۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۴۶۲۴۳
رئیس شورای اسلامی شهرکرد؛

میادین شهرکرد متناسب با پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر طراحی شوند

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: میادین شهر به ویژه میدان ۱۲ محرم باید براساس پیشینه فرهنگی و تاریخی طراحی شوند چراکه این میدان یک محل تاریخی برای شهروندان است.
میادین شهرکرد متناسب با پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر طراحی شوند
به گزارش جهانبین نیوز، فرهاد رئیسی در سیصد و پانزدهمین جلسه علنی شورا با اشاره به دغدغه مردم در خصوص مشکلات شهری به ویژه برج‌ دوقلو اظهارداشت: در تلاش هستیم که تا پایان دوره پنجم شورای اسلامی پروژه برج‌ دوقلو و بدهی بانک شهر تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه باید میادین شهرکرد متناسب با پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر طراحی شوند، افزود: عدم اجرای صحیح طرح میدان ۱۲ محرم، مجموعه مدیریت شهری را در معرض یک انتقاد بزرگ قرار خواهد داد، بنابراین با توجه به اینکه این میدان یک محل تاریخی است و بزرگان و افراد قدیمی شهر با آن خاطراتی دارند باید یک طرحی پیاده شود که مورد توجه جوانان و بزرگان ک افراد کهنسال شهر قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه مکان‌هایی در شهر برای پیاده‌روی باید پیش‌بینی شود، بیان کرد: باید به سمت پیاده محور کردن شهر حرکت کنیم و از محیط مکانیزه خارج شویم تا مردم مکان‌هایی را برای پیاده‌روی داشته باشند.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه هویت‌بخشی در میادین شهر به ویژه میادین قدیمی باید همواره مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد:  میدان ۱۲ محرم که به فلکه آبی معروف است باید پیشینه فرهنگی و تاریخی خود را حفظ کند و طرحی برای میدان در نظر گرفته شود که هویت این میدان محفوظ بماند.

علیرضا توکلی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه تصریح کرد: معاصرسازی هویت در طراحی میادین به ویژه میدان ۱۲ محرم امری ضروری است، بنابراین باید از طرح و مفاهیمی استفاده شود که پیشینه فرهنگی این میدان برای آیندگان هم احیاء شود.

امامقلی بلالی رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه میدان ۱۲ محرم در بین مردم شهرکرد جایگاه خاصی دارد، گفت: آبنما و طرح میدان باید به گونه‌ای طراحی شود که بازتاب و یادآور محیط قدیم باشد.

حیدر علیپور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه بیان کرد: در طراحی میدان، فلسفه وجودی میدان که معروف به فلکه آبی است باید حفظ شود چراکه نخستین چاه آب در این قسمت بوده و از قدیم مردم این میدان را به فلکه آبی می‌شناسند.

حمید فتح‌اللهی رئیس کمیسیون معماری شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه گفت: میدان باید براساس فرهنگ و تاریخ قدیم که برای این میدان وجود داشته طراحی شود و طرح فعلی نیاز به بررسی و اصلاح دارد.

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: برای طرح میدان ۱۲ محرم فراخوانی منتشر شد که حدود ۳۰ طرح توسط طراحان ارائه شد و با توجه به اینکه این میدان به فلکه آبی معروف است یکی از شاخص‌های اصلی طراحی وجود نماد آب بود.

 وی افزود: در حال حاضر طراح باید به پیشنیه فرهنگی میدان توجه بیشتری داشته باشد و بحث معاصرسازی را در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۳۶:۲۰

28 Dec 2020