۰
plusresetminus
مردم شهرستان فارسان سالهاست درحسرت توسعه مراکز علمی ودانشگاهی هستند.
از صحبت استقلال دانشگاه هنر فارسان تا انحلال رشته علوم سیاسی / نوش دارو پس از مرگ سهراب !
به گزارش جهانبین نیوز؛ دانشکده هنر دانشگاه شهرکرد که محل استقرار آن شهرستان فارسان می‌باشد، فعالیت آموزشی خود را در سال تحصیلی ۱۳۸۱ با پذیرش ۲۵ نفر دانشجو در مقطع کارشناسی رشته‌های فرش و صنایع‌دستی و در فضایی حدود ۲ هزار مترمربع آغاز نمود.
 
این دانشکده در سال ۱۳۸۲ به پذیرش ۵۲ نفر دانشجو در دوره‌های هنرهای تجسمی (کاردانی به کارشناسی) علاوه‌بر رشته‌های مذکور مبادرت ورزید که در نیمسال دوم ۸۴-۸۳ فارغ‌التحصیل شدند.
 
هم‌اکنون رشته کارشناسی فرش با سه گرایش طراحی، رنگرزی و سایر زیراندازها و رشته صنایع‌دستی با گرایش‌های سفال، چوب و نگارگری فعال هستند.
 
تعداد اعضای هیئت‌علمی گروه‌های فرش و صنایع‌دستی در حال حاضر پنج نفر می‌باشند که به‌صورت تمام‌وقت و در هر ترم حدود ۳۰ مدرس مدعو در دانشکده فعالیت می‌نمایند.
 
دانشکده علوم انسانی فارسان نیز از سال ۱۳۸۵ اقدام به پذیرش دانشجو در رشته الهیات نمود و هم‌اینک حدود ۶۵ نفر دانشجوی رشته الهیات در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.
 
کارگاه‌های دروس اصلی دانشجویان نظیر طراحی یک و دو، مبانی هنرهای تجسمی، عکاسی و آزمایشگاه شیمی و پس‌ازآن نیز کارگاه‌های دروس تخصصی نظیر رنگرزی، چوب، فلز، شیشه، سفال، بافت و مرمت در فضای موجود راه‌اندازی و تجهیز گردید.
 
همزمان با فعالیت‌های آموزشی از سال ۸۱ در ساختمان استیجاری، احداث ساختمان اصلی دانشکده با مساحتی بالغ‌بر ۴ هزار مترمربع آغاز و این ساختمان در مهرماه ۸۴ افتتاح شد. طبقه اول مشتمل بر فضای موردنیاز کلاس‌های آموزشی و کارگاهی اعم از کارگاه‌های طراحی یک و دو، مبانی هنرهای تجسمی، عکاسی، فلز، چوب، شیشه، سفال و سرامیک، بافت و مرمت، آزمایشگاه‌های شیمی، رنگرزی و الیاف‌شناسی و بخش‌های نمازخانه، سلف‌سرویس، امور فرهنگی و دانشجویی، نقلیه، انتشارات و انبار می‌باشد.
 
طبقه دوم، کارگاه‌های نقاشی، حجم، کتابخانه، سالن‌های مطالعه، اتاق کنفرانس، سایت‌های کامپیوتر و طبقه سوم ساختمان اداری، اتاق ریاست، معاونین و اعضای هیئت‌علمی است.
 
 کتاب‌های موجود در کتابخانه حدود ۳۶۰۰ جلد می‌باشد که از این تعداد ۶۹۷ جلد آن کتب به زبان فرانسه و انگلیسی و بقیه فارسی می‌باشد. کتاب‌های فارسی درزمینه‌ی: کتب فلسفی، تاریخی، مذهبی، هنر، ادبیات و روانشناسی است. بیشترین عنوان و تعداد را کتاب‌های هنری دارد.
 
مردم شهرستان فارسان سالهاست درحسرت توسعه مراکز علمی ودانشگاهی
از صحبت استقلال دانشگاه هنر فارسان تا انحلال رشته علوم سیاسی این دانشگاه  و اکنون نوش دارو پس از مرگ سهراب!
 
اقای محمدی یکی از فعالان عرصه فرهنگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پیرغار گفت: ازجمله پیشرفت وتوسعه وتبدیل دانشکده های هنر وادبیات به دانشگاه فارسان بسر میبرند ،بعداز سالها تقاضا وتمنا ،تلاش مردم ، مسئولین ، نمایندگان مردم درمجلس، فرهنگیان ودانشگاهیان  وآمد و رفت وزیر ومعاونین مختلف وزارت علوم به شهرستان فارسان باخرسندی زیاد تنها به رشته علوم سیاسی با کد رشته فارسان در دفترچه پذیرش دانشجو دل خوش کرده بودیم که ناباورانه ومتاسفانه شنیده شده است که مسئولین دانشگاه شهرکرد با سیاست خاص قصد ثبت نام وبردن  دانشجویان این رشته را به دانشگاه شهرکرد دارند ؟؟!! 

وی بیان داشت: از مسولین  و نماینده محترم این سوال را داریم که چرا و به چه دلیل به جای توسعه و افزایش رشته های مختلف و همچنین استقلال دانشگاه  بعد از ۱۳ سال تنها رشته با کد فارسان را می خواهند از این شهرستان فرهنگ دوست و دانشگاهی
 بگیرند؟ چرا چنین اقداماتی صورت میگیرد؟

 
وی عنوان داشت: مردم شهرستان فارسان به جد از همه مسئولین عدالت خواه ومتعهد تقاضای عاجل و مساعدت دارند و خواستار این هستند که از این اقدام جلوگیری شود.
 
یکی دیگر از دانشجویان این شهرستان می گوید: متاسفانه باخبر شدیم که رشته علوم سیاسی در دانشگاه شهرکرد اقدام به ثبت نام و تشکیل کلاس کرده است. و حالا نماینده محترم نسبت به این قضیه اعتراض کرده است و خواهان بازگشت این رشته به دانشگاه هنر و علوم انسانی فارسان شده است.

وی عنوان داشت: به هر حال از جامعه علمی و دانشگاهی شهرستان خواهشمندیم با حمایت نماینده محترم در بازگرداندن این سرمایه علمی به شهرستان تلاش کنند.

وی گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه شهرکرد با ربط دادن این مساله و سیاسی خواندن این جریان هر گونه تلاش برای بازگرداندن این رشته به دانشگاه هنر و علوم انسانی فارسان را یک بازی انتخاباتی میدانند.

 خواسته مردم عزیز شهرستان فارسان این است که این مساله پیگیری شود و به هر نحوی از انتقال این رشته و سایر رشته های دانشگاه به دانشگاهای دیگر جلوگیری شود حتی اگر یک شو تبلیغاتی باشد.

اگر در طی این سالها رشته های متفاوتی از علوم انسانی در این دانشکده شکل میگرفت امروز کاسه چه کنم چه کنم دست نمیگرفتیم.

انتهای پیام/530پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۷:۴۲

28 Dec 2019