۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۴۶۱۸۲

اجرای قانون در شهر نارضایتی‌ها را کاهش می‌دهد

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: اگر قانون به‌درستی و به صورت یکسان برای همه مردم اجرا شود قطعا از نارضایتی‌ها کاسته می‌شود.
اجرای قانون در شهر نارضایتی‌ها را کاهش می‌دهد
به گزارش جهانبین نیوز ، فرهاد رئیسی در سیصد و دوازدهمین جلسه علنی شورا با بیان اینکه نیروی انتظامی و مجموعه مدیریت شهری باید با افزایش تعاملات، امنیت پایدار را در شهر برقرار کنند، اظهارداشت: مجموعه مدیریت شهری و نیروی انتظامی برای کسب رضایت مردم خدمات مطلوبی را ارائه کرده‌اند و در صورت افزایش خدمات آرامش در جامعه بیش از پیش حفظ می‌شود.
 
وی با بیان اینکه مدیریت شهری با همراهی نیروی انتظامی برای کاهش مشکلات و افزایش امنیت اجتماعی تلاش می‌کند، افزود: یکی از اولویت‌های مدیریت شهری برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان هماهنگی و همکاری با نیروی انتظامی است.
 
رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: قطع یقین این دو دستگاه می‌توانند با تعامل، بهره‌مندی از دانش روز و ارتباط دوسویه در جهت حفظ و توسعه امنیت قدم‌های موثری بردارند.
 
رئیسی ادامه داد: در حوزه ترافیک همکاری بسیار خوبی بین پلیس راهور و مدیریت ترافیک شهرداری وجود دارد اما باید برای برخورد با سدمعبرها و برخورد با متخلفان در امر ساخت و سازهای غیرمجاز و کمک در امر نگهداری پارک‌ها همکاری و تعاملات افزایش یابد.
 
وی با بیان اینکه امروز مردم از تبعیض‌ها ناراضی هستند، گفت: اگر قانون به درستی و به صورت یکسان برای همه مردم اجرا شود قطعا از نارضایتی‌ها کاسته می‌شود.
 
طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه با بیان اینکه شهرداری متولی امور شهری و نیروی انتظامی متولی ایجاد نظم و امنیت در شهر هستند، بیان کرد: هر دو طرف به دنبال آن هستند که با ارائه خدمات علاوه‌بر ایجاد امنیت زمینه رضایت‌مندی مردم را فراهم کنند.
 
وی با بیان اینکه شهرداری نمی‌تواند اعمال قانون کند، گفت: در حال حاضر فضای سبز در حال تخریب و سدمعبر در شهر در حال گسترش است بنابراین برای برخورد با این متخلفان نیاز است که نیروی انتظامی ورود کند و همکاری بیشتری داشته باشد.
 
مصطفی حیدری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه ارتقای امنیت، آرامش، آسایش و نشاط در راستای افزایش رضایت‌مندی شهروندان از اهداف مشترک ناجا و مجموعه مدیریت شهری است، خاطرنشان کرد: امنیت یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای جامعه است و افزایش ایمنی، امنیت انتظامی و اجتماعی از مصادیق بسیار قابل اهمیتی است که امنیت روانی در جامعه را موجب می‌شود.
 
امامقلی بلالی رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه شهرداری به علت گستردگی کار نیاز دارد تا نیروی انتظامی جهت برخورد با متخلفان در کنارش قرار گیرد، گفت: با توجه به شرایط و ویژگی‌های شهر امید می‌رود با همراهی نیروی انتظامی در راستای اجرای احکام حقوقی و صیانت از حقوق شهروندان تلاش کنیم و با حذف فضاهای آسیب‌خیز، مشکلات اجتماعی را مرتفع کنیم.
 
علیرضا توکلی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه آنچه اقدامی را ماندگار می‌کند نیت و تقدسی‌ است که در اقدامات وجود دارد، تصریح کرد: حضور نیروی انتظامی یک حضور تربیتی و بازدارنده است، بنابراین انتظار می‌رود نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان با شهرداری همکاری لازم را داشته باشد و مجموعه مدیریت شهری بتواند از ظرفیت نیروی انتظامی در زمان غیراداری بهره‌مند شود.
 
حمید فتح‌اللهی رئیس کمیسیون معماری شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه به سختی کار نیروی انتظامی واقف هستیم چراکه نیروی انتظامی برای دفاع از حقوق مردم و ایجاد نظم و امنیت شهری شهید داده است، بیان کرد: هر چقدر شرایط اقتصادی بد می‌شود درگیری و مشکلات بیشتر می‌شود و شهروندان انتظار دارند نیروی انتظامی در کنار آن‌ها باشد.
 
بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه وظایف مشترک نیروی انتظامی و شهرداری زیاد است، گفت: در شرایط کنونی برخی اقدامات و فعالیت‌ها به شهرداری تکلیف شده و در شرح وظایف شهرداری نیست مانند مسدودسازی مسیر آرامستان در شرایط کرونا، بنابراین انجام این اقدام نیازمند همکاری نیروی انتظامی است.
 
وی با اشاره به کنترل ترافیک در شهر بیان کرد: با توسعه زیرساخت‌ها باید تلاش کنیم کاهش ترافیک را در شهر شاهد باشیم.
 
شهردار شهرکرد ادامه داد: برخورد با متخلفان در ساخت و سازهای غیرمجاز، سدمعبر، برخورد با سارقان وسایل و تجهیزات پارک‌ها، ساماندهی متکدیان و کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار از جمله مواردی است که شهرداری نیاز دارد نیروی انتظامی در کنارش قرار گیرد.
 
سردار منوچهر امان‌اللهی فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: برای ساماندهی متکدیان و کارتن خواب‌ها نیروی انتظامی آمادگی کامل را دارد اما سایر دستگاه‌های متولی نیز باید همکاری لازم را داشته باشد.
 
وی گفت: در راستای افزایش تعاملات باید پیشنهادات بررسی شود اما برای همکاری بیشتر باید قراردادی فی‌مابین شهرداری و نیروی انتظامی منعقد شود.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۵۴:۵۸

22 Dec 2020