۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۴۵۵۴۱
گرانی دغدغه این روزهای مردم؛

بيماري اقتصادي گريبان گير کشور شده است/ با گراني‏هاي افسارگسيخته بايد چه کرد؟

پاي درد و دل هرکسي که امروز مي‌نشينيم از بيماري اقتصادي که گريبان گير کشور شده است، گلايه دارد و اين موضوع با توجه به اينکه نمايندگان مجلس آتي يکدست‌تر هستند بيشتر براي عموم اميدواري به وجود آورده است.
بيماري اقتصادي گريبان گير کشور شده است/ با گراني‏هاي افسارگسيخته بايد چه کرد؟
سجاد شهراني، کارشناس مسائل اقتصادي در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گراني و تورم را عامل نارضايتي مردم عنوان کرد و گفت: گراني‌ها نارضايتي‌هاي زيادي در بين مردم به وجود آورده است .
 
وي تصريح کرد:  براي عبور از اين شرايط ملتهب و نابساماني اقتصادي نياز به يک تقسيم وظايف درست دستگاهي و تقسيم‌کار ملي و روحيه و مديريت جهادي و جوانانه دارد و سهم مسئولان به‌خصوص دولت از همه مردم بيشتر است.
 
شهرانی اظهار داشت: فضاي به‌هم‌ريخته امروز اقتصادي کشور معلول سوداگري‌ها و انحرافات اقتصادي بسياري است. در اين حوزه برخورد و ايجاد بازار مثبت اقتصادي يکي از اهدافي است که مجلس براي تحقق آن بايستي فعاليت مضاعفي داشته باشد.
 
وي بيان داشت: دولت بايد فکري به حال اين وضعيت کند، گراني بي‌رويه و بي‌سابقه سال جديد در بازار مسکن، طلا، خودرو سبب تأثير در ديگر بازارها و اقلام مصرفي مردم مانند مرغ و تخم‌مرغ و … شده است.
 
شهرانی گفت: از سوي ديگر اين روزها بازهم بحث خودرو و گراني افسارگسيخته اين کالا در سال جديد در بازار بيداد مي‌کند. خودرو پرايد درهرحال در حال رکوردشکني است و قيمت 90 ميليوني اين خودرو بسياري را متعجب کرده است. حالا مردم و دلالان و خودروسازان درگير قيمت‌هاي جديد هستند و بعضاً خريدوفروش در اين زمان به عدد صفر نزديک شده است.

موجي از گراني‏هاي لجام‌گسيخته بازار را فراگرفته است

حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان نیز در مورد  گراني‏هاي افسارگسيخته اين روزهاي بازار با اشاره به اینکه در ماه‏هاي اخير و بخصوص از ابتداي سال ۹۹ موجي از گراني‏هاي لجام‌گسيخته بازار را فراگرفته است گفت:  بازار ارز و طلا، بازار مسکن و بازار خودرو در اين زمينه پيشتازند.
 
وي با اذعان بر اینکه   در هفته ‏هاي اخير بسياري از کالاهاي اساسي موردنياز مردم نيز با گراني دوچندان مواجه شده اند تصریح کرد: در اين ميان آنچه موجب نگراني است فشار مضاعف گراني بر عهده آسيب ‏ديدگان وضعيت کرونايي است که بايد شرايطي دشوارتر را تحمل کنند.
 
وي بيان داشت: وجود مافياي اقتصادي به ‏ويژه در بازار ارز و طلا و مسکن و خودرو که نمونه‏ي آن را در کشف انبارهاي مختلف خودرو ديديم باعث اين گراني‏هاست. اين باندهاي مافيايي در هر وضعيت سخت و دشوار دست بکار شده و براي تقويت منافع بادآورده خود تلاش مي‏کنند و موجب به وجود آمدن اين شرايط مي‏شوند.
 
ملک پور  عنوان داشت: عدم وجود يک نظارت هوشمند و فعال و کارآمد و مستمر در دستگاه‌هاي مختلف باعث سوءاستفاده فرصت‏طلبان در اين‏گونه شرايط و نفوذ و رسوخ آنان در مناصب و منافذ مهم است.
 
وي اظهار داشت: انتظار مي‏رود دولت محترم به خاطر اين‌که نظام سياست‏گذاري مياني و خرد و تيز برنامه‏ريزي و اجرا در عرصه اقتصاد را بر عهده دارد؛ با هماهنگي و برنامه و اقدام قاطع در همه مراحل به‌ويژه نظارت دقيق و رصد و پايش مشکلات اقدامات مؤثرتري را انجام دهد. نبايد به‏گونه‏اي عمل کرد که تلقي رهاشدگي کارها در سال پاياني دولت در اذهان مردم و افکار عمومي شکل بگيرد.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: مجلس تازه‌نفس و جوان و انقلابي يازدهم که رويکرد اصلي خود را اقتصاد و معيشت مردم قرار داده است بايد با هدف‏گيري دقيق درست و اقدامات نقطه زن و راهگشا، اولويت‏هاي اصلي را در رفع مشکلات معيشتي فهرست کرده و براي آن راهکارهاي مؤثر و کارگشا بينديشد و از دولت مطالبه و پيگيري کند.

ملک پور خاطر نشان کرد: مردم ما از مجلس يازدهم انتظار دارند در اولين سال فعاليت خود با اقدامات کارشناسي شده و دقيق، گره‏هايي را زندگي و معيشت عمومي باز کنند.

انتهای پیام/530پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۱۵:۱۳

20 Sep 2020