۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۴۶۱۴۴
نماينده شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي خبر داد:

دستگاه MRI به زودي در بيمارستان شهداي لردگان نصب و راه اندازي مي شود

حسین بامیری نايب رئيس کميسيون امور داخلي کشور و شوراها گفت: تخصيص يک دستگاه MRIبه بيمارستان شهداي لردگان در ماه هاي آينده، راه اندازي شبکه بهداشت درمان شهرستان خانميرزا و... از قول هاي بود که وزير بهداشت در حوزه بهداشت به شهرستان هاي لردگان و خانميرزا داده بود.
دستگاه MRI به زودي در بيمارستان شهداي لردگان نصب و راه اندازي مي شود
 به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حسين باميري نماينده مردم شهرستان هاي لردگان و خانميرزا و نايب رئيس کميسيون امور داخلي کشور و شوراها  در ديدار با دکتر نمکي وزير بهداشت و درمان به مطالبات مردم  اين شهرستان هال در حوزه بهداشت و درمان پرداخت گفت: شهرستان لردگان بعد از مرکز استان (شهرکرد) دومين ترکيب جمعيتي استان و بعد از وسعت و پراکندگي و تعداد مناطق روستايي نزديک به ۵۰ درصد جمعيت کل استان را با تعداد ۳۶۷ روستا در خود جاي داده است و فاصله آخرين منطقه روستايي و عشايري حوزه انتخابي تا مرکز استان بيش از ۲۸۰ کيلومتر است .

وي افزود: شهرستان لردگان مرکز ثقل کريدور شمال به جنوب کشور بوده و فلات مرکزي را به استان‌هاي جنوبي و ساحلي کشور از جمله اصفهان، خوزستان، فارس، کهگيلويه و بويراحمد، بوشهرو... وصل مي نمايد و روزانه شاهد تردد بيش از ۴۵ هزار ماشين از مسيرهاي مواصلاتي و صعب العبور بوده که متاسفانه هر روزه و اينکه هر ساعت شاهد تلفات جاده‌اي و جاني مردم هستيم .

باميري در ديدار با دکتر نمکي بيان داشت: چيزي که به مراتب واعظ اهميت است موجود تنها بيمارستان شهرستان لردگان است که در حال حاضر خدمات رساني  و سرويس دهي به نيم ميليون ترکيب جمعيتي که ۲۵۰  هزار نفر آن ساکن و لردگان ۲۵۰ هزار نفر جمعيت سيار گردشگر از ساير شهرستان هاي اقماري از جمله سميرم، دنا، کيار، دهدز، اردل و ... هستند را پوشش مي‌دهد که به علت کمبود شديد تجهيزات و اقلام مهم، حساس به خصوص حياتي پاسخگوي نيازهاي به حق مردم نمي باشد لذا از حياتي‌ترين نيازهاي بيمارستان ياد شده تامين و تخصيص يک دستگاه ام آر آي (MRI)  مي باشد .

وی در پايان افزود: تامين اعتبار معادل سه ميليارد تومان به  کلينيک ويژه لردگان، تخصيص اعتبار مسکن اقامتگاه پزشکان، تسريع در احداث ساختمان مرکز جامع سلامت چنار محمودي و همچنين قول سفر به شهرستان هاي لردگان و خانميرزا و سفر به روستاي چنار محمودي،  احداث دانشکده پرستاري ، تامين منابع مالي بيمارستان در حوزه  دارو و تجهيزات و ماشين آلات از جمله دياليز، راديولوژي، موبايل راديولوژي از نوع ديجيتال، سونوگرافي، سي تي اسکن ۱۶ اسلايس مانيتورينگ رنگي، دي سي شوک آنژيو گرافي، تامين نيروي انساني در حوزه هاي اداري و تامين پزشک عمومي و تخصصي،  تخصيص يک دستگاه MRIبه بيمارستان شهداي لردگان در ماه هاي آينده و راه اندازي شبکه بهداشت درمان شهرستان خانميرزا از ديگر قول هاي بود که وزير بهداشت و معاونين وی در حوزه بهداشت در اين ديدار داده اند .
 
انتهاي پيام/630 ل
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۰۳:۵۶

17 Dec 2020