۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۶۰۰۷
کارشناس مسائل سیاسی؛

وضعیت اقتصادی کشور نتیجه سوء مدیریت است

یکی از کارشناسان سیاسی وضعيت اقتصادي کشور را نتيجه سوء مديريت دانست و گفت: اصرار دولت به ارتباط با غرب و به خصوص سرگرم شدن به وعده و وعيدهاي اروپايي ها موجب اتلاف وقت و سرمايه هاي کشورشد.
وضعیت اقتصادی کشور نتیجه سوء مدیریت است
محمد رضا عسکري ارمندي کارشناس مسائل سياسي در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ پيرامون وضعيت اقتصادي کشور گفت: وضعيت اقتصادي کشور نتيجه سوء مديريت و فاصله گرفتن از توان داخلي و دل بستن به دولت هاي غربي است.

وي افزود: کارنامه مسئولين کنوني در همه عرصه ها به ويژه اقتصادي بسيار نااميد کننده بوده در حالي که همين کشور در سخت ترين دوران خود يعني جنگ تحميلي و پس از آن با وجود تمام تحريم هاي همه جانبه بين المللي و يک جانبه آمريکا شرايط اقتصادي به مراتب بهتر از امروز داشته زيرا به توان داخلي اعتماد بيشتري بود و نگاه انقلابي موجود در جامعه موجب مديريت درست اقتصادي شده بود.

عسکري ارمندي گفت: اما از ابتداي اين دولت تا به امروز همه نگاه ها به سمت غرب و سرمايه داران اروپايي – آمريکايي است، در حالي که اگر مديريت صحيحي وجود داشت و توان داخلي حفظ مي شد، اقتصاد مقاومتي در جامعه نهادينه مي شد، بر اشتغالزايي و سرمايه گذاري داخلي تاکيد مي شد امروز شاهد چنين ضعف هاي اقتصادي نبوديم.

کارشناس مسائل سياسي در ادامه با اشاره به بدقولي غربي ها گفت: بدون هيچ تعصبي بايد گفت که غرب به رهبري آمريکا ذاتا با نظام و انقلاب اسلامي مشکل دارد و اين به سياست هاي سلطه جويانه آمريکا برمي گردد زيرا از نظر دولتمردان اين کشور وقوع انقلاب اسلامي و اقتدار جمهوري اسلامي ايران يعني به خطر افتادن منافع جهاني آمريکا به همين جهت اين کشور اساساً با روئساي جمهور مختلف با برجام و همانند آن هم نمي توانند قابل اعتماد باشند.

وي تصريح کرد: انقلاب اسلامي جريان حاکم بر نظام بين الملل را به چالش کشيد، نظامي که با برنامه هاي مختلف با هزاران ميليارد دلار تلاش کرد اسلام را محو کند و از بين ببرد با وقوع انقلاب اسلامي متزلزل شد و در راس اين نظام، آمريکايي بود که منافع خود در دنيا و در منطقه را با خطر و تهديد بزرگي به نام اسلام سياسي شيعه ديد به همين جهت تا زماني که اين سياست در ايالات متحده وجود داشته باشد به دشمني با ايران ادامه خواهد داد و انعقاد هر نوع قرارداد جهاني همچون برجام هم نمي تواند مانع نقشه هاي شوم اين کشور شود.

عسکري اضهار داشت: اين مسئله بايد پس از خروج آمريکا از برجام براي دولت روشن مي شد و با برنامه ريزي و مديريت درست وضعيت کشور در تمامي سطوح اقتصادي و.. را بر اساس آنچه در توان داريم سر و سامان مي دادند اما اين اصرار به ارتباط با غرب و به خصوص سرگرم شدن به وعده و وعيدهاي اروپايي ها که قبلا در مصاحبه اي ديگر گفتم جز اتلاف وقت و سرمايه هاي کشور ارمغان ديگري ندارد و موجب رها شدن بسياري از عرصه هاي به خصوص مسئله حياتي و مهم اقتصاد شد.

عسکري ارمندي بيان داشت: آمريکا با ترامپ يا بايدن و هر فرد ديگري در سياست هاي کلان مشترک هستند زيرا ساختار اين کشور بر مبناي زورگويي و سلطه طلبي شکل گرفته و بنابراين بايد گفت با تغيير رئيس جمهور فقط ابزار ها و کلمات تغيير مي کند اما در اصل سياست ها تغييري ايجاد نمي شود در حالي که يک دولت موفق با تکيه بر ظرفيت هاي داخلي برنامه ريزي مي کند به خصوص براي کشور ما که در چهل سال اخير سخت ترين نوع تحريم ها را تجربه کرد و دولت کنوني قطعا با برنامه ريزي و مديريت مي توانست عملکرد بهتري داشته باشد در حالي که نگرش غربي موجود موجب رها شدن اقتصاد و شکل گرفتن دلال هايي شد که از وضعيت اقتصادي براي رسيدن به ثروت هاي کلان استفاده کردند.

اين کارشناس مسائل سياسي در پايان با اشاره به سخنان رهبري که فرمودند: ما مسير رفع تحريم را يک بار امتحان و چند سال مذاکره کرديم اما به نتيجه‌اي نرسيد، و ما ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي فراواني براي بي‌اثر کردن تحريم‌ها داريم، به شرط آنکه بخواهيم و همت کنيم و به دل مشکلات برويم، گفت: مسير پيش روي دولت با همين چند جمله مشخص مي شود به عبارتي تنها راه حل فعلي تاکيد بر توان و ظرفيت هاي داخلي، همت و شجاعت، تاکيد بر اقتصاد مقاومتي و مقابله جدي با دلالين و خائنين اقتصادي است.

انتهاي پيام 630/ل
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۴۳:۳۴

26 Nov 2020