۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۴۳۱۵۰
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری :

فرهنگ سازی در وقف ضعیف است/مردم اگر بدانند وقف چه برکاتی دارد همه واقف می شدند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: عمده مردم نمی‌دانند وقف چه آثار و برکاتی برای آن‌ها و جامعه دارد، و در خصوص این مهم اطلاع‌رسانی بسیار ضعیف است.
فرهنگ سازی در وقف ضعیف است/مردم اگر بدانند وقف چه برکاتی دارد همه واقف می شدند
به گزارش جهانبین‌نیوز،  حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری امروز در دیدار با کارکنان اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ابتدای صحبت خود ضمن تبریک ماه ربیع‌الاول گفت: بایستی عمر در جهت بندگی خداوند متعال سپری و چراگاه نفس و دنیا نباشد، باید بفهمیم آیا در قطار اصالت و ریل ارزش‌ها حرکت می‌کنیم و یا در ریل غفلت حرکت می‌کنیم؟

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بایستی دغدغه‌مند باشیم و اوقات خود را با غفلت و بیخیالی سپری نکنیم چراکه فردی که غافلانه زندگی کند در نهایت به تباهی خواهد رسید.

وی ایمان و عمل صالح را دو عامل عاقبت بخیری انسان عنوان و توضیح داد: یکی از مصادیق روشن و بارز عمل صالح، وقف است، وقف باقیات الصالحات و جزو امور باقی ماندنی و دارای صلاحیت و رساننده به اهداف بلند است.

نکونام اظهار کرد: اگر راجب موضوع وقف به درستی کار شود و تبلیغ همراه با عمل داشته باشیم و همچنین اطمینان و اعتماد مردم را جلب کنیم؛ و مردم آثار و برکات وقف را کامل به چشم خود ببینند قطعا در جامعه کسی پیدا نخواهد شد که از خود موقوفه باقی نگذارد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بخیاری با بیان اینکه وقف عملی ارزشمند و دارای برکات زیادی است، اشاره کرد: عمده مردم نمی‌دانند وقف چه آثار و برکاتی برای آن‌ها و جامعه دارد، و در خصوص این مهم اطلاع‌رسانی بسیار ضعیف است.

وی اضافه کرد: در خصوص وقف بسیار کم صحبت می‌شود، آن میزانی که گفته می‌شود همراه با جوانب تاثیرگذار نیست و تنها تبلیغ صرف است.

نکونام با اشاره به اینکه وقف میدان گسترده‌ای دارد، ادامه داد: گفتن راجب وقف یک مسئله است اما اینکه مردم با چشم خود آثار وقف را مشاهده کنند مسئله‌ی دیگری است، چه اشکالی دارد مردم از نزدیک با آثار موقوفه آشنا شوند و اثرات آن را با چشم و دل خود حس کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از آنجایی که وقف میدان و عرصه وسیعی دارد هر چیزی را می‌توان وقف کرد، اما نیاز است عرصه‌های وقف به طور کامل برای جامعه بیان شود، حتی اگر نصف درآمد یا تمامی درآمدها صرف تبلیغ وقف شود ارزشمند است و به طور قطع بازخورد خوبی خواهد داشت وقف را باید گسترش داد.

وی تشریح کرد: نوع عمل متولیان وقف مروج وقف و یا مسبب فراری دادن مردم از وقف باشد، متولیان امر مهم وقف مسئولیت سنگینی برعهده دارید اگر درست عمل کنید  موقوفه‌ها افزایش پیدا می‌کند و در غیر این صورت شاهد کاهش موقوفات خواهیم بود.

نکونام در پایان خاطر نشان کرد: باید بر امر مهم وقف متمرکز شد و سیاست‌گذاری‌ها در عملکرد و تبلیغ بسیار مهم هستند، مردم باید کاملا متوجه شوند وقف تا آخر باقی است و هیچ انحرافی در آن ایجاد نمی‌شود.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۳:۱۸

29 Dec 2019