۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۴۲۰۶۹
در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد/

اقتدار ایران معادلات جنگی آمریکا را بهم ریخته است /جنگ نمی شود پای میز مذاکره هم نخواهیم رفت

برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های دولت بسیار مهم است، اینکه بخواهند همه مشکلات را به برجام وصل کرده و صحبت از جنگ شود درست نیست، زمانی همه چیز را به قطعنامه و جنگ وصل می‌کردند تا برجام محقق شود اما نباید این اشتباه دوباره تکرار شود.
اقتدار ایران معادلات جنگی آمریکا را بهم ریخته است /جنگ نمی شود پای میز مذاکره هم نخواهیم رفت
به گزارش جهانبین نیوز ؛ آمریکا هیچ گاه با ایران همراهی نکرده است و از سال 59 حصر اقتصادی را آغاز و برای مردم مشکلاتی را به همراه داشته است .

برخی می خواهند با طرح موضوع جنگ برجام های دیگر را تصویب کنند

خطیب نماز جمعه شهرکر د گفت: انتظار نیست در درون ، عده‌ای بر طبل جنگ بکوبند اما برخی می‌خواهند با طرح این موضوع که جنگ می‌شود با برجام‌های دیگر را تصویب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر خطیب نماز جمعه شهرکرد با شاره به اینکه آمریکا هیچ گاه با ایران همراهی نکرده است  اظهار کرد:  اول خرداد سالروز آغاز حصر اقتصادی آمریکا در سال ۵۹ است، و این نشان دهنده آن است که آمریکا  از همان ابتدا مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان مایوس هستند و شما نباید نگران چیزی باشید تصریح کرد: گزینه مقاومت تا کنون جواب داده و از این پس نیز جواب خواهد داد .

حجت السلام نکونام بیان داشت: اصلاح الگوی مصرف باید صورت گیرد و با این وضعیت مصرف زیاد نمی‌توانیم اقتصادی پویا داشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های دولت بسیار مهم است، اینکه بخواهند همه مشکلات را به برجام وصل کرده و صحبت از جنگ شود درست نیست، زمانی همه چیز را به قطعنامه و جنگ وصل می‌کردند تا برجام محقق شود.

نکونام  با اشاره به اینکه عده ای در درون می خواهند بگویند جنگ می شود  عنوان کرد:  انتظار نیست در درون ، عده‌ای بر طبل جنگ بکوبند اما برخی می‌خواهند با طرح این موضوع که جنگ می‌شود با برجام‌های دیگر را تصویب کنند،

وی اذعان داشت: : همه تحلیل‌های عقلانی بر این تاکید دارد که آمریکا نمی‌خواهد با ایران مواجه نظامی داشته باشد لذا به جای پرداختن به این‌گونه موارد به رفع مشکلات اقتصادی و توجه به توانمندی درون کشور بپردازند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به مناسبت‌های پیش‌رو همچون روز ارتباطات و روابط عمومی، سالروز شکل‌گیری بسیج عشایر، روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، روز ملی جمعیت، نیمه ماه رمضان و میلاد با سعادت امام حسن مجتبی ( ع)، آغاز هفته اکرام ایتام، روز نسیم مهر، روز اهدا عضو و... اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم کشور عشایر هستند که مولد و تلاشگر بوده و با فرهنگی غنی و ساده‌زیستی که دارند پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

وی عنوان کرد: باید بدانیم که عده در شیعه و پیروان اهل بیت (ع) بسیار مهم است و برخی‌ها در تلاش‌اند از راه‌های مختلف تعداد شیعان روز به روز کم‌تر شود.

نکونام با اشاره به نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن ( ع)، افزود: ایشان امامی بزرگوار، جهادگر و مبارز اما تنها بودند، آنقدر تنها که حتی در میان لشکریان خود نیز مورد هجوم و حمله قرار گرفت.

نکونام بیان کرد: باید به فقرا، ایتام و نهادهایی که به این افراد کمک می‌کنند یاری برسانیم چراکه امام بزرگوار امام حسن (ع) نیز بر همین طریق حرکت می‌کردند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه روز نسیم مهر نیز در همین راستا و کمک به خانواده‌های زندانیان است، خاطر نشان کرد: این خانواده‌ها نیازمند هدایت و کمک هستند بنابراین انجمن حمایت از زندانیان را یاری کنید، برای آزادسازی زندانیان غیرعمد هرآنچه در توان است باید کمک کرد.

