۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۴۶۱۸۸
حماسه آفرینی نوجوانان در خط مقدم مبارزه با کرونا؛

اقدام زینب گونه نوجوان کرمانی در خدمت به بیماران کرونایی

فاطمه سادات سجادی نوجوان ۱۶ ساله کرمانی که در رشته سینما مشغول به تحصیل است، در این شرایط کرونایی وظیفه خود دانسته تا با حضور در بیمارستان وقت خود را صرف مراقبت از بیماران کرونایی کند.
اقدام زینب گونه نوجوان کرمانی در خدمت به بیماران کرونایی
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  راه آرمان، مدت های طولانی است که پرستاران و کادر درمانی ما در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند، همین امر سبب شده تا بسیاری از آن ها از نظر روحی و جسمی خسته شوند.
در این مدت عده ای از جوانان انقلابی با اقدامی جهادی به یاری آن ها شتافته و در پیش برد فعالیت های مربوط به بیماران کرونایی کمک می کنند.
فاطمه سادات سجادی نوجوان ۱۶ ساله کرمانی که در رشته سینما مشغول به تحصیل است، در این شرایط کرونایی وظیفه خود دانسته تا با حضور در بیمارستان وقت خود را صرف مراقبت از بیماران کرونایی کند.
این نوجوان کرمانی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: برای اولین بار است که در بیمارستان حضور پیدا کرده و به بیماران کرونایی کمک می کنم.
وی افزود: خانوادم به دلیل سن کم و ضعف بدنی با حضور من در بیمارستان به شدت مخالف بودند و این مخالفت ناشی از نگران بودن به علت به خطر افتادن سلامتی من بود اما بالاخره توانستم آن ها را راضی کنم.
سجادی عنوان کرد: از دیدگاه من مبارزه با این ویروس یک جنگ همانند دفاع مقدس است؛ پرستاران و کادر درمان هم در خط مقدم این نبرد قرار دارند.
این نوجوان کرمانی بیان کرد: بارها با خود گفتم اگر اکنون جنگی شبیه هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاده بود قطعا می رفتم و از کشورم دفاع می کردم.
وی یادآور شد: ویروس کرونا میدان جنگی را ایجاد کرده که قهرمانان سلامت با تمام قوا در مقابلش ایستادگی کردند؛ وظیفه خود دانستم که حداقل برای ساعاتی با کمک به آن ها  باری از دوش این مدافعان بردارم.
سجادی تاکید کرد: اگر چه حدود یک ماه پیش به کرونا خفیف مبتلا شدم و بعد از۱۴ روز قرنطینه سلامتی خود را به دست آوردم اما نمی توان این حقیقت را انکار کرد که من هم مانند همه مردم نگرانی از ابتلا به این ویروس ندارم‌.
این نوجوان کرمانی تصریح کرد: از دیدگاه بنده پرستار مانند مادری می مانند که بی دریغ محبت می کنند و هیچ منتی برسر کسی ندارند، مانند یک مادر از بیماران همانند فرزندان خود مراقبت می کند.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که رفتار پرستاران تاثیر مستقیمی بر حال روحی بیماران دارد و این تاثیر مثبت باعث می شود که بیمار در بدترین شرایط هم امید خود را از دست ندهد.
سجادی ابراز کرد: شاید اگر من هم این شرایط را از نزدیک نمی دیدم، چندان توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نداشتم، اما بعد از دیدن این شرایط سخت و حال بد بیماران به هیچ عنوان حاضر نیستم در دورهمی های فامیلی حاضر شده و باعث به خطر افتادن جان عده ای شوم.
این نوجوان کرمانی در پایان خاطر نشان کرد: نه تنها من بلکه همه افرادی که جهادگونه و داوطلبانه در این عرصه حاضر شده اند، تا زمانی که شیوع این ویروس منحوس کنترل شود و به حضور ما در بیمارستان ها نیاز باشد، در صحنه می مانیم.
انتهای پیام/ س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۳۵:۴۸

22 Dec 2020