۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۶۰۷۹
کارشناس مسائل سياسي تاکيد کرد؛

حضور موثر و جريان ساز دانشجويان در جامعه يعني شکست دشمن

کارشناس مسائل سياسي گفت: حضور موثر و جريان ساز دانشجويان در کشور يعني شکست برنامه هاي دشمني که با سرمايه گذاري هاي کلان ميليارد دلاري در صدد نفوذ در اين قشر متفکر کشور است.
حضور موثر و جريان ساز دانشجويان در جامعه يعني شکست دشمن
محمد رضا عسکري کارشناس مسائل سياسي در شهرستان لرگان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: روز دانشجو، در ايران به ۱۶ آذر اطلاق مي‌شود. اين روز، به ياد سه دانشجو (مصطفي بزرگ‌نيا، احمد قندچي و آذر شريعت‌رضوي) که هنگام اعتراض به ديدار رسمي ريچارد نيکسون معاون رئيس‌جمهور وقت ايالات متحده آمريکا و همچنين از سرگيري روابط ايران با بريتانيا، در تاريخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتاي ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران به شهادت رسيدند، گرامي داشته مي‌شود به همين مناسبت محمد رضا عسکري ارمندي کارشناس مسائل سياسي پيرامون روز دانشجو گفت: حرکتي که در سال 1332توسط دانشجويان صورت گرفت اعتراضي بود به جنايت هاي رژيم پهلوي که چهره حقيقي يک نظام تمام ديکتاتوري را رسوا کرد.

وي افزود: در آن مقطع زماني دانشجويان در کنار روحانيون خطرات برنامه ريزي شده توسط رژيم براي تشکيل يک نظام ديکتاتوري نظامي را احساس کردند و مي دانستند که هدف آمريکا و انگليس تسلط همه جانبه بر کشور است.

عسکري ارمندي گفت: بعد از سقوط رضا شاه تا کودتاي منجر به سقوط دولت مصدق يک فضاي آزادي سياسي در کشور  شکل گرفت که محمد رضا شاه را در مقامي تشريفاتي قرار داده بود اما پس از کودتا رژيم به دنبال اثبات قدرت و جايگاه شاه بود که با بهانه جويي و شهادت سه دانشجو در 16 آذر اولين گام براي سرکوب خشونت بار مخالفين را آغاز کرد.

کارشناس مسائل سياسي در ادامه گفت: حرکت اعتراضي دانشجويان يک حرکت ميهن دوستي و استقلال طلبي بر عليه رژيمي بود که براي ماندن در قدرت تلاش مي کرد حتي به قيمت از بين رفتن استقلال کشور، تحت فرمان قدرت هاي بزرگ آن زمان باشد زيرا محمد رضا شاه خود مي دانست به دليل همکاري با آمريکا و انگليس براي کودتا بر عليه دولت مردمي مصدق جايگاه و مشروعيتي در بين مردم ندارد بنابراين در صدد پيدا کردن پشتيبان خارجي بود.

عسکري تصريح کرد: بهرحال آنچه رخ داد يکي از پايه هاي جنبش اعتراضي بر عليه رژيم پهلوي شد که در نهايت در سال 57 با رهبري امام خميني (ره) به پيروزي رسيد و البته بايد بياد همه کساني بود که سال ها قبل از انقلاب در سخت ترين دوران تاريک تاريخ کشور با وجود همه تهديدها و خشونت هاي تحميلي از سوي رژيم با دست هاي خالي و بدون هيچ پشتوانه اي ايستادگي کردند و با جاري شدن خونشان بر زمين زمينه هاي انقلابي بزرگ را فراهم کردند.

وي اظهار داشت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دانشجويان از جايگاه بزرگي برخوردار شدند و داراي قدرت تصميم گيري هستند و چه بسا دانشجويان با بصيرت و آگاهي که بارها نقشه هاي شوم دشمن را خنثي کردند و با بصيرت افزايي در جامعه مانع از نفوذ دشمنان شدند.

عسکري ارمندي در پايان گفت: وقتي در بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي مخاطب اصلي مقام معظم رهبري جوانان به خصوص دانشجويان است اين مسئله نشان دهنده اهميت و نقش موثر دانشجويان در کشور است، دانشجويان هوشياري که قطب فکري مبارزه با دشمنان انقلاب هستند و قطعا با وجود اين عزيزان دشمن هر روز سرافکنده و نااميدتر مي شود زيرا حضور موثر و جريان ساز دانشجويان در کشور يعني شکست برنامه هاي دشمني که با سرمايه گذاري هاي کلان ميليارد دلاري در صدد نفوذ در اين قشر متفکر کشور است.

انتهاي پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۰۶:۳۲

6 Dec 2020