۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۳۲۵۶
خطیب جمعه شهرکرد:

مهم‌ترین نیاز امروز ما اخلاق نبوی و ولایی است

مهم‌ترین نیاز امروز ما اخلاق نبوی و ولایی است با این اخلاق است که جامعه زیبا می‌شود، مسؤولان نباید مردم را برانند یا آن‌ها را طرد کنند بلکه باید به حاجات و گرفتاری‌های آن‌ها توجه داشته باشند.
مهم‌ترین نیاز امروز ما اخلاق نبوی و ولایی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) گفت: مهم‌ترین نیاز امروز ما اخلاق نبوی و ولایی است با این اخلاق است که جامعه زیبا می‌شود، مسؤولان نباید مردم را برانند یا آن‌ها را طرد کنند بلکه باید به حاجات و گرفتاری‌های آن‌ها توجه داشته باشند.

وی با گرامیداشت فرارسیدن هفدهم ربیع‌الاول ، اظهار داشت: امت پیامبر بودن، یک افتخار است و امت بودن تبعیت از پیامبر است آنگونه که خدا می خواهد و در قران ذکر و ویژگی آن بیان شده
است.

به گفته وی، روز میلاد پیامبر اسلام و امام صادق علیه‌السلام، فرصت مطلوبی برای پرداختن به زندگی و سیره علمی این بزرگواران است.

خطیب جمعه شهرکرد، ویژگی امت حضرت محمد(ص) ایستادگی با قدرت و سخت در برابر کفار و دشمنان دین خدا است و با همان غلظت در برابر مومنان نرم و مهربان هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد از دیگر ویژگی امت پیامبر(ص) را امت نماز خوان عنوان کرد و گفت: نسبت به مساله اقامه نماز باید بسیار حساس بود و این از مهمترین ویژگی امت دینی پیامبر اسلام است.

به گفته وی، به لبخند دشمن نباید دل خوش کرد، چرا که دشمن نابودی دین و انقلاب را می خواهد و به جایی خنده در برابر دشمن باید با قدرت در برابر دشمنان ایستاد.

نکونام بیان داشت: ویژگی مهم دیگر امت پیامبر اسلام ، بندگی خدا کردن است که همه جامعه در این شرایط حال و هوای دینی و خدای و توحیدی می‌شود و سیمای دینی باید در شهرها و روستاها دیده شود.

خطیب جمعه شهرکرد افزود:در این شرایط مساجد، نماز جمعه، میادین شهرها باید سرشار از شعائر دینی شود و این ویژگی امت پیامبر باید در جامعه ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تبریک سالروز ولادت امام ششم گفت:امام صادق علیه السلام مساله اخلاق را در جامعه اسلام مورد تاکید قرار دادند و سیره زندگی ایشان به عنوان یک دانشگاه بزرگ است که حوزه‌های علمیه امروز پیرامون مکتب امام صادق هستند.

وی تاکید کرد: شیوه پیامبر و امامان معصوم، مردم‌داری است و این سیره پیامبر است که باید مسوولان این مساله را مورد توجه خود قرار دهند و کسی حق ندارد از مردم دوری کند و رو برگرداند.
خطیب جمعه شهرکرد: پیامبر و امامان هرگز اهل افراط و تفریط نبودند و این مساله باید مورد توجه همگانی قرار گیرد و در جامعه حاکم شود و با این اخلاقیات جامعه زیبا می‌شود.

به گفته وی، هفته پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در مدارس بسیار مهم است و باید با اخلاق نیکو در خصوص رفع آسیبهای اجتماعی در مدارس اقدام کرد.

نکونام به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج یک شجره طیبه است و بسیار در جامعه بسیار نقش‌آفرین است.

وی، با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی ، گفت: کتاب به عنوان یک کالای اصلی زندگی باید مورد توجه زندگی خانواده‌ها قرار گیرد و بسیار به جامعه زندگی و حیات و رشد می‌بخشد.

نکونام، به مساله زلزله در آذربایجان شرقی و وجود سرما اشاره کرد و گفت: مومنان لازم است در قابل وظیفه نوع‌دوستی نسبت به کمک به زلزله‌زدگان اقدام کنند.

وی ،به بهره‌برداری از حوزه علمیه مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد اشاره کرد و گفت: این حوزه با افتتاح رسمی مردم و دوستداران حوزه انجام می شود و حوزه های دولتی نیستند و حوزه‌ها به هیچ وجه به دولت‌ها متکی نیستند.

انتهای پیام/1024ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۱:۱۲

28 Dec 2019