۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۴۴۸۲۱

چهارمحال و بختیاری مجهز به امکانات پلاسمادرمانی

چهارمحال و بختیاری در کنار متخصصان توانمند، به تجهیزات و امکانات لازم در حوزه پلاسمادرمانی مجهز است.
چهارمحال و بختیاری مجهز به امکانات پلاسمادرمانی
به گزارش جهانبین نیوز ؛ مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: علاوه بر وجود متخصصان توانمند و با تجربه در حوزه پلاسمادرمانی، این استان به تمامی تجهیزات و امکانات لازم در این حوزه مجهز است.
 
وی  افزود: روش پلاسمادرمانی از روش‌های به نسبت قدیمی است که پلاسمای فرد بیمار که نوعی پادتن به شمار می‌رود پس از بهبودی به بدن بیمار دیگر تزریق می‌شود.

شیرانی با بیان اینکه روش پلاسمادرمانی از روش‌های درمانی پیشنهادی در کشور و دنیا است و در تعدادی از استان‌های کشور نیز تاکنون انجام شده است اضافه کرد: در استان چهارمحال و بختیاری نیز نخستین عمل پلاسمادرمانی بیماران مبتلا به کرونا در فروردین ماه امسال انجام گرفت که نتیجه آن موفقیت‌آمیز بوده است.

وی  ادامه داد: روش پلاسمادرمانی برای بهبود آن دسته از مبتلایان به ویروس کرونا که در وضعیت وخیمی هستند، کاربرد دارد و اگر چه در اردیبهشت‌ماه تعداد بیماران بدحال در استان روند نزولی داشت و نیاز مبرم به پلاسمادرمانی احساس نمی‌شد، اما اکنون هشت بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه استان بستری هستند که می‌توان با پلاسمادرمانی بیماری آن‌ها را بهبود بخشید.

شیرانی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون چندین عمل پلاسمادرمانی در بیمارستان هاجر شهرکرد انجام گرفته است از بهبودیافتگان کرونا خواست: برای نجات و بهبودی سایر بیماران نسبت به اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند.

وی  گفت: تجهیزات پیشرفته و به کارگیری تمامی روش‌های بهداشتی به گونه‌ای است که بهبودیافتگان کرونا نباید نگرانی از بابت اهدای پلاسمای خون داشته باشند و با خیال راحت اقدام به این کار خداپسندانه کنند و مطمئن باشند این اقدام هیچ ضرری برای سلامتی آن‌ها ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون کسانی که اقدام به اهدای پلاسمای خون کرده‌اند، بیشتر از کارکنان و پرسنل مراکز درمانی استان بوده‌اند و از مردم عادی کمتر کسی اقدام به اهدای پلاسمای خون کرده است که این موضوع می‌طلبد فرهنگسازی بهتری در این حوزه شکل گیرد.
 
انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۳۵:۵۷

20 Jun 2020