۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۴۶۱۹۲
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد

وحشت کرونای انگلیسی خواب را از دنیا ربود/ قدرت انتقال بالا ویژگی بارز ویروس جهش یافته

هر چه بیشتر پیش می‌رویم بیشتر متوجه می‌شویم که این کرونا قصد رفتن ندارد و درحالی که امیدها برای مهار این بیماری به وسیله واکسن درحال قوت گرفتن بود در سالگرد ایجاد کرونا شاهد انتشار خبر جهش آن در انگلیس هستیم.
وحشت کرونای انگلیسی خواب را از دنیا ربود/ قدرت انتقال بالا ویژگی بارز ویروس جهش یافته
به گزارش جهانبین نیوز؛ حدودا یک سال است که مردم دنیا با ویروسی ناشناخته و کاملا هوشمند مواجه هستند، ویروسی که همه زندگی اجتماعی و فردی مردم را تحت الشعاع قرار و به جرات می‌توان گفت سبک زندگی همه دنیا را تغییر داده است.
 
هر چه بیشتر پیش می‌رویم بیشتر متوجه می‌شویم که این کرونا قصد رفتن ندارد و درحالی که امیدها برای مهار این بیماری به وسیله واکسن درحال قوت گرفتن بود خبر جهش آن در انگلیس نشان داد کرونا هوشمندتر از آن است که ما گمان می‌کنیم.
 
ویروسی که شاید تلاش و زحمت چندین ماهه پزشکان و دانشمندان را یک شبه به باد داد و با پدیدار شدن آن این نگرانی وجود دارد که شاید با انواع دیگری از آن مواجه شویم.
 
آن‌گونه که «ماریا ون کرکوف»، از مقام‌های سازمان جهانی بهداشت اشاره داشته درحال حاضر محققان انگلیس در حال بررسی سرعت انتقال گونه جدید ویروس هستند.
 
کرکوف همچنین گفته ازجمله دیگر موضوعاتی که محققان در حال بررسی آن هستند این است که آیا این ویروس به ایجاد علائم شدیدتر بیماری «کووید-۱۹» یا مرگ بیشتر منجر می‌شود یا خیر. 
 
مواردی از نسخه جهش یافته کرونا در کشورهای ایتالیا، هلند، دانمارک و بلژیک هم رویت شده و نگرانی از شیوع و همه‌گیری آن در دنیا بالا رفته است.
 
کوئید 19 نتیجه جهش‌های پی در پی است
 
ناصر خسروی متخصص بیماری‌های عفونی در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: خاصیتی که ویروس‌ها دارند این است که احتمال جهش در آن‌ها بالا است.
 
وی با اشاره به اینکه جهش در ویروس‌ها متفاوت است افزود: برخی از ویروس‌ها مانند آنفولانزا معمولا 30 سال یک بار جهش پیدا می‌کند و خاصیت ویروس ایجاد شده با ویروس آنفولانزای قبلی فرق می‌کند که همین امر سبب ایجاد همه‌گیری در جهان می‌شود.
 
خسروی خاطرنشان کرد: همچنین این نوع از ویروس هر چهارسال یک بار تغییرات کوچکی در خود ایجاد می‌کند و از آنجایی که این تغییر سبب می‌شود سیستم ایمنی برای شناسایی آن دچار مشکل شود شاهد برخی از اپیدمی‌های محلی هستیم، اما تاندومی‌های جهادی را سبب نمی‌شود.
 
این متخصص بیماری‌های عفونی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ویروس ایدز و تغییرات پی در پی آن یادآور شد: یکی از عللی که بشر هنوز نتوانسته واکسنی برای اچ آی وی تولید کند همین تغییرات زیاد ویروس و نو شدن مدام آن است.
 
خسروی اضافه کرد: ویروس کرونا هم از این قضیه مستثنی نبوده، همانطور که قبلا هم پیش‌بینی می‌شد این تغییرات از هر جهت می‌توانست در آن ایجاد شود، کووید 19 خود به دلیل تغییرات به این شکل در آمده است چون این نوع ویروس را طی سال‌های قبل در قالب سرماخوردگی ساده داشتیم.
 
وی با اشاره به اینکه خود ویروس کرونا چندین بار جهش یافت بیان داشت: این جهش‌ها اولین بار در چین اتفاق افتاد و سارس یا سندروم نارسایی تنفسی حاد را ایجاد کرد، بعد از آن در عربستان این اتفاق افتاد و شاهد ایجاد نِرس در این کشور بودیم و بروز کووید 19 هم به دلیل برخی تغییرات ایجاد شده است و هم کرونای قبلی و هم کرونایی که در انگلیس ایجاد شده است میزان انتقال بالایی دارند.
 
قابلیت انتقال کرونای انگلیسی 40 برابر بالاتر است
 
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: ویروس جهش‌یافته در انگلیس بنا بر اطلاعاتی که خود پزشکان این کشور داده‌اند 40 برابر قابلیت انتقال بالاتری نسبت به کووید 19 دارد اما مرگ و میر آن نسبت به ویروس اولیه چندان تغییری ندارد.
 
خسروی تاکید کرد: تغییرات همیشه در ویروس‌ها وجود دارد و در کرونا هم طبیعی است که این جهش رخ دهد، درحال حاضر بهترین کار این است که رفت و آمد در جاهایی که این ویروس شناسایی شده است محدود شود و پروازها به کشورهایی که ویروس شناسایی شده است لغو شود.
 
وی با بیان اینکه بعید به نظر می‌رسد که واکنش ویروس کرونا بر روی نژادهای مختلف متفاوت باشد، چون نژادها آنقدر از نظر ژنتیکی متفاوت نیستند که تاثیر ویروس تغییری داشته باشد خاطرنشان کرد: با توجه به رفت و آمدهای بالای بین المللی مطمئنا به زودی این ویروس در دیگر کشورها هم مشاهده خواهد شد.
 
مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، در گفت‌وگویی که اخیرا انجام داده عنوان داشته ویروسی که اخیرا در ایران تعداد زیادی از هم‌وطنان را به کام مرگ کشاند از نوع همین ویروس انگلیسی بوده است و ایران به خوبی توانسته آن را مهار کند.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ باید ببینیم این ویروس چه زمانی دست از سر مردم دنیا بر می‌دارد و بار خود را بسته و می‌رود.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۲۶:۳۵

24 Dec 2020