۰
plusresetminus
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) ناگفته‌هایی از همراهی خود با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را مطرح کرد.
حاج قاسم سلیمانی، مرد میدان مبارزه با هر آنچه از خدا دور است/مکتب سردار شهید سلیمانی، مکتب انسان‌ساز
 علی‌محمد اکبری  فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در آستانه شهادت سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گفتگو اختصاصی با جهانبین نیوز ؛ به بیان زوایای زندگی و شخصیتی و همچنین خاطراتی با این شهید گران‌قدر در جبهه‌های مقاومت، سیل خوزستان و... پرداخت و گفت:  سردار سلیمانی مردی بود که در اوج قدرت و در اوج نامداری به دنبال نام ماندگاری همیشگی بود.

وی افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به مقابله با گروه‌های تکفیری رفت که آمده بودند تا خاورمیانه را به یک گستره بسیار پهناور به‌عنوان دولت عراق و شام تبدیل کنند، یکی از این کشورها که در این گستره وسیع قرار می‌گرفت، جمهوری اسلامی ایران بود.

سردار اکبری با اشاره به اینکه قطع به‌یقین می‌توان گفت که اگر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمان ایشان نبودند وضعیت ایران نیز همچون کشورهای عراق و سوریه بود، ادامه داد: اما ایشان با تدابیر ارزنده‌ای که داشت به فرمان مقام معظم رهبری به دل خط مقابله با استکبار جهانی و خصوصاً گروه‌های تکفیری که در جنگ نیابتی از سوی مستکبران بودند، زد و جبهه را به نزدیکی گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه منتقل کرد.

حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نخبه دوران هشت‌ساله دفاع مقدس

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) عنوان کرد: نمی‌توان گفت سردار حاج قاسم سلیمانی تا قبل از فتنه داعش شناخته شده نبود، وی برای هم‌رزمانش، برای فرماندهانش و برای فرمانده معظم کل قوا شناخته شده بود اما واقعیت این است که وی را از دوران جوانی باید شناخت که به‌زعم همه هم‌رزمانش به لحاظ مدیریت و توانمندی در دروان دفاع مقدس جز فرماندهان نخبه بود.

وی با بیان اینکه خواست خدا بر این بود که حاج قاسم سلیمانی از دوران دفاع مقدس به نبرد با دژخیمان عصر جدید برسد تا به نسل جدید معرفی شود، خاطرنشان کرد: وقتی از مدیریت جهادی در دوران دفاع مقدس صحبت می‌شود، شاید برای نسل جدید و جوان ایرانی نامفهوم باشد اما به یاری خدا حاج قاسم سلیمانی ماند و این مدیریت جهادی را به نسل جوان ارائه کرد.

سردار اکبری اضافه کرد: بی‌شک هنوز هم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای همگان شناخته شده نیست، سال‌ها باید بگذرد تا ابعاد پنهان وجودی، اقدامات و عملکرد وی برای نسل‌های آینده و تاریخ روشن شود.

حاج قاسم سلیمانی نماینده یک مکتب و یک ملت است

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) با تأکید بر اینکه هنوز زمینه معرفی اقدامات ارزشمند حاج قاسم سلیمانی در طول دوران زندگی، در دوران 40  ساله انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و خدمت وی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود ندارد، یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی نماینده یک مکتب، نماینده یک ملت و الگوی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود.

وی تصریح کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سیلمانی با همه توانمندی‌ها و محبوبیت‌ها و با همه قدرتی که به‌زعم دشمنان این مرز و بوم داشت؛ اما در کمال خونسردی به دنبال هدف والاتری که آن هم معامله با خدا است، بود.
سردار اکبری اظهار داشت: ایشان بارها می‌گفت "که مرگ دو نوع است، یک مرگ اجباری که روزی همگان باید خود را برای آن آماده کنند و دیگری مرگ اختیاری است" که قطعاً حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش مرگ اختیاری را انتخاب کردند، این مرگ دنباله‌ مکتب ائمه اطهار، مکتب عاشورایی و نبرد علوی است.

نقش مؤثر حاج قاسم سلیمانی در بسیج مردمی

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی با رفتار بسیار ارزنده‌ای که داشت محبوبیتی را در دل همه کسانی که وی را یک لحظه دیدند و حتی آن‌هایی که ایشان را هرگز ندیده بودند، ایجاد کرد، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی در بسیج مردمی کارهای بسیار ارزشمندی انجام داد، در جبهه مقاومت نیروهای تحت امر سردار سلیمانی تنها ایرانیان نبودند بلکه همه ادیان و مذاهب در عراق، سوریه و دیگر کشورها را تحت یک پرچم واحد، متحد کرد.

