۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۶۰۸۷
مسئول بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری:

شروع حرکت استکبارستیزی بعد از ۱۶ آذر ۳۲ در ایران/ دانشمندانی چون شهید فخری‌زاده با اعتماد به توان داخلی، رشد می‌کنند

مسئول بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری گفت: شهید فخری‌زاده از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های داخلی هستند و با توان و تخصص این شهید از بزرگ‌ترین تکنولوژی‌ها بهرمند شدیم، اما در هیچ عرصه ای با نگاه به خارج از کشور موفقیتی کسب نکردیم.
شروع حرکت استکبارستیزی بعد از ۱۶ آذر ۳۲ در ایران/ دانشمندانی چون شهید فخری‌زاده با اعتماد به توان داخلی، رشد می‌کنند
مرتضی کریمی مسئول بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: روز دانشجو درواقع روز گرامیداشت سه تن از دانشجویانی است که در سال ۳۲ توسط عمال رژیم ستم‌شاهی شهید شدند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به اصل حرکت دقت کنیم باید گفت ۱۶ آذرماه تقریبا چهار ماه بعد از کودتای ۲۸ مرداد و در اختناقی شدید اتفاق افتاد افزود: در همین زمان نیکسون وارد ایران می‌شود و بناست در روز ۱۶ آذر دکترای افتخار دریافت کند که به‌نوعی از وی برای انجام کودتا تشکر شود، همچنین سفارتخانه انگلستان به‌عنوان استعمار پیر و مغز متفکر حرکت سرکوب ملت، دوباره در کشور بازگشایی شد.

کریمی بیان داشت: از همین‌رو دانشجویان به‌عنوان قشر آگاه و تاثیرگذار جامعه در مقابل این موضوع موضع‌گیری کردند که منجربه اعتراض دانشجویان به حضور نیکسون در دانشکده فنی دانشگاه تهران و بعد شلیک ماموران رژیم ستم‌شاهی به دانشجویان شد در نتیجه این درگیری سه دانشجویی که امروز نماد حرکت‌های دانشجویی هستند به شهادت رسیدند.

مسئول بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در آن جمع فرد شاخص دیگری هم حضور داشتند و شاید کمتر از ایشان سخن گفته شده، این فرد شهید دکتر چمران هستند که راوی این جلسه هم بودند.

وی با اشاره به اینکه خود شهید چمران هم جزء دانشجویان معترض و هم شاهد این اتفاقات بودند یادآور شد: می‌توان با مراجعه به خاطرات این شهید بزرگوار جزئیات و شرح ماوقع را به خوبی دریافت.

کریمی تاکید کرد: سیاستی که کشورهایی مثل آمریکا، انگلستان و عُمالشان دارند سیاست فرار رو به جلو است، اگر نگاهی به حضور فرانسه در کشورهای مراکش، مصر و تونس داشته باشیم خواهیم دید چه جنایاتی علیه مردم این کشورهای مرتکب شده‌اند، اما همین کشور امروز خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند.

وی با اشاره به حمایت بازماندگان پهلوی از قاتلان و جنایتکاران و اعتراض به اعدام برهم‌زنندگان امنیت مردم اضافه کرد: افرادی چون پسر محمدرضا پهلوی هم از همین تفکر نشات گرفته‌اند و برای از بین بردن حافظه تاریخی مردم، خود را مدعی دفاع از مظلومین به ظاهر مظلوم معرفی می‌کنند اما با این کارشان جای مظلوم و ظالم را عوض کرده‌اند، این نوعی از شگرد استعمار و سلطنت‌طلبان است.

مسئول بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری شروع حرکت استکبارستیزی مردم ایران را بعد از ۱۶ آذر سال ۳۲ عنوان و خاطرنشان کرد: شهیدی که در سال ۳۲ به‌عنوان نخبه دانشجویی شهید شده این پیام را برای مردم و مسئولین دارند که باید به توان داخلی توجه شود، دارد.

وی ادامه داد: پیغام شهدا برای ما این است که اگر ما جوانان و توان داخلی را دریابیم، قطعا چشم امیدی به کشورهای خارجی نخواهیم داشت.

کریمی با تاکید بر اینکه تمام موهبت‌ها و پیشرفت‌های موردنیاز ما در کشور به دست همین جوانان انجام خواهد شد افزود: لذا نتیجه نگاه به بیرون این است که باید نخبه ما هم نگاهی به خارج از کشور داشته باشد و تمام اختراعات و مقالاتش را به بیرون از کشور ارجاع دهد و به دنبال آن دیگر جوانان ما باید همان مقالات را با قیمت بالاتر و سطح علمی پایین‌تر از خارج تهیه کنند.

کریمی تاکید کرد: اگر ما ظرفیت‌های داخلی کشور را تقویت کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، لذا پیام شهدا ازجمله شهید دانشمند، شهید فخری‌زاده همین است که هر جایی توجه به توان و استعداد داخلی شود، موفق می‌شویم.

مسئول بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری افزود: شهید فخری‌زاده از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های داخلی هستند و با توان و تخصص این شهید از بزرگ‌ترین تکنولوژی‌ها بهرمند شدیم، اما در هیچ عرصه ای با نگاه به خارج از کشور موفقیتی کسب نکردیم.



انتهای پیام/۱۰۲۶ج




 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۰۰:۵۹

7 Dec 2020