۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۳۹۵۷۴
مدیرکل پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری:

همایش پدافند غیرعامل در دانشگا شهرکرد برگزار می‌شود

مدیرکل پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری گفت: همایش پدافند غیرعامل در روز ۱۶ تیرماه به‌منظور آگاهی‌بخشی همگانی و انجام بحث‌های تخصصی در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود و در حاشیه آن کارگاه و نمایشگا نیز برپا خواهد شد.
همایش پدافند غیرعامل در دانشگا شهرکرد برگزار می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز، روز گذشته دومین جلسه هماهنگی همایش پدافند غیرعامل با حضور مسئولانی از دانشگاه شهرکرد، استانداری چهارمحال و بختیاری، اداره کل محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، صدا و سیمای، اداره کل دامپزشکی، شرکت آب و فاضلاب روستایی، هلال احمر، سازمان بسیج کارمندان سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) و حوزه مقاومت بسیج شهید رجایی ادارات کل استان، به‌منظور تعامل پیرامون چگونگی برگزاری همایش پدافند غیرعامل و کارگاه و نمایشگاه در حاشیه این همایش در دفتر معاونت پژوهشی دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

در این جلسه، علی محمدی مدیرکل پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری با برشمردن برخی از تهدیدات زیست محیطی و بیوزیستی در استان اعلام کرد همایش پدافند غیرعامل در روز ۱۶ تیرماه به‌منظور آگاهی‌بخشی همگانی و انجام بحث‌های تخصصی در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود و در حاشیه آن کارگاه و نمایشگا نیز برپا خواهد شد.

رضا خوش‌سیر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد نیز در این نشست با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش‌ها فرهنگ‌سازی و توجه دادن متخصصین و همچنین افکار عمومی به موضوع پدافند غیرعامل است، در ادامه افزود: با هماهنگی سایر دستگاه‌های مرتبط در استان کارگاه‌های تخصصی نیز برگزار شود.

وی در ادامه سخنان خود با برشمردن توانایی‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه شهرکرد خصوصا در حوزه آزمایشگاهی گفت: دانشگاه شهرکرد آماده است در راستای پدافند غیرعامل به‌طور کامل با سایر دستگاه‌ها، در صورت درخواست، همکاری داشته باشد.

گفتنی است، پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۱:۰۵

28 Dec 2019