۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۴۶۲۴۱
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری؛

مراکز یادگیری محلی ظرفیتی برای توانمند سازی جامعه/ راه اندازی 24 مرکز یادگیری محلی در چهارمحال و بختیاری

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان نهضت سواد آموزی مراکزی را در ایران تاسیس کرد که نام این مراکز یادگیری محل است و در استان چهارمحال و بختیاری 24 مرکز یادگیری محل وجود دارد.
مراکز یادگیری محلی ظرفیتی برای توانمند سازی جامعه/ راه اندازی 24 مرکز یادگیری محلی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ راهدار براتی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش  چهارمحال و بختیاری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بعد  از انقلاب اسلامی جهش بسیار زیادی در حوزه سواد آموزی داشته ایم .

وی  با اشاره به اینکه سواد عاطفی امر مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت تصریح کرد: متاسفانه خبرهای نا امید کننده ای از ماندن بچه ها در خانه به گوش می رسد که این نشان می دهد ما در حوزه سواد عاطفی باید کار های بسیاری انجام دهیم .

براتی افزود: سازمان نهضت سواد آموزی مراکزی را در ایران تاسیس کرد که نام این مراکز یادگیری محل است و در استان چهارمحال و بختیاری 24 مرکز یادگیری محل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه  چند هدف عمده برای ایجاد مراکز یادگیری وجود دارد گفت: کمک به مسائل فرهنگی، اجتماعی ،اقتصادی  و سیاسی کشور، ایجاد فرصت های برابر یادگیری بازماندگان از آموزش رسمی، کاربردی کردن آموزش و مناسب سازی آن ها با نیازهای واقعی مخاطبان، کمک به بهبود کیفیت زندگی مردم از طریق توانمند سازی آن  از اهداف جزئی  مراکز یادگیری محلی است.

براتی با اشاره به اینکه تنوع آموزش وجود دارد گفت:  آموزش ترکیبی و مهارت ها در این مراکز یادگیری داده می شود.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی  این مراکز توجه به ویژگی های فرهنگی و محلی هر منطق است .

 وی با اشاره به اینکه روز گذشته  یک مرکز یادگیری در شهرستان لردگان افتتاح شد گفت:  هدف سازمان  از  تاسیس مراکز  این بود که محلی برای یادگیری مادم العمر وجود داشته باشد.

براتی با اذعان بر اینکه ما به اموزش بزرگسالان به عنوان یک تعاونی به آن نگاه می کنیم بیان داشت: این تعاونی باید همیشه در دسترس باشد و مادم العمر فعالیت داشته باشد.

وی  با اشاره به اینکه یک مرکز یادگیری در مرکز عشایر نیز افتتاح  می شود  عنوان کرد: امسال از میان مرکز ذکر شده یک سری مجری طرح بسته تحویلی پیوند سواد و زندگی هستند که هدف آن تربیت شهروند خوب است.

براتی با بیان اینکه درب مراکز ما فقط به روی سواد آموزان باز نیست خاطر نشان کرد:  هر خواهر و برادی که بخواهد از مهارت ها استفاده کند با رعایت شرایط قانونی مرکز می تواند ان جا مراجعه کند و از ان مهارت ها استفاده کند.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۵۴:۳۱

28 Dec 2020