۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۴۶۰۶۵
کارشناس مسائل اقتصادي؛

به بيگانگان نمي‌توان اطمينان کرد و به اميد گشايش آن‌ها بود/ ما مسير رفع تحريم را يک‌بار امتحان کرده‌ايم

کارشناس مسائل اقتصادي گفت: ما مسير رفع تحريم را يک‌بار امتحان و چند سال مذاکره کرديم اما به نتيجه‌اي نرسيد. از ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي داخلي با اراده و همت براي بي‌اثر کردن تحريم‌ها استفاده کنيد.
به بيگانگان نمي‌توان اطمينان کرد و به اميد گشايش آن‌ها بود/ ما مسير رفع تحريم را يک‌بار امتحان کرده‌ايم
سجاد شهراني کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: بيانات مهم و تذکرات راهبردي رهبر معظم انقلاب در جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي راجع به معيشت مردم و موضوع اصلي کشور که اقتصاد است و … را ملاحظه کرده اید و البته همان‌طور که معظم له فرمودند؛ لازمه‌ي اجراي اين راهکارهاي عملي و تأثيرگذاري آن‌ها، همت جدي و تلاش پيگير رؤساي قوا و مسئولان مرتبط با سه قوه به همراه شجاعت و اهتمام جدي و پيگيري است.
 
وي افزود: نکته مهم ديگر ايشان درباره رفع تحريم‌ها بود که تأکيد فرمودند ما مسير رفع تحريم را يک‌بار امتحان و چند سال مذاکره کرديم اما به نتيجه‌اي نرسيد؛ يعني آقايان دوباره در چنين دامي نيفتيد و از ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي داخلي با اراده و همت براي بي‌اثر کردن تحريم‌ها استفاده کنيد.
 
شهرانی بيان داشت: حتي راهکار دادند که بايد بنا را بر اين بگذاريم که گشايشي از خارج انجام نخواهد شد و چشم اميد به کساني که با ما دشمني مي‌کنند و وضعيت داخلي خودشان هم معلوم نيست چگونه است، نداشته باشيد؛ و تأکيد کردند به بيگانگان نمي‌توان اطمينان کرد و به اميد گشايش آن‌ها بود.
 
وي تصريح کرد: بعد مي‌بينيم متأسفانه بعد از صحبت‌هاي صريح ايشان، رئيس دولت مي‌گويد؛ ايران و آمريکا هر دو مي‌توانند تصميم بگيرند و اعلام کنند که به شرايط ۲۰ ژانويه ۲۰۱۷ برمي‌گردند؛ و اين مي‌تواند گشايش بزرگي براي بسياري از مسائل و مشکلات باشد و مسير و شرايط را کاملاً تغيير دهد و بعد مراحل بعدي را مي‌شود در بخش‌هاي مختلف ادامه داد.
 
شهرانی اظهار داشت: گره اصلي با يک اراده و يک تصميم، گشاده و باز مي‌شود آيا اين بيانات زمينه‌سازي خسارت ديگري براي کشور را فراهم نمي‌کند؟ شما مواضع خصمانه اروپائي‌ها را ببينيد؛ قبلاً هم‌عرض شد که رفتار اروپائي‌ها نسبت به ايران به‌مراتب بدتر از آمريکا بوده چون هميشه منافقانه و متناقض عمل کرده‌اند و دائماً در مسير تقويت جبهه مقابل ايران حرکت کرده‌اند.
 
وی تشریح کرد: بعد از خروج آمريکا از برجام، کشورهاي اروپائي نه‌تنها کمکي نکردند بلکه با دفع الوقت به  آمريکائي‌ها خدمت کردند. امروز هم در مسير همان کمک به آمريکا بيانيه‌ي تند عليه ايران مي‌دهند تا اگر رئيس‌جمهور آمريکا تغيير کرد و خواست مثلاً رفتار تند آنان را در قبال ايران تعديل کند بتواند در موضع خوش‌رفتاري، منافع ايران را از بين ببرد.
 
شهرانی گفت :قطعاً مسئولان کشور در همه سطوح و همه‌کساني که مجالي براي سخن گفتن دارند، بيانات و کلام رهبر معظم انقلاب را شنيده‌اند و توجه دارند که در شرايط فعلي نبايد کلامي و حرکتي که نشانه انفعال است نسبت به دشمن قسم‌خورده انجام دهند، خوب حالا يک عده باز برخلاف بيانات صريح رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگوها و مصاحبه‌هاي خود، دم از سازش و مذاکره مي‌زنند

انتهای پیام/530پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۴:۱۱:۴۹

2 Dec 2020