۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۴۲۱۴۹
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی؛

دولت بجای جداسازی، سیاست‌های خود را تغییر دهد/تفکیک و جابه‌جایی ساختار‌های وزارت‌خانه صمت دردی از مردم دوا نمی‌کند!

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلسس شورای اسلامی گفت:دلیل مخالفت نمایندگان مجلس با طرح تفکیک بخش‌هایی از وزارت‌خانه صمت این است که در مدت باقیمانده این دولت مسئله تفکیک و جابه‌جایی ساختار‌های این وزارت‌خانه دردی را از مردم دوا نمی‌کند.
دولت بجای جداسازی، سیاست‌های خود را تغییر دهد/تفکیک و جابه‌جایی ساختار‌های وزارت‌خانه صمت  دردی از مردم دوا نمی‌کند!
اردشیر نوریان نماینده  مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: دولت برای بار سوم طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت را در مجلس مطرح کرده است، دلیل مخالفت نمایندگان مجلس با طرح تفکیک بخش‌هایی از این وزارت‌خانه این است که در مدت باقیمانده این دولت مسئله تفکیک و جابه‌جایی ساختار‌های این وزارت‌خانه دردی را از مردم دوا نمی‌کند.

نوریان بیان کرد: دولت به جای اینکه ساختارهای این وزارت‌خانه را جدا کند، بهتر است سیاست‌های خود را تغییر دهد و راهبردهای مؤثرتری انتخاب کند و بیشتر به فکر کارآمدی از طریق همین ساختار موجود باشد.

وی با بیان اینکه این طرح به سرانجام روشنی نخواهد رسید افزود: در نقطه مقابل اگر مجلس با این طرح موافقت نکند چون دولت اصرار به تفکیک بخش تجارت و صنعت است، معاونتی تحت عنوان معاونت اقتصادی در ریاست جمهوری وجود دارد که در آن همین ساختار و مأموریت را با انتقال به سینکی به مجموعه دولت در آن‌ بخش دنبال کند، ساختار اگر اصلاح نمی‌شود ولی سینکی در راس این مجموعه قرار گیرد تلاش کند مباحث بازار، تنظیم آن و موضوعات اقتصادی و تجاری را به این طریق دنبال کند.

نوریان با اشاره به اینکه اطلاع دقیقی از سابقه سینکی ندارد و اینکه فرد مذکور در سال ۸۸ کجا بوده و چه کرده اضافه کرد: اصل موضوع ناکارآمدی است و این تصمیم دردی از مردم دوا نمی‌کند به جای این تصمیم دولت باید به دنبال سیاست‌های موثر باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان ادامه داد: در خصوص بحث‌های اقتصادی جای گلایه فراوان است که وضع معیشت مردم بعد از ۴۰ سال که از انقلاب می‌گذرد با این حجم رشد و پیشرفت برای کالاهای اساسی و اولیه مردم بایستی در صف بایستند و تحت فشار‌ نواسانات قیمتی و تورم بالا  هستند در این بخش اشکال وارد است.

وی توضیح داد: باید وضع معیشت مردم در صدر اولویت‌های دولت قرار گیرد حتی اگر لازم است افرادی جابه‌جا و افرادی که درد مردم را حس و با طبقه ضعیف جامعه آشنایی بیشتری دارند جایگزین شوند، و هم پیوندی بیشتری بین سیاست‌گذاران با وضع اقتصادی امروز برقرار شده و مجدد ساماندهی انجام شود.

نوریان اظهار کرد: در تیم اقتصادی دولت ناهماهنگی بسیاری مشاهده می‌شود و این تیم به ظرفیت‌های داخلی آنگونه که باید توجه نکردند، در وضع تولید هم که نه تنها سامان نمی‌پذیر که روز به روز نابه‌سامان‌تر می‌شود، این گلایه مطرح است که باید تیم اقتصادی دولت تصمیات جدیدی بگیرد، البته تلاش‌های شده ولی کافی نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان با نابه‌سامانی در وضع خودرو و املاک تشریح کرد: دولت در این زمینه‌ها باید وظایف خود را انجام و تصمیمات جدی بگیرد این وضعیت قابل قبول نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص ساماندهی خودرو مجلس اقداماتی انجام داده و نظارت دقیق‌تری لازم است، انتقاد جدی به عملکرد وزیر صنعت‌، معدن و تجارت وارد است که اختیار بازار خودرو به دست دلالان و‌سودجویان افتاده است با تلاش‌های مجلس تصمیم گرفته شده درخصوص قیمت خودرو شورای رقابت تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/ 1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۶:۳۳

27 Dec 2019