۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۴۵۶۳۰
استقبال از بازگشت به تیم ملی بسکتبال؛

کاظمی: ۱.۵ ماه خانه نشین بودم/آماده حضور در تیم ملی دوومیدانی‌ام

ارسلان کاظمی که سال گذشته از ترکیب تیم ملی بسکتبال دور بود برای بازگشت به ترکیب این تیم اعلام آمادگی کرد و گفت: آمادگی بدنی‌ام به قدری بالاست که می‌توانم با تیم ملی دوومیدانی هم کار کنم!
کاظمی: ۱.۵ ماه خانه نشین بودم/آماده حضور در تیم ملی دوومیدانی‌ام
به گزارش جهانبین نیوز  به نقل از خبرگزاری مهر ؛ از جمله قراردادهای جدید منعقد شده در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر بسکتبال مربوط به ارسلان کاظمی است؛ بازیکنی که سال گذشته در ترکیب تیم مهرام قرار داشت اما برای فصل جدید مسابقات و در ازای قراردادی یک ساله جذب شیمیدر قم شد.

انتقال ارسلان کاظمی به شیمیدر قم تقریبا همزمان با جابه جایی مصطفی هاشمی از راس کار فنی مهرام تهران به این تیم قمی انجام شد؛ مربی که حالا از او به عنوان یکی از گزینه های هدایت تیم ملی بسکتبال برای المپیک توکیو هم یاد می شود که تحقق این مهم می تواند زمینه بازگشت کاظمی به ترکیب ملی پوشان را مهیاتر کند.

ارسلان کاظمی که نامش به عنوان دومین ایرانی تاریخ بسکتبال ایران در لیگ NBA ثبت شده در جریان دیدارهای تیم ملی بسکتبال برای ورود به جام جهانی ۲۰۱۹ چین و بعد از آن کسب سهمیه المپیک از این مسابقات، با تصمیم مهران شاهین طبع از ترکیب این تیم جدا شد. این بازیکن اما تاکید دارد که برای همراهی دوباره تیم ملی آماده است و اگر دعوت شود قطعا از فرصت مهیا شده استفاده می کند.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر این موضوع در مورد شرایط آمادگی اش با توجه به بحران کرونا و همچنین شرایط تیم جدیدش در لیگ برتر توضیح داد.

قرارداد ۹۰ درصد بسکتبالیست ها یک ساله است

ارسلان کاظمی با یادآوری اینکه اولین بار است برای حضور در لیگ برتر در ترکیب شیمیدر قرار گرفته، گفت: ۹۰ درصد قرارداد بازیکنان بسکتبال در ایران یک ساله است. قرارداد من هم سال گذشته با مهرام یک ساله بود و باید برای لیگ جدید قرارداد جدیدی منعقد می کردم. به جز شیمیدر پیشنهادهای دیگری هم داشتم اما در نهایت قسمت بود که با مسئولان شیمیدر توافق کنم.


شرایط شیمیدر با همیشه متفاوت است
وی با تاکید بر اینکه شیمیدر امسال با وضعیتی متفاوت از همیشه در لیگ برتر شرکت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: شیمیدر از زمان ورود به مسابقات باشگاهی همیشه با در اختیار داشتن بازیکنان مطرح و با تجربه جزو تیم های پرقدرت و مدعی بوده است. امسال اما وضعیت به گونه ای بود که ماندگاری این تیم در لیگ برتر خیلی دیر قطعی شد، زمانیکه خیلی از نقل و انتقالات بازیکنان انجام شده بود و به همین دلیل دست مسئولان باشگاه از جذب بازیکنان اسم و رسم‌دار خالی ماند.
تلاش می کنم رضایت مسئولان باشگاه را جلب کنم
این ملی پوش که با تیم ملی بسکتبال در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی نایب قهرمان شد، ادامه داد: در هر صورت شیمیدر برای مسابقات باشگاهی امسال ترکیبی از بازیکنان با تجربه و کم تجربه را در اختیار دارد. امیدوارم به مرور بازیکنان کم تجربه بتوانند به پختگی و تجربه بیشتری برای همراهی تاثیرگذار برسند. در مورد خودم هم تلاشم این است که بتوانم با عملکردم، مسئولان شیمیدر را بابت تصمیم‌شان خوشحال کنم.
همه از کرونا خسته شده ایم
کاظمی در مورد لیگ برتر بسکتبال که قرار است از نیمه آبان ماه آغاز شود نیز گفت: فقط امیدوارم روند برگزاری این رقابت ها خوب پیش برود. همه از کرونا و محدودیت هایی که ایجاد کرده، خسته شده ایم. برگزاری لیگ می تواند تحول خوبی در روند تمرین یکنواخت ماه های اخیر ما بازیکنان ایجاد کند اما به شرطی که توجه لازم را به پروتکل های بهداشتی داشته باشیم.
علاوه بر خود مسئول سلامتی دیگران هم هستیم
وی تاکید کرد: قاعدتا هنگام حضور در تمرینات گروهی و برگزاری مسابقات بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید می شود و بازیکنان هم توجه لازم را به آن دارند اما خیلی مهم است که این توجه خارج از اردو و مسابقه هم مدنظر باشد. به هر حال ما بازیکنان و مربیان ساعت هایی را کنار هم نیستیم. مهم است که در این مواقع هم برای حفظ سلامتی خود و دیگران، موارد بهداشتی را مد نظر داشته باشیم.
خوب است که بسکتبال از رکود خارج می شود
این ملی پوش با یادآوری اینکه تست کرونا چند نفر از بازیکنان نماینده مشهد مثبت اعلام شده، خاطرنشان کرد: برای برگزاری لیگ تصمیم گیری شده  و قرار است مسابقات از نیمه آبان ماه آغاز شود. خوب است که بسکتبال از رکود چندماهه خارج می شود فقط اینکه در هر شرایطی سلامت شرکت کنندگان در مسابقات باید در اولویت باشد.