وی بیان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیروهایی از همه مذاهب از همه کشورها را در بحث مقابله با کفار جذب و سازمان‌دهی کرد، آموزش داد و به نتیجه رساند، رزمندگان اهل تسنن، مسیحیان و حتی یهودیان، حزب‌الله لبنان و سوریه، حشد الشعبی و حیدریون عراق، دفاع وطنی سوریه، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و ایرانیان همگی جز دستاوردهای حاج قاسم در جبهه مقاومت هستند.

سردار اکبری تأکید کرد: اقداماتی که حاج قاسم سلیمانی انجام داد همگی مخلصانه و با توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) بوده است، ایشان به دنبال نام و نشان نبود و اعتقاد داشت تنها برای رضای خداوند باید کار کرد.

محبوبیت حاج قاسم سلیمانی، محبوبیتی خدایی بود

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) با اشاره به اینکه محبوبیتی که خداوند در دل مردم نسبت به حاج قاسم سلیمانی ایجاد کرد باعث شد همه ملت ایران خروشان در زمان شهادت ایشان به میدان بیایند، گفت: سردار قاسم سلیمانی نه‌تنها برای ایران و ایرانیان بلکه برای همه دنیا به دنبال آرامش بود و معتقد بود آرامش در دنیا بر ثبات در ایران نیز تأثیرگذار است.

وی افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با آغاز جنگ تحمیلی تشکیل تیپ 41 ثارالله استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان را کلید زد که در جبهه‌های حق علیه باطل یکی از لشگرهای قدرتمند بود و در عملیات‌های مختلف نقش اثرگذاری ایفا کرد، شهدای به نام لشکر 41 ثارالله جاویدان همیشه تاریخ خواهند بود.

سردار اکبری با بیان اینکه لشکر 41 ثارالله بعد از دفاع مقدس نیز در بحث برقراری امنیت در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان نقش تأثیرگذاری داشت، ادامه داد: در بحث نیروی قدس سپاه پاسداران که یک نیروی فرامرزی است، نقش ارزنده سردار شهید سلیمانی را باید در جنگ‌های متعدد حزب‌الله و نیروهای مقاومت در مقابله با رژیم اشغالگر قدس مشاهده نمود.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در خودسازی به بالاترین مرتبه رسیده بود

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در بحث  ولایتمداری بی‌نظیر بود و اعتقاد داشت اگر پیرو و پشتیبان ولایت نباشیم باید پاسخگو باشیم، عنوان کرد: وی در خودسازی به بالاترین مرتبه رسیده بود درحالی‌که بالاترین درجه نظامی را داشت اما خود را سرباز خطاب می‌کرد تا جایی که وصیت کرد این را بر سنگ قبرش هم بنویسند.

وی با تأکید بر اینکه همه هم‌رزمان سردار شهید قاسم سلیمانی بر این باور بودند که وی شهید خواهد شد چراکه بالاترین آرزو و خواسته سردار رسیدن به هم‌رزمان شهیدش و قافله عشق بود، خاطرنشان کرد: احتمال شهادت حاج قاسم سلیمانی در هر مأموریتی وجود داشت چراکه وی در اکثر نبردها در خط مقدم بود.

سردار اکبری اضافه کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سال‌ها به دنبال شهادت بود و این آرزوی خود را این‌گونه تعبیر می‌کرد که سال‌های متمادی در کوه‌ها و بیابان‌ها در سرما و گرما به دنبال معبود خود و رسیدن به کاروان سال‌های دفاع مقدس بوده است.

بهترین ایام زندگی‌ام روزهایی بود که در کنار حاج قاسم سلیمانی گذشت

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: به‌عنوان خادمی در سپاه استان چهارمحال و بختیاری توفیق داشتم بارها در فضایی که سردار سلیمانی، چه در جبهه مقاومت چه در سیل خوزستان حضور داشت، حاضر باشم، بهترین ایام زندگی‌ام روزهایی بود که در کنار حاج قاسم سلیمانی گذشت.

وی تصریح کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی یک فرمانده ارشد نظامی بود اما در میدان عمل با هم‌رزمان و یاران، خود را به‌عنوان یک سرباز معرفی می‌کرد و به پیشنهاد همه افراد گوش می‌داد.

عنایت ویژه سردار شهید سلیمانی نسبت به مسائل شرعی

سردار اکبری به خاطره‌ای که با سپهبد شهید قاسم سلیمانی داشت اشاره و اظهار داشت: در سال 94 در جبهه مقاومت در منطقه تِدمُر پادگان T4 قرار بود عملیاتی برای آزادسازی شهر تِدمُر انجام شود، در همین خصوص بارها برنامه‌ریزی و جلسات متعددی برگزار شد، اما نیاز به حضور یک فرد برای اتمام این عملیات که به نام امام حسن مجتبی (ع) معروف شده بود وجود داشت.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) بیان کرد: چندین بار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای بررسی عملیات آزادسازی تِدمُر و وضعیت نیروهای دشمن و خودی در این منطقه حضور پیدا کردند.

