۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۴۳۲۸۶
یادداشت/

تاثیر افزایش قیمت بنزین بر روی کالاهای اساسی چیست؟/ تدبیر مسئولین چیست؟

حوادث اخیر و بعضاً اغتشاش و ناآرامی و نا امنی هایی که بدنبال طرح بهینه مصرف سوخت در کشور بوجود آمده دلایل متعددی را قطعاً بدنبال خواهد داشت.
تاثیر افزایش قیمت بنزین بر روی کالاهای اساسی چیست؟/ تدبیر مسئولین چیست؟
به گزارش جهانبین نیوز؛ حوادث اخیر و بعضاً اغتشاش و ناآرامی و نا امنی هایی که بدنبال طرح بهینه مصرف سوخت در کشور بوجود آمده دلایل متعددی را قطعاً بدنبال خواهد داشت و سعی خواهد شد در این چند سطر واکاوی عدالت گونه و منصفانه ای به رشته تحریر در آید.

در عرف بین المللی و در قانون ورزشی فوتبال که بالاترین مقام اجرایی آن فیفا نام دارد در تقویم سالیانه خود روزهایی را بنام فیفادی(روز فیفا) جهت تعطیلی مسابقات فوتبال باشگاهی و برگزاری مسابقات فوتبال دوستانه ملی می گنجاند در این فیفادی همه تیمها مجازند با اقدماتی که بعمل می آورند و با رایزنی هایی که معمول می دارند مسابقات دوستانه ای را با تیمهای ملی کشورهای دیگر ترتیب دهند و از اینروز (فیفادی) فدراسیونهای فوتبال کشورهای نهایت استفاده را می برند .

امروز بر این باور بوده و هستیم و خواهیم بود که اولاً سرانه مصرف سوخت و انرژی در کشور ما از نرم جهانی بیشتر بوده و ثانیاً قیمت تمام شده آن نیز در مقایسه با دیگر کشورها در پایین ترین سطح قرار داشته است .

 بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همه دولتها با اقدامات و تدابیری که اندیشیداند افزایش های در خوری را مطابق با تورم سالانه و قدرت خرید مردم معمول می داشتند؛ به خاطر داریم در ابتدای دولت نهم و باروی کار آمدن دولت عدالت، فارغ از مسائل پیش آمده در آن دولت طرح هایی بنام هدفمند شدن یارانه ها و ورود کارت سوخت و اعمال سهمیه بندی بنزین با نرخ های مصوب جهت کنترل و جلوگیری از مصرف بی رویه سوخت و قاچاق آن تصویب و اجرا گردید و به اذعان قاطبه مردم و نخبگان اقتصادی پیشبرد خوبی در نظام اقتصادی بوجود آورد اما با روی کار آمدن دولتهای یازدهم و دوازدهم یکی از این طرح ها بنام حذف کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین در دستور کار قرار گرفت و باز هم به اذعان قاطبه مردم و نخبگان مشکلات عدیده امروز اعم از مصرف بی رویه قاچاق سوخت و ... ناشی از همان حذف بدور از تدبیر بوده است .

با این رویکردها و تفاصیل مسئولین امر تصمیم به احیاء کارت سوخت و واقعی کردن قیمت سوخت جهت جلوگیری از مشکلات بوجود آمده را داشته و دارند؛ حال با کمی تامل و قلم منصافانه متذکر می شویم شرایط اقتصادی جامعه امروز که ناشی از سوء مدیریتها و بعضاً  تحریمهای ظالمانه می باشد آیا ظرفیت و تحمل اجرا و پذیرش چنین مصوبه ای را دارد؟

قطعاً پاسخ نمی تواند مثبت باشد و باز خورد چند روزاخیر جامعه فارغ از اقدامات آشوب گرایانه و خرابکارانه عده ای معلول الحال گویای این مسئله بوده است و احتمالاً خواهد بود، توقع مردم از مسئولین و دولتمردان آیا چیزی جز صداقت و عدالت خواهد بود ؟
آیا نه حکومت شیعی مان منبعث از حکومت سراسر عدل مولایمان امام علی(ع) باید باشد ؟

اجرای چنین مصوبه به این مهمی اولاً می بایست در طول سالهای گذشته و با ظرفیت و تدابیر خاص اجرا می گردید. ثانیاً، اقدامات دفعتاً ضرب الاجلی مگر نه اینکه خسارات زیانبار این چنینی را بدنبال داشته است و این موضوع ناشی از بی صداقتی مسئولین قلمداد می شود . ثالثاً، جایگاه قشر متوسط و آسیب پذیر در این طرح کجا قرار گرفت؟

شاید از خود بپرسیم در این طرح مبالغی به اسم  یارانه سوخت تعلق خواهد گرفت و باز این سوال مطرح می شود مگر نه همان هایی که یارانه گذاشته را بوپولیستی می نامیدند امروز دست به دامن همان یارانه شده اند ؟

آیا پرداخت چنین یارانه هایی تورم زا نخواهد بود؟ آیا افزایش بی رویه قیمتها را بنبال نخواهد  داشت؟ آیا.. ؟ آیا...؟ آیا...؟

واقعاً به راستی تدبیرتان کجاست؟ شاید هم تدبیری نبوده و این یکی از راههای نفوذی است که مولایمان سید علی خامنه ای سالهای گذشته مدام تذکر داده بودند و ما توجه نکردیم .

به راستی آیا فتنه ای دیگر در راه است؟ آیا روز اغتشاش دی است ؟

 خدایا تحمل اغتشاش دی های دیگر را نداریم . العفو العفو... از اینکه مولا و رهبرمان را مدام خرج می کنیم .

سید محمد حسینی
انتهای پیام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۴۲:۱۰

27 Dec 2019