروتکل ها را قبول ندارد و رهبری که خود از روز نخست پروتکل ها را رعایت می کند.
وزیر بهداشت افزود: استفاده از شیوه دفاع مقدس به کار آمد و با این شیوه ابتدا سنگر ساختیم و بعد به دشمن حمله کردیم. در اولین دوره بسیج ملی مبارزه با کرونا این را تجربه کردیم که فوتی ها به حدود ۳۰ در روز رسید.
نمکی گفت: ما برای مرگ هیچ شهروند در هیچ کجای دنیا خوشحال نیستیم حتی آنها که  دولت های ظالمی دارند ‌ دیدیم چه اتفاقاتی افتاد حتی در آلمان که نظام بهداشتی خاصی دارند.
عواملی در داخل در شیپور تشکیک دشمن می دمند 
وی افزود: امروز آمار ده درصد در کاهش مرگ ها شده است ۶۰ درصد. مردم دارند موفقیت ها را می بینند، اما شاهد خباثت رسانه ای هم هستیم که مدام تشکیک می کنند. شفاف ترین عدد ها و رقم ها را ما داریم به دنیا اعلام می کنیم و هیچ وقت پنهانکاری نکردیم، اما متاسفانه عواملی هم در داخل در این شیپور تشکیک دشمن می دمند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه استمرار این راه را باید با هم بپیماییم گفت: باید به سمت مرگ صفر برویم اما این ویروس دارد چموشی می کند و اگر روزهای سخت تر هم بیاید با این همدلی و همکاری از آن گذر خواهیم کرد.
وی گفت: این همدلی و همکاری برای ملت ایران و نظام سرمایه شد و امیدوارم روزهای بهتری را سپری کنیم. مدافعان سلامت کشور تنها نبودند و همراهان و همیاران صدیقی داشتند.
گفتنی است؛ به گفته سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز از بدو اجرای طرح شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی در استان چهارمحال و بختیاری نیز شاهد کاهش 40 تا 50درصدی آمار مبتلایان، مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستان ها و فوتی های ناشی از کرونا هستیم، که در قالب سه تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی در 402 محله فعالیت می کنند.
انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۹:۵۶:۳۴

28 Dec 2020