۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۴۶۱۸۶
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد

ورود سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری از روز چهارشنبه

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری جزییات فعالیت سامانه بارشی جدید که قرار است از روز آینده در این استان فعالیت کند را تشریح کرد.
ورود سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری از روز چهارشنبه
مهران چراغ پور نافچی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز گفت: در 24 ساعت آینده هشدار نارنجی (آمادگی)  برای بارش برف و باران در چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

 مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در توصیف سامانه بارشی جدیدی که طی روزهای آینده فعالیت خود در این استان را آغاز خواهد کرد، افزود: این سامانه همراه با بارش و کاهش محسوس دما خواهد بود که از بعدازظهر چهارشنبه سوم دی‌ماه 99 بارش‌های آغاز خواهد شد.

وی زمان پایان فعالیت سامانه بارشی را روز جمعه پنجم دی‌ماه 99 عنوان و خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه بارشی باعث بارش برف و باران در مناطق جنوبی، رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد نسبتاً شدید، کولاک برف در گردنه‌ها و رخداد مه خواهد شد.

چراغ پور نافچی اضافه کرد: منطقه اثر سامانه مذکور تمامی مناطق چهارمحال و بختیاری به‌ویژه نیمه غربی، مناطق کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، بن، کیار است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: لغزندگی سطح جاده‌های شهری و بین‌شهری، کاهش دید و اختلال در تردد محورهای کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر شهری در مناطق گرمسیری و آسیب به شیلات ازجمله مخاطرات فعالیت سامانه بارشی ذکر شده در استان است.

وی به مردم توصیه کرد: از ترددهای غیرضروری پرهیز نموده و خودروهای خود را به تجهیزات زمستانه مجهز نمایند، همچنین بر آماده نمودن تجهیزات برف‌روبی درون‌شهری و برون‌شهری، انجام عملیات لازم برای جلوگیری از شکستن درختان، اجتناب از صعود به ارتفاعات، تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه نیز تأکید کرد.

انتهای پیام/1031
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۲۶:۳۰

22 Dec 2020