۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۴۳۷۶۲
کارشناس مسائل سیاسی/

عراق دیگر خانه امنی برای بیگانگان نیست/ اصرار بر ماندن هزینه های بسیاری برای آمریکایی ها رقم خواهد زد

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بعد از ترور سردار سلیمانی و فرماندهان مقاومت، دیگر عراق خانه امنی برای بیگانگان نیست، اصرار بر ماندن را متحمل هزینه های بسیار سنگین برای آمریکایی ها عنوان کرد.
عراق دیگر خانه امنی برای بیگانگان نیست/ اصرار بر ماندن هزینه های بسیاری برای آمریکایی ها رقم خواهد زد
عباس پیکار کارشناس مسائل سیاسی  در گفت و گو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه حذف صدام حسین از حاکمیت عراق نقطه عطفی در بیداری و تحولات این کشور به شمار می آید، گفت: برای نخستین بار و پس از حذف این دیکتاتور، حاکمیت عراق با اکثریت شیعه به دست مردم افتاد.
 
وی با اشاره به نقش ارزشمند مرجعیت در اتحاد و حرکت های هماهنگ مردمی، افزود: حذف صدام حسین از یک سو و رهبری مرجعیت شیعی از سوی دیگر در طی سال های اخیر، جامعه ای متأثر از فرهنگ مقاومت و انقلاب ایران در عراق بوجود آورده است.
 
سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، نمادهای مقابله با ترورسیم

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مردم، مسئولان و مرجعیت عراق خطر داعش را با پوست و گوشت خود لمس کرده اند، گفت: اقدام مجاهدین و مدافعان جبهه مقاومت در مقابله با گروهی افراطی که هویت، امنیت و استقلال ملت عراق را نشانه رفته بود، بر کسی پوشیده نیست.
 
وی سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را نماد بارز مقابله با ترورسیم در منطقه برشمرد و اضافه کرد: حماقت آمریکایی ها در ترور ناجوانمردانه این دو شهید بزرگوار علیرغم وجود عهدنامه های امنیتی و نظامی، کم نظیر است.
 
عباس پیکار افزود: حذف نمادهای مقاومت، نقض حاکمیت و گردن کشی مسئولان آمریکایی در پذیرش این جنایت، تحقیری بود که مردم عراق آن را برنتابیده و زمینه حضور میلیونی در جمعه سرنوشت ساز این کشور را رقم زد.
 
کارشناس مسائل سیاسی اقدامات شکل گفته در پارلمان عراق و هم صدایی مردم و مسئولان این کشور در خروج نظامیان را بسیار مثبت ارزیابی کرده و گفت: عراقی ها روزهای تلخ حاکمیت عثمانی و بعثی و جنایت های داعش را فراموش نخواهند کرد.
 
پیکار با بیان اینکه بعد از اقدامات شکل گرفته در عراق حضور نیروهای بیگانه در این کشور امنیت منطقه را به خطر خواهد انداخت، افزود: اصرار بر ماندن هزینه های بسیاری برای آمریکایی ها به دنبال خواهد داشت.
 
وی ابراز امیدواری کرد: ثمره خون هایی که در اوج مظلومیت به زمین ریخته شد، ضمن ایجاد تأثیرات شگرف در منطقه، زمینه خروج بیگانگان و پایان توطئه های استکبار و صهیونیسم در شرق آسیا را رقم خواد زد.
 
 
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۷:۲۵

27 Jan 2020