۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۴۳۱۲۷
جهانبین نیوز گزارش می دهد

تخریب پروژه قانونی در اصفهان آری/تجمع قانونی در چهارمحال و بختیاری خیر

استان چهارمحال و بختیاری که سرچشمه 3 رود بزرگ به شمار رفته و تا چند سال گذشته در فهرست پرآب‌ ترین استان‌ های کشور قرار داشته، اکنون نیمی از ساکنان آن در انتظار آب هستند.
تخریب پروژه قانونی در اصفهان آری/تجمع قانونی در چهارمحال و بختیاری خیر
به گزارش جهانبین نیوز، طرح آبرسانی بن به بروجن که مصوبه قانونی 2 دولت را دارد، از سال 91 آغاز شده و با برخورداری از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از اولویت‌های چهارمحال و بختیاری به شمار می ‌رود.
 
این طرح به طول 115 کیلومتر از مسیر رودخانه زاینده رود تا شرق استان چهارمحال و بختیاری، 13 شهر و 11 روستا را با جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر جمعیت تحت پوشش قرار می دهد.

این طرح تمامی مراحل قانونی و مجوزهای لازم را دریافت کرده و قرار است 71 میلیون مترمکعب آب برای مصارف آشامیدنی به چهارمحال و بختیاری منتقل کند.

2.5 هکتار زمین در نزدیک آبگیر این طرح مورد منازعه با استان همجوار است که ماه گذشته و در اقدامی غیرقانونی، بخشی از آن با بکارگیری ادوات سنگین راه سازی توسط برخی افراد تخریب شد.

اظهار بی اطلاعی از اتفاق پیش آمده و عدم برخورد با عاملان این حادثه توسط مسئولان اصفهانی، واکنش شدید مردم و مسئولان استان چهارمحال و بختیاری را در پی داشته تا جایی که نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اینچنین گفت: آیا نمایندگان شما در استان اصفهان توان برقراری امنیت یک پروژه ملی را ندارد؟ اگر توان ندارند جای تعجب دارد. (خبرگزاری خانه ملت_98/7/22)
 
زیاده خواهی استان همجوار، باعث تضییح حقوق مردم چهارمحال و بختیاری شده است

علی اکبر رضوانی رئیس اسبق شورای اسلامی شهر بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، اظهار داشت: برداشت های بی رویه از منابع زیرزمینی باعث شده تا 8 دشت استان چهارمحال و بختیاری به عنوان دشت های ممنوعه بحرانی اعلام شود.
 

وی گفت استان چهارمحال و بختیاری تأمین کننده 11 درصد از آب کشور می باشد و این در حالی است که تضییع حق قانونی مردم در استفاده از روان آب ها، باعث شده تا نیمی از ساکنان این استان از تشنگی و کمبود آب رنج ببرند.

رضوانی با بیان اینکه مردم از بی عدالتی های پیش آمده در بهره برداری از آب گلایه مند هستند، افزود: یک بام و دو هوای پیش آمده و زیاده خواهی های مسئولان استان همجوار، تضییع حقوق مردم چهارمحال و بختیاری را به همراه داشته است.
 
رئیس اسبق شورای اسلامی شهر بروجن تخریب بخشی از پروژه انتقال آب بن بروجن در استان اصفهان را ناشی از همراهی مسئولان اصفهانی با علاملان و عدم برخورد با مسببان این حادثه عنوان کرد و اضافه کرد: حصر آب در یک استان در حالی که همه با هم برادر و برابر هستیم، به هیچ عنوان پذیرفتنی و قابل هضم نیست.
 
رضوانی حفر تونل های غیرقانونی در استان چهارمحال و بختیاری به منظور انتقال آب به استان همجوار را ناشی از نفوذ مسئولان اصفهانی در بخش های حاکمیتی دانست و گفت: مردم از کمبودها گلایه مند نیستند، بی عدالتی ها صدای مردم را درآورده است.
 
جلوگیری از حرکت و تجمع های قانونی، منجر به سرریز شدن صبر مردم خواهد شد   
 
رئیس اسبق شورای اسلامی شهر بروجن با اشاره به جلوگیری از تجمع های قانونی مردم در پیگیری حقوق خود در مسئله آب، گفت: قانون فصل الخطاب مردم بوده و همواره سعی شده که در چارچوب قانون مشکلات پیگیری و بررسی شود.
 
رضوانی با بیان اینکه تاکنون از 3 تجمع قانونی مردم برای پیگیری مسئله آب در استان جلوگیری بعمل آمده، افزود: جلوگیری از حرکت های مردمی در پیگیری مطالبات قانونی خود، منجر به ایجاد انحراف در بیان مطالبات، سو استفاده برخی جریانات معاند و در نتیجه حوادث جبران ناپذیر خواهد شد.
 
وی گفت: مسئولان استان ضمن همراهی با حرکت های قانونی و خودجوش مردمی، زمینه را برای پیگیری مطالبات و دفاع از حقوق استان فراهم نمایند.


گزارش از محسن نادری
انتهای پیام/1030
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۳۳:۰۵

26 Dec 2019