۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۴۴۰۴۴
براي قطع زنجيره انتقال کرونا

تعطيلي بازار شهرستان لردگان تا اطلاع ثانوي

برخي مغازه داران لردگاني با درک و شناخت شرايط حساس کنوني تا بهبود شرايط اقدام به تعطيلي مغازه هاي خود کرده اند اين گام مثبت مغازه داران با حضور مردم در خانه هاي خود حرکت موثري در پيشگيري از گسترش کرونا ويروس در لردگان خواهد بود.
تعطيلي بازار شهرستان لردگان تا اطلاع ثانوي
به گزارش جهانبین نیوز؛ برخي مغازه داران لردگاني با درک و شناخت شرايط حساس کنوني تا بهبود شرايط اقدام به تعطيلي مغازه هاي خود کرده اند اين گام مثبت مغازه داران با حضور مردم در خانه هاي خود حرکت موثري در پيشگيري از گسترش کرونا ويروس در لردگان خواهد بود.

همه ساله در آستانه بهار و عيد باستاني نوروز شهرستان لردگان يکي از شلوغ ترين روزهاي خود را سپري خواهد کرد، در واقع مي توان گفت لردگان در اين ايام به عنوان يک چهارراه عشايري خواهد بود که از تمام نقاط شهرستان و حتي روستاهاي استان هاي مجاور نيز براي تامين نيازهاي خود به اين شهر رفت و آمد مي کنند. لردگان در آستانه نوروز تبديل به يک بازار بزرگ با جمعيت عظيمي از مردم که هريک به دنبال خريد اقلام و کالاهاي مورد نياز خود هستند، اما اين روزها با توجه به شيوع بيماري کرونا ويروس لازم است براي حفظ سلامتي مردم و پيشگيري از اين ويروس آن شلوغي هاي هر ساله کمتر شود.
 

شيوع کرونا ويروس شايد بدترين خبر براي همه مردم در آستانه عيد نوروز بود اما بهرحال با شيوع ويروس کرونا که ابعاد جهاني پيدا کرده است، مدام به مردم توصيه مي‌شود تا حد امکان در خانه‌هاي خود بمانند و از بيرون رفتن‌هاي غيرضروري خودداري کنند، اين ويروس بايد جدي گرفته شود و تنها با رعايت اصول بهداشتي مي توان آن را ريشه کن کرد.

دانشگاه ها و مدارس به همت مسئولين براي حفظ سلامتي دانش آموزان، دانشجويان و همه مردم تعطيل شد تا خانواده ها با ماندن در خانه هاي خود از گسترش اين ويروس جلوگيري کنند، اما آنچه در عمل در اين چند روز ديده شده است حضور گسترده شهروندان در بازار و خيابان هاي شهر است که ممکن است سلامت مردم را تهديد کند.


اگر چه عيد است و خريد هاي شب عيدي هميشه جذاب است اما شهروندان بايد با درک و شناخت شرايط کنوني به جز در مواقع ضروري از تردد هاي غير لازم خودداري کنند، اين ويروس را بايد جدي گرفت اگر سلامتي خود، خانوادها و مردم برايمان مهم است.

در اين بين برخي از بازاريان شهر لردگان براي حفظ سلامتي خود و ديگران و جدي گرفتن اين ويروس اقدام به بستن مغازهاي خود کرده اند اما همچنان ساير مغازها و به خصوص دست فروشان با بي توجهي نسبت به اين ويروس خطرناک در حال فعاليت هستند و اين انتظار وجود دارد تا بهبود شرايط فعاليت خود را متوقف کنند.
 
از طرفي چون مردم به برخي کالاهاي اساسي نياز دارند تعداد کمي از مغازه داران بايد فداکاري کرده و در اين شرايط حساس به مردم خدمات رساني کنند. در پايان اين گزارش کمي تامل کنيم وقتي مدرسه و دانشگاه به عنوان مهمترين قطب هاي توليد فکر در جامعه فعاليت خود را متوقف کرده اند پس سايرين (مغازه داران و دست فروشان)، نيز بايد فداکاري کرده و براي بهبود شرايط و ريشه کن کردن اين ويروس اهريمني به صورت موقت کاسبي خود را تعطيل کنند تا از حضور بيشتر مردم در بازار جلوگيري شود.
 

از همه بازاريان و دست فروشان زحمت کشي که براي حفظ سلامتي شهروندان تا بهبود شرايط مغازه هاي خود را تعطيل کرده اند تشکر و قدرداني مي کند و از مغازه داراني (داروخانه ها، لوازم بهداشتي ها، نانوايي ها و سوپر مارکت)، که در اين شرايط لازم است براي خدمات رساني به مردم فعاليت داشته باشند به سبب اين از خودگذشتگي نيز تقدير و تشکر مي نماييم.

انتهاي پيام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۰۵:۵۵

7 Mar 2020