۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۴۶۱۲۱
تجمع دو هزار نفری وحدت‌آفرین مردم تبریز در اعتراض به اردوغان؛

پاسخ غلط اسرائیلى اردوغان از تبریز مخابره شد/ تبریز، باکی، آنکارا، بیز هارا صهیون هارا

جمعی از مردم غیور و ولایتمدار تبریز در محکومیت جنجال آفرینى اخیر اردوغان مقابل کنسولگری ترکیه تجمع کردند.
پاسخ غلط اسرائیلى اردوغان از تبریز مخابره شد/ تبریز، باکی، آنکارا، بیز هارا صهیون هارا
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،عصر امروز جمعی از مردم تبریز در واکنش به جنجال آفرینى اخیر اردوغان، در فلکه همافر ولیعصر تبریز و نزدیک کنسولگری ترکیه، تجمع اعتراضی برگزار کردند.
 
در حالی که نیروی انتظامی با ایجاد مانع انسانی از نزدیک شدن مردم معترض به کسنولگری ترکیه جلوگیری بعمل آورد، دو هزار نفر از مردم تبریز با در دست داشتن پلاکاردهایی در انتقاد از اردوغان و اعلام انزجار از طراحیهاى تفرقه افکنانه رژیم صهیونیستی به تجمع خود ادامه دادند.
 
حمایت از تمامیت ارضی ایران، وحدت امت اسلامی، دوستى ملتهاى همسایه و انتقاد از اقدامات تفرقه افکنانه صهیونیستها و عواملشان در منطقه از جمله رویکردهای تجمع اعتراضی بود.
(ترک، فارس، آذری/ امام حسین لشگری) شعاری بود که یکصدا در فلکه همافر طنین انداز شد تا وحدت اسلامی از تبریز مخابره شود.
 
مردم حاضر با شعار (تبریز، باکی، آنکارا/ بیز هارا صهیون هارا)، انزجار خود را از اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی اعلام و دولت‌های منطقه از جمله دولت ترکیه را برای عدم همراهی با سیاست‌های این رژیم منحوس دعوت نمودند.
 
 
 

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند.
مجری تجمع، با قرائت بیتی معنی دار( سونمز حسرت کورپوسونده اسلامن حسرت داغی/ یئل یاتار طوفان یاتار یاتماز حسینون بایراقی) از دولت‌های دوست و همسایه اسلامی خواست تا فریب سیاست‌های استعمار جهانی را نخورده و از ظرفیت‌های مشترک همسایگان برای اهداف متعالی انسانی و اسلامی گام بردارند.
گام پایانی تجمع، قرائت بیانیه توسط دکتر احمدرضا بیضایی، برادر شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی بود.
 
این استاد دانشگاه تنها راه مقابله با دسیسیه ها و خباثت های نظام سلطه را وحدت امت اسلامی و عبور از اختلافات مذهبی و قومی عنوان کرد.
 
در فرازی از بیانیه تجمع کنندگان آمده بود: حیات مبارک جمهوری اسلامی مملو از شواهد تاریخی در حمایت از امت اسلامی است. جمهوری اسلامی ایران در مناقشه قره باغ (چه امروز و چه در دهه ۹۰ میلادی) نیز بر این سیاست خود تکیه کرد. رهبری معظم، دولت و ملت نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره بر تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و حق بازپس گیری مناطق اشغالی قره باغ تاکید کرده و با اعلام حمایت رسمی و ارسال کمک، برادری خود را به اثبات رسانده است، اما فراموش نکرده ایم روزی که دولتمردان ترکیه در واکنش به کشتار مسلمانان در قره باغ گفتند این جنگ به ما ارتباطی ندارد آنها آذری اند و ما ترک! آنها شیعه هستند و ما سنی!
 
در بخش پایانی بیانیه نیز با اشاره به سابقه تاریخی تبریز در دفاع از تمامیت ارضی کشورمان آمده: آنها که چشم طمع به این سوی ارس دارند خوب است کمی تاریخ بخوانند، آذربایجان و به خصوص تبریز قهرمان همواره پیشرو دفاع از ایران اسلامی بوده است، تاریخ این دیار مملو از پرورش سردارانی همچون ستارخان، شهید آقا مهدی باکری، شهید باقری و… علیه متجاوزین روس، عثمانی، بعثی، داعشی و … بوده است، همین یک جمله ستارخان بیانگر روحیه مردم آذربایجان است ” خاک میخوریم اما یک وجب خاک نمیدهیم”
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۰۷:۴۹

13 Dec 2020