۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۳۷۰۶۰
هفت چشمه گزارش مي دهد:

سايه شوم تخريب بر آثار تاریخی اردل/شهرستان اردل نيازمند اداره ميراث فرهنگي است

آثار و بناهاي تاريخي شهرستان اردل که از نياکان بختياري به‌يادگار مانده است به‌دليل بي توجهي مسئولين ميراث فرهنگي و کمبود اعتبار براي مرمت در حال تخريب هستند.
سايه شوم تخريب بر آثار تاریخی اردل/شهرستان اردل نيازمند اداره ميراث فرهنگي است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  هفت چشمه، آثار و بناهاي تاريخي شهرستان اردل که از نياکان بختياري به‌يادگار مانده است به‌دليل بي توجهي مسئولين ميراث فرهنگي و کمبود اعتبار براي مرمت در خطر تخريب قرار دارند.

مهراب اميدي اردلي يکي از شهروندان اردلي در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه اظهار داشت: شهرستان اردل با بيش از ۱۰۰ اثر تاريخي درقالب قلعه‌ها، کاروانسراها، پل‌ها، آسياب‌ها، حمام ها و ساير آثار دوره‌هاي مختلف، در صورت توجه مي‌تواند يکي از مقاصد ايرانگردان و جهانگردان فرهنگ‌دوست باشد که اين روز ها با بي توجهي مسئولين ميراث فرهنگي روبه تخريب است.


 
وي با بيان اينکه حمام قديمي شهرستان اردل از مهمترين اثر تاريخي شهرستان بوده و اين روزها در حال تخريب مي باشد افزود: اين شهرستان از قدمت تاريخي برخوردار است و براي پيگيري امور مربوط به حوزه ميراث، صنايع دستي و گردشگري مي طلبد که نمايندگي ميراث فرهنگي اين شهرستان ارتقا يابد و به اداره تبديل شود.

حمزه علي بهشتي يکي ديگر از شهروندان اردلي در ادامه ضمن گلايه از بي توجهي مسئولين فرهنگي به آثار تاريخي شهرستان اردل گفت: شهرستان اردل از ظرفيت تاريخي و فرهنگي بالايي برخوردار است و مسئولين ميراث فرهنگي نبايد نظاره گر باشند تا آثار تاريخي در اين شهرستان تخريب شوند لذا لازم است که براي مرمت آثار تاريخي شهرستان ازجمله حمام قديمي شهر اردل اعتباري تخصيص دهند.


 
بهشتي اظهار کرد: اين ميراث تاريخي ارزشمند، به‌دليل وسعت زياد و غيرمسکوني‌بودن آن، به مکان امني براي معتادان تبديل شده است و انتظار است مسئولين مربوطه براي رفع اين معضل و بازسازي آين آثار چاره اي بينديشند.

 
به راستي آيا شهرستان اردل با بيش از ۱۰۰ آثار تاريخي و قدمت چند هزار ساله نياز به اداره ميراث فرهنگي ندارد؟

اي کاش مسئولين استاني براي اسقرار ميراث فرهنگي در شهرستان اردل تبعض قائل نشوند و و براي اينکه اين ارزش هزار ساله نياکان بختياري نابود نشود براي مستقر شدن اداره ميراث فرهنگي در شهرستان اقدام کنند.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۵:۱۸

28 Dec 2019