۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۴۶۲۲۴
رئیس شورای اسلامی شهرکرد:

اعتبارات برای سازمان‌های تابعه شهرداری باید براساس تولید درآمد باشد

فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: اعتبارات برای سازمان‌های تابعه شهرداری باید براساس تولید درآمد باشد و پروژه‌ها تعریف، تا ملزم به تولید درآمد شوند.
اعتبارات برای سازمان‌های تابعه شهرداری باید براساس تولید درآمد باشد
به گزارش جهانبین نیوز؛ فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در سیصد و چهاردهمین جلسه علنی شورا اظهار کرد: مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری مظلوم‌ترین واحد شهرداری شهرکرد است و باید با افزایش نیروی انسانی و با کمک نیروی انتظامی یگان امدادی در شهرداری جهت ایجاد نظم و انضباط شهری تشکیل شود، چرا که اجراییات برای برخورد با متخلفان نیازمند ضمانت حمایتی و اجرایی است.

وی با بیان اینکه در توزیع اعتبارات، باید هزینه‌ها واقعی پیش‌بینی شود، اظهارداشت: اعتبارات برای سازمان‌های تابعه شهرداری باید براساس تولید درآمد باشد و پروژه‌ها تعریف، تا ملزم به تولید درآمد شوند.

رئیسی با بیان اینکه مردم باید از میزان اعتبارات واقعی و هزینه آن‌ها آگاه شوند، افزود: یک‌سری از کدهای درآمدی را می‌توان در شهرداری فعال که موجب درآمدزایی شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری مظلوم‌ترین واحد شهرداری شهرکرد است، بیان کرد: در بحث تخلفات بیشترین انتقاد از این واحد می‌باشد اما با توجه به کمبود نیرو در این واحد نمی‌توان با همه تخلفات برخورد کرد و اگر ضمانت حمایتی و اجرایی نداشته باشند نمی‌توانند بر نظم و انضباط شهری نظارت داشته باشند.

رئیسی ادامه داد: با تشکیل گروه یگان امداد می‌توان به کمک نیروی انتظامی بخشی از مشکلات شهری در زمینه تخلفات ساخت و سازها و سدمعبر را رفع کرد اما برای تامین نیروی انسانی اجراییات باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه وحدت رویه برای اجراییات باید حرف اول را بزند، گفت: شهرداری باید به سمت و سویی حرکت کند که درآمدش به کمیسیون ماده ۱۰۰ وابسته نباشد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: ساختار نیروی انسانی شهرداری به گونه‌ای شده است که تمام بودجه صرف بودجه جاری و پرداخت حقوق نیروها می‌شود، بنابراین باید در این راستا فرآیندها بررسی و اولویت‌بندی و در در صورت نیاز فرآیندها اصلاح، حذف و یا تعدیل شوند.

رئیسی با بیان اینکه شورای اسلامی شهرکرد به هیچ عنوان مجوزی مبنی بر به‌کارگیری نیرو در بخش اداری را نمی‌دهد، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۹۰۰ نیرو در شهرداری مشغول به خدمت هستند اما در مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری با کمبود نیرو مواجه هستیم، بعد انتظار داریم این تعداد نیروی کم با تخلفات برخورد کنند.

وی گفت: در روزهای پایانی دوره پنجم باید نیروها را ساماندهی کنیم و بخشی از کارها برون‌سپاری شود که نیرویی جذب نشود و در صورت نیاز جهت ساماندهی و افزایش بهره‌وری از ظرفیت مشاور استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: میدان ۱۲ محرم باید در اسرع وقت تعیین تکلیف و طرح آن سریعا اجرا شود.

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به بکارگیری نیرو در شهرداری خاطرنشان کرد: تعدادی از نیروها تا سال آینده بازنشسته می‌شوند که نیاز است نیروهایی جایگزین شوند و برخی نیروها نیز با توجه به تخصص و ظرفیت‌شان باید جابجا و در واحد‌های تخصصی مشغول به خدمت شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های درآمدزایی گفت: در برنامه ۵ ساله در بخشی از این طرح، موارد پیش‌بینی شده است.

شهردار شهرکرد با اشاره به اجرای طرح ممیزی املاک بیان کرد: این طرح از خیابان کاشانی شروع و اخطاریه‌های لازم صادر و به مالکین ارجاع شده است.

عبدالغنی با اشاره به اجرای طرح‌ها در سال جاری گفت: امسال طرح‌هایی تعریف شد که اعتبار آن‌ها حدود ۷ میلیارد تومان می‌باشد که ساختمان منطقه ۲ و خرید تجهیرات ازجمله این طرح‌ها می‌باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۰۴:۰۴

27 Dec 2020