۱.۵ ماه خانه نشین بودم
وی که بازی در لیگ دسته یک کالج های آمریکا (NCAA) راهم در کارنامه دارد همچنین در مورد شرایط آمادگی خود و چگونگی پیگیری تمریناتش در ماه های اخیر گفت: بعد از ۱.۵ ماه خانه نشینی از اردیبهشت ماه تمریناتم را از سر گرفتم. هر روز در پیست روباز آکادمی ملی المپیک تمرین دویدم داشتم  و در کنار آن تاحدی هم کار بدنسازی انجام می دادم.
از تمرین در محیط سربسته دوری می کردم
کاظمی در این زمینه ادامه: ۲.۵ ماه با این شرایط تمریناتم را دنبال کردم چون از تمرین در محیط سربسته دوری می کردم. شرایط به همین منوال دنبال شد تا اینکه حامد حدادی به ایران بازگشت. بعد از آن همراه با وی تمریناتم را در ورزشگاه آزادی دنبال کردم تا زمانیکه تمرینات گروهی شیمیدر آغاز شد. این روزها هم با هم تیمی هایم در این تیم تمرین می کنم.
اعلام آمادگی برای حضور در ترکیب تیم ملی دوومیدانی؛ خیلی آماده ام
بازیکن پیشین تیم فیلادلفیا برخلاف خیلی دیگر از ورزشکاران، از شرایط آمادگی خود کاملا راضی است. وی در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: شاید به خاطر متفاوت پیگیری شدن تمرینات از نظر بسکتبالی شرایط قبل را نداشته باشم اما به لحاظ بدنی خیلی آماده تر از همیشه شده ام و دلیلش هم تمرینات مداومی است که برای دویدن داشتم. به هر حال در شرایط عادی بخشی از وقت خود را صرف بدنسازی می کردم اما در شرایط کرونایی بیشتر دویدم و از این حیث آنقدر آماده شده ام که تیم ملی دوومیدانی هم بازیکن بخواهد، می توانم در ترکیب این تیم قرار بگیرم.
استقبال از دعوت به تیم ملی بسکتبال برای المپیک
تیم ملی بسکتبال و اینکه این روزها علاوه بر مهران شاهین طبع از مصطفی هاشمی هم به عنوان دیگر گزینه احتمالی برای هدایت این تیم نام برده می شود دیگر موضوع مطرح در این گفتگو بود. ارسلان کاظمی در این زمینه و در مورد شرایط بازگشتش به ترکیب تیم ملی بسکتبال گفت: اینکه چه کسی هدایت تیم ملی را برای المپیک عهده دار خواهد شد تصمیمی است که توسط مسئولان گرفته می شود. در حوزه اختیارات من هم نیست که در مورد آن صحبت کنم. فقط اینکه من همیشه در هر شرایطی، با سرماخوردگی، با آسیب دیدگی، در بدترین یا بهترین شرایط برای تیم ملی بازی کردم. بازهم آماده خدمت به این تیم هستم. در صورتیکه برای المپیک به تیم ملی دعوت شدم قطعا استقبال می کنم.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۱۵:۱۵

27 Sep 2020