۱
plusresetminus
رئیس اداره هواشناسی بروجن گفت: بارش های بهاری امسال یک ناهنجاری اقلیمی بوده و شائبه ورود به دوره تَرسالی مورد تأیید سازمان هواشناسی کشور نیست.
زمستان خشک، بهار بارانی؛ بروجن همچنان کویر خشک چهارمحال و بختیاری باقی می ماند
نبی الله بادست رئیس اداره هواشناسی بروجن  در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون 67/6 میلی متر بارندگی در ایستگاه سینوپتیک بروجن به ثبت رسیده است.
 
وی با بیان اینکه سال زراعی از ابتدای مهرماه آغاز و به مدت 12 ماه قابل محاسبه است، افزود: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 19 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت با 20 درصد کاهش روبرو بوده است.
 
رئیس اداره هواشناسی بروجن بارش های بهاری امسال را ناشی از یک ناهنجاری اقلیمی در کشور عنوان و اضافه کرد: شائبه ورود به دوره تَرسالی مورد تأیید سازمان هواشناسی کشور و سازمان های جهانی نیست.
 
وی گفت: بررسی نقشه های هواشناسی بارش های زمستانی را اغلب به صورت پراکنده نشان داده و بارش های بهاری تنها میانگین بارش بلند مدت را به حد نرمال خواهد رساند.
 
نبی الله بادست با اشاره به افزایش دمای 2 درجه ای کره زمین ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای، افزود: تا کنترل این پدیده زیست محیطی، کشور ایران به لحاظ استقرار برروی نوار خشکی جهان همچنان با خشکسالی مواجه خواهد بود.
 
 

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۵۳:۵۹

28 Dec 2019