۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۴۴۱۸۷
جهانبین‌نیوز گزارش می‌دهد/

سهم 43 درصدی بروجن از آمار فوت‌شدگان کرونا در چهارمحال و بختیاری

از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، تاکنون 14 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری ویروسی در چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست داده‌اند که شهرستان بروجن با ثبت 6 مرگ قطعی، سهم بالای تعداد جان‌باختگان را به خود اختصاص داده است.
سهم 43 درصدی بروجن از آمار فوت‌شدگان کرونا در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز، از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، تاکنون 505 بیمار با علائم بالینی مشکوک در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری بستری شده که تا امروز 108 مورد مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی و ثبت شده است.
 
به گفته دکتر شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تاکنون 68 بیمار مبتلا با بهبودی کامل از مراکز درمانی استان ترخیص شده و 14 نفر هم جان خود را از دست داده اند.
 
این آمار در بروجن به عنوان دومین شهرستان از چهارمحال و بختیاری با جمعیت فعال افزون بر 130 هزار نفر، تاکنون با شناسایی و بستری 54 مریض بدحال در بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) همراه بوده که در نتیجه اقدامات درمانی 41 بیمار مبتلا با بهبودی کامل از این مرکز درمانی مرخص شده‌اند.
 
ثبت 6 مرگ قطعی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان بروجن از مجموع 14 مرگ ثبت شده در استان، سهم 43 درصدی از آمار فوت‌شدگان چهارمحال و بختیاری را به این شهرستان اختصاص داده که به رغم ایجاد نگرانی در بین مردم، نیازمند توجه و بررسی است.

جمعی از شهروندان در فضای مجازی علت افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در بروجن را اجرای نامناسب طرح فاصله گذاری اجتماعی در مبادی ورودی عنوان کرده و برخی دیگر علت را تجهیزات ناکافی در بیمارستان بیان کرده‌اند.



طرح فاصله گذاری اجتماعی در محورهای اصلی و فرعی شهرستان بروجن با شدت در‌حال پیگیری است
 
فرماندار شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: از روزهای ابتدایی شیوع کرونا طرح کنترل تردد و پایش سلامت خودروهای با پلاک خارج از چهارمحال و بختیاری در مبادی ورودی بروجن اجرا شده و با ابلاغ طرح فاصله گذاری اجتماعی شدت بیشتری یافته است.
 
مسعود ملکی با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی در 6 محور اصلی و 3 محور فرعی شهرستان بروجن توسط یگان‌هایی از نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان اجرایی شده، افزود: ضمن جلوگیری از ورود افراد غیربومی، با صدور قبض جریمه 5 میلیون ریالی با متخلفان برخورد می شود.
 
وی اضافه کرد: اِعمال محدودیت‌های ایجاد شده به منظور حفظ سلامت مردم و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بوده و تا عادی شدن شرایط همچنان ادامه خواهد داشت.

فوت‌شدگان کرونایی در شهرستان بروجن بیماری زمینه‌ای داشته‌اند
 
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن در کفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: اکثر موارد فوت شده بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان بروجن جز موارد پرخطر با سن بالا بوده که با بیماری های زمینه‌ای از قبیل مشکلات ریوی و قلبی، برونشیت، فشار خون و...  در بیمارستان پذیرش شده‌اند.
 
دکتر زهره شیرانی با بیان اینکه ترس از کرونا و رفتارهای نامناسب اجتماعی نباید منجر به پنهان‌کاری توسط افراد مبتلا و یا دارای علائم مشکوک شود، افزود: مخفی کردن بیماری اولین ضربه را به خود بیمار و سپس به اطرافیان و نزدیکان وارد خواهد کرد.
 
معاون شبکه بهداشت و درمان بروجن اضافه کرد: لازم است شهروندان گرامی با مراجعه به سایت www.salamat.gov.ir و تکمیل پرسشنامه، در شناسایی و درمان افراد پرخطر و قطع زنجیره ابتلا به این بیماری ویروسی، یاری‌گر مجموعه بهداشت و درمان کشور باشند.
 
در تأمین تجهیزات حفاظت فردی بیمارستان نیارمند کمک خیّران هستیم

مدیر بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، با بیان اینکه مشکلی از نظر تجهیزات پزشکی و رسیدگی به مبتلایان کرونا وجود ندارد، گفت: کلیه افراد فوت شده در بیمارستان دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.
 
علیرضا قربانی گفت: 56 تخت بیمارستانی با تجهیزات کامل در بخش عفونی بیمارستان بروجن جهت بستری و درمان افراد مشکوک و یا مبتلا به کرونا درنظر گرفته شده و کادر پرشکی و پرستاری به صورت شیفت‌بندی شده در حال ارائه خدمات به بیماران هستند.
 
وی ارائه خدمات در بخش کرونا را نیازمند به‌کارگیری وسایل و تجهیزات حفاظت فردی از قبیل گان، دستکش، ماسک، کلاه طبی و... عنوان و گفت: حجم بالای استفاده از این تجهیزات در روزهای اخیر منجر به کاهش موجودی این اقلام در بیمارستان شده و نیازمند کمک خیّران و نوع‌دوستان بروجنی هستیم.
 
به گزارش جهانبین نیوز، از آغاز شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری، تا امروز 19 مورد مبتلای قطعی به این ویروس در شهرستان بروجن شناسایی و ثبت شده و 6 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از این بیماری ویروسی نیازمند حفظ خونسردی، رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه به عنوان امن‌ترین مکان می‌باشد.
 
 
گزارش از محسن نادری
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۴۶:۵۱

30 Mar 2020