۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۵۸۴۴
استاندار چهارمحال و بختیاری؛

در حال حاضر اعمال محدودیت‌ها تنها راه مقابله با ویروس کرونا است

استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای اداری استان گفت: علی رغم وضعیت نامطلوب اقتصادی، در راستای سلامتی مردم و همچنین جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به ناچار محدودیت‌هایی را در استان اعمال می کنیم، چرا که در حال حاضر این تنها راه مقابله با جولان دادن این ویروس است.
در حال حاضر اعمال محدودیت‌ها تنها راه مقابله با ویروس کرونا است
به گزارش جهانبین نیوز اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای اداری استان در خصوص اعمال محدودیت ها به منظور جلوگیری از پیشرفت و شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: تصمیمات و برنامه ریزی هایی که تاکنون به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس اعمال شده اثر بخش بوده اما کافی نبوده؛ لذا امروز شاهدِ نگرانی هایی در خصوص عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی از سوی همگان بوده ایم که مردم و مسئولان نیز در این موضوع دخیل هستند.
 
وی گفت: طبق کارشناسی های صورت گرفته طی چند روز گذشته در کمیته های مربوطه محدودیتهای دو هفته ای از سوی ستاد کرونا مصوب شده و لازم است در اختیار عموم قرار داده شود.
 
وی افزود: این محدودیت ها با نظارت دستگاه های مربوطه صورت می‌گیرد و هرگونه تخلف و عدم توجه به این مصوبات قطعاً پیگیری خواهد شد و رسیدگی می شود.
 
عباسی افزود: علی رغم وضعیت نامطلوب اقتصادی، در راستای سلامتی مردم و همچنین جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به ناچار محدودیت‌هایی را در استان اعمال می کنیم، چرا که در حال حاضر این تنها راه مقابله با جولان دادن این ویروس است.
 
استاندار خاطرنشان کرد: سلامت مردم در اولویت است و این امر همکاری همدلی و هم افزایی همگانی به ویژه مسئولان را می طلبد، لذا در قبال انجام این محدودیت‌ها هیچ بهانه‌ای از سویی هیچ جایگاه ای پذیرفته نمی شود.
 
وی در ادامه بیان کرد: لازم است تمام رسانه ها فعالین فضای مجازی و گروه ها در طول این دو هفته صرف نظر از هر گرایش سیاسی به ترویج و فرهنگ سازی در این محدودیت ها بپردازند چرا که هر گونه ناپرهیزی موجب اعمال محدودیت های بیشتری در آینده می شود.
 
عباسی تصریح کرد: مسئولان، کارکنان، خدمتگزاران و مردم بیش از هر زمان دیگر باید با همدلی، همکاری و هم افزایی با این ویروس منحوس مقابله کنند.
 
 وی‌در ادامه بیان کرد: با توجه به روند افزایشی بیماران و همچنین فوتی ها پیش بینی می شود که با ناپرهیزی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در آینده ای نه چندان دور با حجم افزایشی وحشتناکی از بیماران متلا به کرونا و همچنین افراد بستری و فوتی ها و مواجه شویم که در آن زمان تجهیزات درمان جوابگو نخواهد بود.
 
عباسی در خصوص محدودیت های دو هفته ای مقابله با کرونا، اینگونه تشریح کرد: مدت زمان محدودیت های مصوب شده دو هفته می باشد، اما صنوف تنها یک هفته محدودیت فعالیت ندارند و پس از آن بنابر نتیجه و ارزیابی ها تصمیمات جدید متقابلا اعلام‌می شود.
 
لازم به ذکر است طبق تصمیمات گرفته شده از سوی ستاد کرونا، محدودیت ها، شامل تعطیلی پاساژها و مراکز خرید غیر از مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقات ورزشی،مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، قنادی و خشکبار، ارایشگاه مردانه و مراکز فروش لوازم خانگی، بازار فروش خودرو و مراکز شماره گذاری خودرو و مشاورین املاک، آتلیه ها و عکاسی، خدمات چاپ و فعالیت های وابسته، پرده فروشی ، فروش مبلمان، کیف و کفش فروشی ، خیاطی، آموزشگاهای فنی حرفه ای، آموزشگاه های آموزشی، موزه، باغ ، تالارها، آرایشگرهای زنانه، کافه، قهوه خانه، چایخانه، مراکز تفریحی، باشگاه ها و سالن های ورزشی، برگزاری مراسم اجتماعی،فرهنگی، مذهبی،همایش ها، کتابخانه، مهد کودک، استخر، سینما، تئاتر، مساجد و مصلی و مراکز متبرکه و زیارتگاه ها است.


انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹

ساعت:

۱۷:۳۴:۰۷

29 Oct 2020