وقتى مردم نگران امنيت باشند، جاىی براى پرسش از قيمت هاي فضايي نخواهد بود

امام‌جمعه فارسان گفت: وقتى مردم نگران امنيت خود باشند، جاى چندانى براى پرسش از قيمت فضايى پرايد و پياز نخواهد بود و افكار عمومى حداقل براى مدتى سرگرم سايه خيالى جنگ و پيگيرى اخبار ناو آمريكايى و طول و عرض زياد آن خواهند بود!

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر فارسان گفت: در طول تاريخ شاهد بوديم که هرزماني مقاومت و ايستادگي ما افزايش‌يافته دشمنان عقب‌نشيني کرده‌اند، براي نمونه از زماني که حزب‌الله لبنان ايستادگي خود را مقابل صهيونيست‌ها افزايش داد روند ظلم اسرائيلي‌ها کاهش يافت و شمارش معکوس سقوط رژيم صهيونيستي آغاز شد.

وي افزود: شاه پهلوي هميشه خود را به غربي‌ها وصل مي‌کرد و وابسته آن‌ها بود، صدام همه زندگي و دوران پادشاهي‌اش را فداي آمريکايي‌ها کرد اما غربي‌ها چقدر براي اين پادشاهان ارزش قائل بودند؟ کدام نوکر را استکبار جهاني به رسميت شناخته و از آن‌ها حمايت کرده است؟

وي به ناوها و هواپيماهاى آمريكايى اشاره داشت و بيان کرد: ببينيد هفته‌نامه «صدا» تصويرى القايى از حركت ناوها و هواپيماهاى آمريكايى به‏سوى ايران را به نمايش گذاشته و تنها راه را تعامل و مذاكره عنوان مى‏كند. بله خوب داره نوکري مي‌کند اما در پوشش خيرخواهى و دلسوزى نسبت به ايجاد تنش با آمريكا.

وي به علت واقعى اين ارعاب از سايه خيالى جنگ از سوى مدعيان اصلاحات اشاره داشت و اظهار داشت:  اين طيف ازنظر موقعيت سياسى در شرايط دشوارى قرار دارند. آنان آشكارا مى‏گويند كه فحش زيادى از مردم مى‏خورند! روى كار آمدن دولت با حمايت آنان و كسب مصادر اجرايى از اين طريق و فرستادن افراد خود به مجلس و شوراهاى شهر با شعار «تكرار مى‏كنم»، آنان را بر صندلى پاسخگويى نشانده و بايد پاسخگوى مطالبات مردم باشند.

وي عنوان داشت: در چنين شرايطى التهاب آفرينى و ترساندن مردم از سايه خيالى يك جنگ ادعايى، مى‏تواند راهى براى فرار از پاسخگويى باشد. وقتى مردم نگران امنيت خود باشند، جاى چندانى براى پرسش از قيمت فضايى پرايد و پياز نخواهد بود و افكار عمومى حداقل براى مدتى سرگرم سايه خيالى جنگ و پيگيرى اخبار ناو آمريكايى و طول و عرض زياد آن خواهند بود!

وي گفت: دوم، آن‌ها پيش‌ازاين نيز مدعى بودند كه برجام سايه جنگ را از كشور دور كرده است و حال نيز با كوبيدن بر طبل جنگ خيالى، مى‏خواهند به مردم چنين القا كنند كه از بين رفتن برجام، مساوى با جنگ و درگيرى خواهد بود. برجامى كه قرار بود رونق و گشايش اقتصادى ايجاد كند و حال بايد با دستاوردهاى سلبى، آن را بزك و همچون گوساله سامرى به مردم قالب كرد؛ اما چرا اين ارعاب توخالى است و جنگى رخ نخواهد داد. فقط يکي دو نکته مختصر عرض کنم.

امام‌جمعه فارسان گفت: جنگ كار نظاميان است اما راه‌اندازي آن كار سياستمداران، ترامپ‏انگيزه سياسى و راهبردى آغاز جنگى جديد را ندارد. وى در دوران انتخابات رياست جمهورى خود بارها از راه‌اندازي جنگ‏هاى غرب آسيا پس از ۱۱ سپتامبر انتقاد كرده ترامپ هم‏اكنون نيز به دنبال راهى براى خروج از افغانستان و سوريه است. لذا در چنين وضعيتى، آغاز جنگ با ايران، ورود به باتلاقى مرگبار است.

وي افزود: موضوع ديگر به مختصات خاص ايران بازمي‌گردد. ايران لقمه‏اى بزرگ‏تر از دهان آمريكاست. خود تحليل گران وزارت خارجه آمريکا اذعان به اين مطلب دارند.

