۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۴۱۶۹۴
بام ایران؛

چهارمحال وبختیاری، نگین گردشگری ایران

چهارمحال وبختیاری شبيه تابلوي نقاشي از سرزميني كوهستاني با رودهاي خروشان و آبشارهاي زيبا ست كه خالق اين اثر هنري، خالق يكتاست. بام ایران بدون شك يكي از زيباترين مناطق كشور است كه در گوشه و كنار آن صدها اثر تاريخي چندهزار ساله و جاذبه‌هاي طبيعي بكر و ناشناخته مانند گنجي نهان است.
چهارمحال وبختیاری، نگین گردشگری ایران
به گزارش جهانبین نیوز، استان چهارمحال وبختیاری  دارای جاذبه‌های طبیعی فراوان و چشم‌اندازهای مسحورکننده است و می‌توان نام آن را در لیست مقاصد اصلی گردشگران ایران ثبت کرد.

چهارمحال وبختیاری شبيه تابلوي نقاشي از سرزميني كوهستاني با رودهاي خروشان و آبشارهاي زيبا ست كه خالق اين اثر هنري، خالق يكتاست. بام ایران  بدون شك يكي از زيباترين مناطق كشور است كه در گوشه و كنار آن صدها اثر تاريخي چندهزار ساله و جاذبه‌هاي طبيعي بكر و ناشناخته مانند گنجي نهان است.
 
براي گشت و گذار در چهارمحال وبحتیاری  بايد روزها وقت صرف كرد؛ چرا كه طبيعت بي‌نظير اين استان  ارزش اين وقت و انرژي را خواهد داشت. اگر به طبيعت‌گردي و كشف ناشناخته‌ها علاقه‌مند هستيد، بام ايران بهترين گزينه است.

در ادامه بخشی از  جاذبه‌های دیدنی این استان  را به شما معرفی می‌کنیم.

حمام خان شهرکرد
اثری متعلق به سال 1270 هجری قمری در جنوب غربی مسجد جامع شهرکرد قرار دارد که به حمام خان شهرت یافته است. این بنای تاریخی به همت «حاج‌محمدرضا خان» احداث شده است که معماری زیبا و استحکام بنا از جمله ویژگی های آن به شمار می رود. قرارگیری این بنای تاریخی در کنار مسجد جامع شهرکرد، مجموعه ارزشمندي از تاریخ ایران را رقم زده است. سفر به شهرکرد و بازدید از مسجد جامع این شهر و تماشای این عمارت، خالی از لطف نخواهد بود.

آبشار زردلیمه (بوینه)

آبشار زردلیمه، آبشاری بسیار زیبا و بکر است که میان کوه‌های سر به آسمان کشیده زاگرس و در راه کوچ عشایر در ۸۴ کیلومتری شهرکرد جای گرفته است. وجود مراتع سرسبز و آثار تاریخی و باستانی نظیر پل خدا آفرین، ایل راه باستانی و سنگ حجاری شده ۶ هزار ساله، این ناحیه را به یکی از زیباترین نقاط گردشگری ایران و شهرکرد تبدیل کرده است.

پل زمان‌ خان سامان




پل زمان‌ خان سامان در نزدیکی شهر سامان در ۲۰ کیلومتری شهرکرد بر روی رودخانه زیبای زاینده‌رود به دستور یکی از روسای عشایر به نام «زمانخان» به صورت دو دهنه هشت متری بنا شده است.

این بنا، یک بار در سال ۱۰۲۲ هجری قمری توسط کارگزاران حکومت صفوی و بار دوم در سال ۱۳۲۲ هجری قمری به دست «حاج عبدالحسین قزوینی مالک قریه چمعالی» تعمیر و مرمت شده است.


به گزارش جهانبین نیوز،  در استان چهارمحال وبختیاری  آثار تاریخی، جاذبه های گردشگری و زیبایی های طبیعی متعددی وجود دارند که می توان به کوه غارون، پل خراجی واقع در روستای خراجی، روستای سورک، سقاخانه ارباب میرزا، موزه کار و زندگی، امام زاده عبدا... سورک، قلعه صمصام السلطنه، قلعه سورک، چشمه زنه ، غار جهانبین ، امام زاده شاه منظر هفشجان ، شیر سنگی (بردشیر)، قلعه دزک، منطقه بازفت، کتیبه‌های سنگی رخ، غار تنگه خراجی، مسجد جامع هرچگان، امامزاده سبزپوش و ... اشاره کرد.

انتهای پیام /1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۹:۳۲

30 Dec 2019