۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۳۷۰۰۷
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد

ورود سالانه بیش از ۴۵ میلیون تخم چشم‌زده به مزارع تکثیر ماهی

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه بیش از ۴۵ میلیون تخم چشم‌زده وارد مزارع تکثیر ماهی استان می‌شود.
ورود سالانه بیش از ۴۵ میلیون تخم چشم‌زده به مزارع تکثیر ماهی
عبدالمحمد نجاتی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال وبختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: با نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی چهارمحال و بختیاری سالانه بیش از ۴۵ میلیون قطعه تخم چشم‌زده به مزارع تکثیر ماهی استان وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری و شبکه‌های تابعه بر روند تولید بچه ماهی نظارت کامل داشته و با انجام آزمایشات لازم در خصوص بیماری‌های ویروسی و باکتریایی و باقی‌مانده مالاشیت‌گرین نظارت می‌کنند، ادامه داد: این در حالی است که در ۶ ماهه نخست امسال ۱۴ میلیون قطعه تخم چشم‌زده به ۱۳ مزرعه تکثیر و پرورش ماهی استان وارد شده است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه چنانچه شرایط صادرات ماهی استان به کشورهای دیگر فراهم شود امکان افزایش تولید ماهی شرایط بهتری را طی خواهد کرد، افزود: با بازدیدهای به موقع و معدوم‌سازی جعبه‌ها و یونولیت‌های تخم چشم‌زده از فروش غیر مجاز محصول جلوگیری به‌عمل می‌آید.

نجاتی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری حدود ۴۰۰ مزرعه پرورش ماهی وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد ۱۳ مزرعه به تکثیر و پرورش تخم چشم‌زده اختصاص دارد و در مجموع سالانه بیش از ۲۳ هزار تن ماهی سردابی در استان تولید و به بازار عرضه می‌شود و از این نظر مقام اول تولید این محصول را در کشور دارا هستیم.

وی اضافه کرد: برای کنترل بیماری‌ها به‌خصوص IPN ,IHN ,VHS از حمل و نقل و تولید تخم چشم‌زده و بچه ماهی‌هایی که بدون هماهنگی اداره‌کل دامپزشکی وارد و یا از استان خارج می‌شود جلوگیری به عمل می‌آید.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۷:۵۲

24 Jan 2020