۰
plusresetminus
مدیر عامل مجتمع پتروشیمی لردگان گفت: پتروشيمي لردگان ششمين واحد بزرگ توليد آمونياک ايران است که با جذب حدود 80 درصد نيروي بومي از شهرستان لردگان يکي از بومي ترين صنايع پتروشيمي در کشور است که اين مسئله موجب اشتغال بيش از 1000 جوان لردگاني در اين صنعت شده است.
پتروشیمی لردگان ششمین واحد بزرگ تولید امونیاک ایران/پتروشیمی لردگان بومي ترين صنايع پتروشيمي در کشور است
محسن محمودي مديرعامل مجتمع پتروشيمي لردگان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛  پيرامون وضعيت پتروشيمي پس از افتتاح گفت: سايت پتروشيمي  لردگان در استانداردهاي بين المللي طراحي شده است به گونه اي که نسبت به ساير صنايع پتروشيمي در کشور کمترين ميزان آلودگي را دارد و به جهت اينکه يک واحد صنعتي توليد آمونياک است خطراتي براي کارکنان يا اهالي نزديک ندارد.
 
وي افزود: پتروشيمي لردگان ششمين واحد بزرگ توليد آمونياک ايران است که با جذب حدود 80 درصد نيروي بومي از شهرستان لردگان يکي از بومي ترين صنايع پتروشيمي در کشور است که اين مسئله موجب اشتغال بيش از 1000 جوان لردگاني در اين صنعت شده است.

مدير عامل پتروشيمي لردگان گفت: اين مجتمع ظرفيت سالانه توليد ۶۷۰ هزار تن آمونياک و يک ميليون و ۷۰ هزار تن اوره را دارد که بر اساس مصوبات مقرر شده تا بخشي از فروش اوره به جهاد کشاورزي اختصاص يابد و مازاد آن به کشور هاي خارجي صادرات  شود.

محمودي از توسعه صنايع پايين دستي پتروشيمي لردگان نيز خبر داد و گفت: توليد کريستال ملامين و پارک اوره  از طرح هاي بزرگ براي صنايع پايين‌دستي ‌پيش‌بيني شده است که عمليات اجرايي کريستال ملامين تا يک ماه آينده آغاز مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: پارک اوره نيز در مرحله تامين زمين و اعتبار است و به زودي وارد مرحله اجرا مي شود.

محمودي تصريح کرد: همه پتروشيمي هاي ايران و به عبارتي 100درصد صنايع پتروشيمي هاي کشور مقداري آب مازاد خروجي دارند اما ما در اين مجتمع با هزينه بالغ بر 7 ميليون يورو براي استفاده بهتر از همين آب خروجي برنامه ريزي کرده ايم که با استفاده از فناوري جديد بخش بيشتري از ميزان آب خروجي را مجددا به سيستم بازگردانده و بخش کمتري را به عنوان پساب در لاگون کنترل میکنیم.
 
 اين مقام مسئول ادامه داد: فناوري موجود در اين صنايع بسيار با کيفيت تر از ساير صنايع است و ما تلاش کرده ايم کمترين آسيب را براي محيط زيست داشته باشد.
 
مدير عامل مجتمع پتروشيمي لردگان در ادامه بيان داشت: اما مهمترين شرط براي حل اين مسئله نيز حمايت و همراهي اهالي است زيرا ما با انواع مختلف ممنوعيت ها و تابلوهاي هشدار دهنده تذکر داده ايم که اين آب اگر چه خطري براي محيط زيست ندارد اما به هيچ وجه نبايد مورد مصرف آشاميدني انساني و دام قرار گيرد.

دامداران محترم اطراف لاگن و منطقه سيصد هکتاري وارد نشوند
 
محمودي با گلايه از عدم همکاري برخي گفت: همه اهالي به خصوص دامداران به راحتي مي توانند از سرچشمه استفاده کنند و حتي ما اعلام کرده ايم که اين آمادگي را داريم که با استفاده از ماشين آلات موجود و سنگ چيني و.. سرچشمه را براي استفاده دامداران آماده کنيم ولي متاسفانه برخي از افراد به دلايل مختلف شخصي مانع از اين کار مي شوند و با آوردن گوسفندان خود به منطقه ممنوعه پتروشيمي به خصوص منطقه 300 هکتار، لذا دامداران محترم اطراف لاگن و منطقه سيصد هکتاري وارد نشوند که موجب ايجاد مشکلاتي مي شوند که در اين رابطه نياز است اهالي بيشتر حمايت کنند.
 
"پتروشيمي لردگان  نياز به فرهنگ سازي دارد"

همچنين دکتر محمودي گفت: پتروشيمي لردگان ساختار صنعتي سنگين دارد اما اين مجتمع به دليل جايگاه و اهميتي که در شهرستان دارد نياز به فرهنگ سازي دارد به همين جهت مهمترين کمکي که اصحاب رسانه مي توانند به صنايع پتروشيمي لردگان کنند فرهنگ سازي است يعني بايد با در نظر گرفتن تمامي تاثيرات مثبتي که اين صنايع براي اعتبار شهرستان دارد برخي از از مسائل جزئي و حاشيه اي را قرباني اهميت عظمت اين صنايع کارامد نکنيم و البته در اين مسير نيازمند به حمايت شوراي تامين شهرستان و ساير سازمان ها و ادارت شهرستان و استان هستيم.

وي افزود: احداث پتروشيمي لردگان يعني اولين قدم براي حل مشکل بيکاري جوانان در شهرستان لردگان البته در صورت همکاري مقامات مسئول و همراهي مردم با ايجاد صنايع پايين دست پتروشيمي همانند پارک اوره، واحد کريستال ملامين يا کارخانه هاي مرتبط قطعا موجب اشتغال هزاران نفر از جوانان اين ديار می شود.
 
 محمودي در پايان گفت: همچنين براي افزايش حمل و نقل نامه نگاري هاي مختلفي براي بالابردن کيفيت جادهاي مواصلاتي لردگان به استان هاي همجوار و حتي ريل قطار انجام شده است که اميدواريم با همت و اراده جمعي شهرستان لردگان و در کل استان چهارمحال و بختياري هر روز گام هاي مثبتي در جهت توسعه و پيشرفت بردارد.

انتهاي پيام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۴۸:۴۵

15 Dec 2020