وي در پايان بيان داشت: به‌هرحال هر زمان ايران از موضع اقتدار در برابر تهديدات خارجى رفتار كرده است، دشمن عقب‏نشيني كرده و اعتبار بين‏المللى ايران افزايش‌يافته است. برعکس، هرزماني كه برخى دولت‏هاى ايران اصرار بر مذاكره به دليل هراس از جنگ احتمالى با آمريكا داشته‏اند، دشمن نه‌تنها به وعده‏هاى خود عمل‌نکرده، بلكه مذاكره را به‏عنوان ضعف تعبير كرده و فشارهاى بيشترى وارد كرده است.

مردم مطالبه‌گري صحيح و اصولي را از مسئولین بخواهند 
امام جمعه لردگان؛ در خطبه نماز جمعه اين هفته مسئولين شهرستان را به پيگيري امورات شهرستان مبني بر ميدان تره بار، آرامستان و ... دعوت نمودند و از آنها خواستند رسيدگي صحيح و درست به امورات مردم و وظيفه ديني و شرعي همه ماست و همچنين احداث شهرک صنعتي را در راستاي محروميت زدايي اشتغالزايي مناسب دانستن و آنها را به احداث چنين شهرک هايي ترغيب نمود.

حجت الاسلام و المسلمين سيد مهدي تاج زاد در خطبه اول نماز جمعه اين هفته خود و نمازگزاران را به رعايت تقواي الهي دعوت نمودند در اين خصوص از قول پيامبر اکرم (ص) عنوان دانستند: اي مردم سفارش من به شما رعايت تقواي الهي است .

وي در ادامه به سيره اهل بيت عليه السلام در خصوص محکم کردن بنيان خانواده و از هم گسستن اين بنياد اشاره کردند و عنوان دانستند سبک زندگي اسلامي توام با ايمان و کسب روزي حلال و پرهيز از حرام خواري بنيان‌هاي خانواده را محکم و استوار مي سازد.

حجت السلام تاج زاده به زندگي پر برکت حضرت زهرا سلام الله عليها در تربيت فرزندان خود اشاره کردند که در راستاي همين تربيت صحيح امام حسن عليه السلام با گوش فرا دادن به بيانات حضرت رسول (ص) در مسجد آنها را در منزل براي مادر خود تشريح مي نمود.

وي، به پوشش مادران و اعضاي خانواده در منزل اشاره نمود و يادآور شدند پوشش صحيح و اسلامي مادران و پدران در خانواده تربيت خوب و مناسب را به دنبال خواهد داشت.
 
حجت السلام تاج زاده  در خطبه دوم به ديدار مقام معظم رهبري با مسئولين نظام اشاره کرد و گفت بر اساس بيانات مقام معظم رهبري در کشور ما جنگ با آمريکا و ايادي آن صورت نخواهد گرفت بلکه جنگ، جنگ اراده‌ها است و نقش دشمنان ما با توجه به خطاهاي محاسباتي آنها با شکست مواجه خواهد شد ايشان خاطر خاطرنشان کردند مقام معظم رهبري فرمودند: دشمنان ما هم  طبل توخالي و از احمق ها هستند و حمله مجاهدان يمني به تاسيسات نفتي عربستان و نفتکش‌هاي اماراتي اشاره کردند وعنوان  دانست: اين دو واقعه مهم شکست آمريکا و متحدانش نسبت به تحريم نفتي ايران را در پي داشت.و عنوان کردند مذاکره با آمريکا براي ايران هيچ سودي به دنبال نخواهد داشت.
 
امام جمعه لردگان، به مسئولين نظام تذکرات لازم در خصوص اجراي فرامين مقام معظم رهبري را داده‌اند و خاطرنشان کرد مسئولين نظامي با نگاه به درون و تکيه بر ظرفيتهاي جوانان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی  در ادامه به تکريم ايتام به سالروز تولد امام حسن عليه السلام اشاره کرد و گفت: همه ما بر اساس سيره عملي امام حسن عليه السلام مي بايست ايتام را تکريم و نيازمندان را دستگيري کنيم.

حجت السلام تاج زاده در ادامه مسئولين شهرستان را به پيگيري امورات شهرستان مبني بر ميدان تره بار، آرامستان و ... دعوت نمودند و از آنها خواستند رسيدگي صحيح و درست به امورات مردم و وظيفه ديني و شرعي همه ماست و همچنين احداث شهرک صنعتي را در راستاي محروميت زدايي اشتغالزايي مناسب دانستن و آنها را به احداث چنين شهرک هايي ترغيب نمود.

وي در پايان خطبه اين هفته  مطالبه‌گري صحيح و اصولي را از مردم نسبت به مسئولين خواستار شدند.

انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۳۵:۲۱

30 Dec 2019