۲
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۴۵۴۰۱
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد

ویزیت بیمار بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ کرونا، تجویز برخی کلینیک‌ها و مطب‌ها برای مردم

با وجود اینکه آمار مبتلایان به کرونا و فوتی‌ها هنوز پایین نیامده است شاهدیم در برخی از اماکن خصوصا در مطب‌های پزشکان، کلینیک‌های درمانی و داروخانه‌ها تنها چیزی که به آن توجه نمی‌شود حفظ فاصله اجتماعی است و پزشکان و منشی‌های آن‌ها بی‌توجه به تعداد بیماران حاضر و ظرفیت مطب یا کلینیک اقدام به پذیرش بیمار می‌کنند.
ویزیت بیمار بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ کرونا، تجویز برخی کلینیک‌ها و مطب‌ها برای مردم
به گزارش جهانبین نیوز؛ قریب به یک سال می‌شود که دنیا با ویروسی هولناک و کشنده درگیر است، ویروسی که همه مردم را خواسته یا ناخواسته خانه‌نشین کرد، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی آن هم در حد بسیار بالا ازجمله تجویزاتی است که از روزهای ابتدایی ابتلا به کرونا از سوی همه پزشکان یکصدا صادر شد.
 
ایران هم که از بهمن‌ماه درگیر کرونا شد از این موضوع مستثنی نبوده و همه مردم رعایت بهداشت و نکاتی که در پیشگیری از کرونا مهم بودند را بسیار جدی گرفته، عطای دید و بازدید سنت چند هزارساله نوروز را به لقایش بخشیدند و خانه‌نشین شدند، در ماه‌های ابتدایی ورود کرونا به کشور این ایران بود که پیروز این میدان کارزار شد و درحالی که آمریکا و کشورهای اروپایی بیشترین قربانی را در این زمینه دادند ایران کارنامه خوبی از خود به جای گذاشت.
 
اما با کوتاه آمدن در مقابل این ویروس و خستگی از بشور و بساب کرونایی و ماسک و دستکش و شروع مراسمات دورهمی و عروسی‌ها، شاهد بودیم ویروسی را که میزبان تمایلی به ماندنش نداشت کنگر خورد و لنگر انداخت و گواه این موضوع آمار روزافزون فوتی‌ها و مبتلایان بود، در همین زمان بود که وزیر بهداشت با انتقاد از مردم و مسئولانی که به خوبی شرایط را مدیریت نکردند عنوان داشت "ما دقیقه 90 از کرونا گل خوردیم"، از همین‌رو بود که دوباره قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای مقابله با کرونا از سوی دولت وضع شد.
 
دوباره ماسک زدن اجباری و ارائه هرگونه خدمات دولتی به افراد بدون ماسک ممنوع اعلام شد، برای افرادی که ماسک نمی‌زنند و کارمندانی که به این افراد خدمات ارائه می‌کنند جریمه تعیین شد، رعایت فاصله اجتماعی هم فاکتور مهم دیگری است که باید از سوی افراد حفظ شود و فاصله دو متری، استانداردی‌ست که تاکید بسیاری به رعایت آن شده است.
 
اما با وجود اینکه آمار مبتلایان به کرونا و فوتی‌ها هنوز پایین نیامده است شاهدیم در برخی از اماکن خصوصا در مطب‌های پزشکان، کلینیک‌های درمانی و داروخانه‌ها تنها چیزی که به آن توجه نمی‌شود حفظ فاصله اجتماعی است و پزشکان و منشی‌های آن‌ها بی‌توجه به تعداد بیماران حاضر و ظرفیت مطب یا کلینیک اقدام به پذیرش بیمار می‌کنند، در همین راستا به میان مردم رفتیم و در این خصوص با آن‌ها مصاحبه کردیم که متن آن به شرح زیر است:
 
بازی با جان زنان باردار با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب پزشک زنان
 
مرضیه زمان‌پور در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: باردار هستم و در ماه‌های پایانی به سر می‌برم.
 
وی با بیان اینکه برای چکاپ مجبور هستم هر چند وقت یک بار به پزشک زنان مراجعه کنم افزود: متاسفانه پزشکی که من برای معاینه به وی مراجعه می‌کنم هیچ توجهی به پروتکل‌های بهداشتی ندارد و هر بار وارد مطبش می‌شوم مملو از بیمار است.
 
زمان‌پور افزود: همه خانم‌هایی که در مطب حضور می‌یابند به سبب شرایط خاصی که دارند مجبور هستند روی صندلی بنشینند و نبود فضای کافی باعث می‌شود که فاصله اجتماعی آن‌گونه که باید حفظ نشود و این را هم در نظر داشته باشید که همه بانوان شرایط خاص دارند و جزء قشر آسیب‌پذیر در بحث ابتلا به بیماری هستند.
 
این خانم شهرکردی افزود: خیلی عجیب است که منشی می‌بیند که مطب جایی برای حضور بیمار دیگری ندارد اما باز هم به بیمارانی که تماس می‌گیرند وقت می‌دهد.
 
رعایت فاصله اجتماعی در کلینیک‌ها معنایی ندارد
 
حسینی یکی دیگر از شهروندان شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز با اشاره به اینکه برای پایم مشکلی پیش آمده بود و برای درمان به یکی از کلینیک‌های مطرح مرکز شهر مراجعه کردم اظهار کرد: متاسفانه در این محل شاهد حضور تعداد بسیاری بیمار بودم که رعایت فاصله اجتماعی هیچ معنایی برایشان نداشت.
 
وی اضافه کرد: درحالی که قرار بود به افرادی که موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خدماتی ارائه نشود، اما بیمارانی در کلینیک حضور داشتند که حتی ماسک هم نداشتند.
 
حسینی ضمن انتقاد از شرایط نامناسب در داروخانه‌های استان گفت: در داروخانه‌ها فضای محدودی برای بیماران درنظر گرفته شده است و خود متصدیان با نصب پلاستیک جانشان را حفظ می‌کنند اما کسی به فکر بیمارانی که برای خرید دارو مراجعه می‌کنند نیست.
 
این شهروند شهرکردی در انتها از مسئولان خواست برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز درمانی و مطب‌ها فکری کنند تا بیش از این شاهد افزایش آمار ابتلا به کرونا نباشیم.
 
به گزارش جهانبین نیوز براساس آماری که مردادماه از سوی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری اعلام شد، مطب‌ها فقط به 56 درصد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته و بر اساس این آمار، مطب‌ها در قعر جدول رعایت موازین بهداشتی قرار می‌گیرند،این درحالی است که افرادی که به این مراکز مراجعه می‌کنند خود بیمار بوده و از سیستم ایمنی مناسبی برخوردار نبوده و بیشتر در معرض ابتلا به ویروس منحوس کرونا هستند، بنابراین می‌طلبد تا نظارت‌ها از سوی مراجع مربوطه بیشتر شود و اجازه داده نشود که زیاده‌طلبی برخی سلامتی مردم را به خطر اندازد و بیش از این خسارت مالی به دولت وارد کند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۵۱:۱۳

3 Sep 2020