۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۴۱۶۸۹
حجت الاسلام مهدي سعيدي؛

بايدظرفيت هاي دروني خود را در جهت رونق توليد و شکوفايي اقتصاد صرف کنيم

خطيب جمعه لردگان در خطبه دوم امام جمعه موقت لردگان با اشاره به نامگذاري سال ۹۸ به نام رونق توليدگفت: شعارهاي نامگذاري شده سالها توسط مقام معظم رهبري بر محوريت اقتصاد بر پايه و اصول دين ما است.
بايدظرفيت هاي دروني خود را در جهت رونق توليد و شکوفايي اقتصاد صرف کنيم
به گزارش جهانبین نیوز؛  خطبه هاي نماز جمعه اين هفته به امامت حجت الاسلام و المسلمين مهدي سعيدي امام جمعه موقت شهرستان لردگان برگزار شد.

 حجت الاسلام سعيدي در خطبه اول نماز جمعه اين هفته خود و نمازگزاران را به رعايت تقواي الهي دعوت کردند و در ادامه تقارن بهار طبيعت و بهار معنويت را تبريک و تهنيت عرض نمودند و عنوان داشتند همانگونه که در بهار طبيعت همه جمالات و نباتات جوان مي شوند در بهار معنويت نيز ما بايد دل هاي خود را از نگار گناهان و ناپاکي ها بزداييم.
 
امام جمعه موقت لردگان، در ادامه به سالروز بعثت پيامبر گرامي اسلام صلي الله عليه و آله در ۲۷ رجب اشاره نمودند و عنوان داشتند: بعثت رهنمون ساختن بشريت از جهالت و ظلمت به سوي نور و روشنايي بوده است.

 وي گفت: نعمت بعثت را هديه اي گرانبها از جانب خداوند قادر و متعال دانست و بيان داشتند در جهان امروزي نيز بشريت تشنه بعثت است چرا که سبک زندگي امروزي ما مي بايست از الگوي پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله باشد.
 
وي، دوري و پرهيز از گناه را ملاک و تقرب به روش و منش  پيغمبر صلي الله عليه و آله دانست و اين مهم را در سبک زندگي اسلامي بسيار راهگشا دانستند.
 
حجت الاسلام سعيدي، سبک زندگي را در معيار دين شناسانه ي مورد بررسي قرار داد و اولين اصل زندگي را داشتن بينش صحيح و نگاه توحيدي دانست و انسان را به پرهيز از پيروي هوا و هوس ترغيب و تشويق به سفارش کردند.
 
خطيب جمعه لردگان در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته به  نامگذاري سال ۹۸ به نام رونق توليد اشاره داشتند و  عنوان کردند شعارهاي نامگذاري شده سالها توسط مقام معظم رهبري را بر محوريت اقتصاد بر پايه و اصول دين ما است.
 
وي گفت: بر اساس روايات و احاديث دو محور توليد و قناعت در مصرف و پرهيز از اسراف را پايه هاي اقتصاد دانستند و بر اساس رهنمودهاي مقام معظم رهبري جامعه اسلامي ما بايست از ظرفيت هاي دروني خود نهايت استفاده را بکنند به سرمايه هاي اقتصادي و مالي خود را در رونق توليد شکوفايي اقتصاد صرف کنيم.

 ايشان رفع فقر وتوجه به خويشاوندان و نزديکان بي بضاعت را براساس روايات  در سايه رونق توليد و توجه به توليد دانستند و توليد را از منظر اسلام عبادت دانست.
 
وي توليد را در جهت استقرار نظام حکومت اسلامي دانستند و در اين خصوص به صرف سرمايه حضرت خديجه سلام الله عليها در استقرار  و پيروزي اسلام اشاره کردند.

  ايشان در ادامه به شهادت امام موسي کاظم عليه السلام اشاره کردند و تلاش و کوشش  و کار کردن را سيره روش ائمه هدي عليه السلام و امام کاظم عليه السلام دانستند.
 
وي در ادامه به بلاياي طبيعي سيل هاي اخير اشاره کردند و گفتند: مسئولين ما آن قسمت که مربوط به تدابير انساني است را بايد با جديت اقدام نمايند تا خسارات اين گونه بلايا کم شود.

سعيدي، رابطه برادري را وظيفه انساني همه ما دانست و خواستار کمک مردم به حادثه ديدگان سيل اخير شدند.

امام جمعه موقت لردگان، در ادامه به روز جمهوري اسلامي و راي ۹۸ درصدي مردم به استقرار نظام جمهوري اسلامي ايران اشاره کردند و اين فهم را دموکراسي واقعي در ايران اسلامي دانستند و استقامت و ايستادگي مردم را بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامي ايران ستودند.

انتهاي پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۱:۲۵

27 Dec 2019