وی تأکید کرد: خاطره‌ای که از حضور ایشان در ذهن من ماندگار شد این است که وقتی سردار سلیمانی وارد فرودگاه T4 شدند اولین سؤالی که پرسیدند این بود که " قرار است جلسه کجا برگزار شود"، این یک سؤال غافلگیرانه برای فرماندهان منطقه بود، در پاسخ به ایشان گفتیم طبق روال در یکی از روستاهای نزدیک منطقه درگیری جلسه برگزار می‌شود.

سردار اکبری گفت: مجدد سردار حاج قاسم سلیمانی فرمودند خانه کیست؟ جواب دادیم از خانه‌های مردمی که به دلیل جنگ از منطقه فرار کرده است، باز هم فرمودند که از صاحب‌خانه اجازه گرفتید؟ که در جواب گفته شد، صاحب‌خانه‌ای وجود ندارد که بخواهیم اجازه بگیریم مردم از منطقه فرار کرده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باز هم گفت" به‌هرحال مردم روزی به خانه‌های خود بازمی‌گردند و اگر راضی نبوده باشند که از فضای خانه‌های آن‌ها استفاده کنیم چگونه جوابگو خواهیم بود و درنهایت قرار شد جلسه در یک مکان عمومی مثل مسجد یا مدرسه برگزار شد، این نشان از عنایت ویژه سردار شهید سلیمانی نسبت به مسائل شرعی به‌ویژه ریزترین مسائلی که از دید بسیاری پنهان بود، داشت.

اعتقاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، رزمندگان امانت‌های الهی هستند

وی ادامه داد: نظر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که رزمندگان باید اقناع شوند که برای چه می‌جنگند یا قرار است در مقابل چه کسی بجنگد و نکته مهمی که این شهید گران‌قدر بسیار بر آن تأکید داشت این بود که نیروهای رزمنده امانت‌های الهی هستند و تأمین نیازمندی‌های رزمندگان مهاجر در اولویت کارش بود.

سردار اکبری با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی علاقه خاصی به رزمندگان زینبیون و فاطمیون داشت و آن‌ها را مهمانانی می‌دانست که باید احترام بیشتری برایشان قائل شد، عنوان کرد: در تواضع و صبر و بردباری مثال‌زدنی بود، در برخورد با افرادی که حتی پرخاشگری می‌کردند صبوری به خرج می‌داد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) با تأکید بر اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی علاوه بر اینکه در جبهه مقاومت در همه زمینه‌ها، زمان‌ها و مکان‌ها حضور داشت اما غافل از مردم‌داری و مردم یاری نبود، خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش در عرصه‌های مختلفی همچون سیل و زلزله که نیاز به ایشان بود، جز اولین نفرات بودند.

پیشنهاد حاج قاسم سلیمانی در سیل خوزستان، از آب فرار نکنید

وی اضافه کرد: سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) سپاه معین در استان خوزستان بود، لذا با شروع سیل در این استان حضور یافتیم، به‌واسطه بارش‌های فراوان بسیاری از روستاها را آب فراگرفته بود، بسیاری از روستاها و شهرها در تهدید آب بودند و مسؤولان به دنبال تخلیه شهرها، اما با ورود حاج قاسم سلیمانی تدبیر دیگری اندیشیده شد.

سردار اکبری خاطرنشان کرد: به پیشنهاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قرار شد از سیل و حجم آب فرار نکنیم و در مقابل آن بایستیم، همین تدبیر بود که باعث شد با پر کردن گونی از خاک و به‌نوعی سنگر زدن در مقابل آب پیروز شویم و مردم هم از خانه‌های خود آواره نشوند.

مکتب و سیره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، الگوی جوانان است

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) با تأکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی در هر منطقه‌ای از استان خوزستان حتی قسمت‌های که به زیر آب رفته بودند حضور می‌یافتند باعث امید مردم می‌شد، یادآور شد: هر کدام از خصوصیات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌تواند برای جوانان و نوجوانان الگویی باشد ایشان یک مکتب بود و در این مکتب درس‌های زیادی وجود دارد که باید آن را آموخت.

وی با بیان اینکه هر کدام از اخلاق و منش رفتاری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌تواند یک الگو برای مردم و به‌ویژه جوانان ما باشد، اظهار داشت: الگوی اصلی رزمندگان و نیروهای بسیجی و سپاهی در درجه اول امام راحل، شهدای این مرز  و بوم و درنهایت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۲۰:۵۷

2 Jan 2021