۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۳۸۴۴۶
نماينده مردم چهارمحال و بختياري در مجلس خبرگان رهبري:

رخوت و سستی دوعامل تعالی نیافتن/ولایت فقیه امری انتصابی نیست

نماينده مردم چهارمحال و بختياري در مجلس خبرگان رهبري گت: رخوت و سستی در نظام انقلاب اسلامی موجب غفلت و فرورفتن در گناه است و اذت های مادی را در چشم انسان بزرگ می کند.
رخوت و سستی دوعامل تعالی نیافتن/ولایت فقیه امری انتصابی نیست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، آيت الله اسلاميان نماينده مردم استان چهارمحال و بختياري در مجلس خبرگان رهبري در ديدار با فرهنگيان استان، ايام الله دهه مبارک فجر را تبريک گفت و نقش ولي فقيه و رهبر را در اين انقلاب تبيين کرد.

اسلاميان گفت: مثل حالت گاز گرفتگي که گفته مي شود فرد دچار يک حالت رخوت و سستي شيرين مي شود نباید نظام ما هم اين چنين شود. اين حالت شبيه لذت هاي مادي است، که انسان چشم باز مي کند و مي بيند در گناه فرو رفته و از انسانيت هم ساقط شده است.

وي در پاسخ به اينکه چرا امام خميني(ره) رهبر آينده را تعيين ننمود ابراز داشت: بخاطر اينکه ولايت فقيه انتصابي نيست يک مقامي است که خدا مبنايش در ولايت فقيه است.

اگر بنا بود با نصب و تعيين رهبر قبلي تعيين شود نبايد مي گفت اين يک مقام خدادادي است. بايد مصداق آن را شناخت. بايد مجتهدين عادلي باشند که بنشينند و تصميم گيري کنند. اگر امام معصوم باشد، امام معصوم اشتباه نمي کند. اما در غير از مقام عصمت اينطور است. خبرگان وقتي مي خواهند انتخاب کنند بايد مشورت کنند.


نماينده مردم استان چهارمحال و بختياري در مجلس خبرگان رهبري مباحثي پيرامون مشاوره و عبارت«و شاورهم في الامر» بيان داشت و تصريح کرد: آمده است که اي پيامبر مشورت کن ولي تصميم درخصوص يک نفر است.

اسلاميان گريزي هم به موضوع انتقاد و انتقادپذيري زد و اظهار کرد: انتقاد صحيح خوب است اما تضعيف کردن هم مخالف شرع است و هم مخالف عقل؛ برخي نبايد به تضعيف قوه قضاييه بپردازندY يکي از شرايط قضاوت اجتهاد است از نظر امام خميني(ره)، اما نداريم.

انتهاي پيام1022ج /۹۲۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۸:۵۷

27 Dec 2019