۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۴۴۳۱۱
جهانبین نیوز گزارش می دهد

اجرای فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی به معنای نابودی کرونا نیست/حضور در تجمعات مساوی با ابتلا به کویید 19

عدم توجه به قوانین وضع شده سبب می‌شود ناخودآگاه این تصور که "کرونا را شکست دادیم" و دیگر بیماری وجود ندارد در بین مردم ایجاد شده و شاهد حضور افراد در خیابان‌ها و بازار باشیم این درحالی است که این افراد هیچ یک از موارد بهداشتی را نیز رعایت نکرده و دیگر خبری از ماسک و دستکش نیست.
اجرای فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی به معنای نابودی کرونا نیست/حضور در تجمعات مساوی با ابتلا به کویید 19
به گزارش جهانبین نیوز؛ از 23 فروردین در ایران برخی از مشاغل کم‌خطر کار خود را آغاز کرده و این شروع به کار مشروط بر رعایت  نکات بهداشتی و انجام طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی بود، در چهارمحال و بختیاری نیز مانند سایر نقاط کشور این طرح آغاز و مشاغل اعلام شده بازگشایی شدند.
 
این درحالی است که مسئولان وزارت بهداشت همچنان بر ماندن در خانه و عدم خروج در موارد غیرضروری تاکید دارند و آمارهای اعلام‌شده از سوی مسئولان بهداشتی چه در کشور و چه در استان نشان از آن دارد که کرونا همچنان درحال قربانی گرفتن است و در چهارمحال و بختیاری نه‌تنها آمار پایین نیامده بلکه روند افزایشی هم دارد.
 
اما آیا همه مواردی که درخصوص در خانه ماندن و رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی از سوی وزارت بهداشت اعلام شده به اجرا درآمده و کلیه موارد در مغازه‌ها، وسایل حمل و نقل عمومی و پیاده‌روها اجرا می‌شود؟
 
رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی در وسایل نقلیه، نیازمند نظارت بیشتر است
 
مولایی یکی از شهروندان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ می گوید: در شهرکرد کارمند هستم و منزل ما در شهرستان بن است.
 
وی اضافه می کند : برخی از رانندگان تاکسی اصلا قوانین را رعات نمی‌کنند و متاسفانه روزهای گذشته که می‌خواستم با یکی از تاکسی‌های خط ویژه به خانه برگردم شاهد حضور سه مسافر در صندلی عقب و یک مسافر در صندلی جلو تاکسی بودم.
 
مولایی با اشاره به اینکه از امروز تصمیم گرفتم از مینی بوس برای بازگشت به منزل استفاده کنم شاید شرایط بهتر باشد افزود: چون در خانه بچه کوچک دارم از این بابت نگرانیم بسیار است و از مسئولان مربوطه تقاضا دارم نظارت بیشتری بر این موضوع داشته و جریمه‌ای برای خودروهای متخلف در نظر گرفته شود.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ براساس بررسی‌هایی که صورت گرفته اتوبوس‌ها نیز وضعیت مشابه داشته و در برخی از آن‌ها این قوانین رعایت نمی‌شود، اما در این بین نقش خود مردم نیز بسیار تاثیرگذار است، اگر افرادی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند با این بی‌قانونی‌ها برخورد کرده و خودرویی که در صندلی عقب دو مسافر سوار کرده را انتخاب نکنند، رانندگان نیز نمی‌توانند به راحتی قوانین را نایده بگیرند.
 
اگر چرخی در سطح شهر شهرکرد بزنیم خواهیم دید که برخی از واحدهای صنفی بی‌توجه به قوانین اعلام شده مغازه خود را باز کرده و باعث تجمع و رفت و آمد افراد شده‌اند این درحالیست که روز گذشته فرمانده نیروی انتظام این استان از پلمپ 440 واحد صنفی متخلف و بی‌توجه به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا خبر داده است و این نشان از آن دارد که بسیاری از مغازه‌ها نباید باز می‌شدند و بدون توجه اقدام به قوانین بازگشایی کرده‌اند.
 
مردم برای ماندن در خانه نیاز به آموزش و بیشتری دارند
 
علی یکی از کاسبان شهرکردی به خبرنگار ما گفت : ما موارد مربوط به فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت کرده‌ایم و اجازه ورود به مغازه را به افراد نمی‌دهیم همچنین به جای دریافت پول از خریداران درخواست پرداخت با کارت داریم.
 
وی افزود: خودتان شاهد هستید مردم بدون توجه به اینکه کشور درگیر کرونا است با خیال راحت وارد بازار شده‌اند و مشغول خرید هستند و حتی بچه‌ها را نیز همراه بزرگ‌ترها در بازار می‌بینیم.
 
این فروشنده شهرکرد ادامه داد: نظارت در این زمینه وجود دارد اما آموزش و هشدار درخصوص کرونا بیشتر و بهتر می‌تواند به در خانه ماندن مردم کمک کند.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ عدم توجه به قوانین وضع شده سبب می‌شود  ناخودآگاه این تصور که "کرونا را شکست دادیم" و دیگر بیماری وجود ندارد در بین مردم ایجاد شده و شاهد حضور افراد در خیابان‌ها و بازار باشیم این درحالی است که این افراد هیچ یک از موارد بهداشت را نیز رعایت نکرده و دیگر خبری از ماسک و دستکش نیست و این یعنی خطری که کارشناسان و مسئولان وزارت بهداشت درخصوص آن تاکید داشته و بنابر هشدار وزیر بهداشت با این شرایط باید منتظر روزهای سخت‌تر نیز باشیم.
 
بنابراین نباید رسانه‌ها و مسئولان مربوطه اجازه دهند که این تصور که "کرونا رفته" در بین مردم شکل گیرد و با فرهنگ‌سازی و آموزش بیشتر در این خصوص به مردم هشدار داده شود که بازگشت برخی از افراد بر سر کار به معنای نابودی ویروس کرونا نیست و اگر سری به مراکز درمانی بزنیم خواهیم دید کرونا همچنان قربانی می‌گیرد بنابراین رعایت موارد بهداشتی لازم و خروج از خانه جز در موارد ضروری هنوز هم باید مورد توجه قرار گیرد.
 
انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۰۵:۰۰

14 Apr 2020