۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۳۶۴۰۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری:

دست اندر کاران فعالیت های فرهنگی در انجام کار باید آتش به اختیار عمل کنند

مدیر کل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه کار فرهنگی با دست خالی هم شکل می گیرد، گفت: در انجام کار فرهنگی باید آتش به اختیار عمل کرد.
دست اندر کاران فعالیت های فرهنگی در انجام کار باید آتش به اختیار عمل کنند
حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به آیه ی ۳۲ سوره ی انعام، گفت: زندگی دنیوی عبارت است از یک سلسله عقاید اعتباری و غرض های موهوم و دنیا از آنجا که آدمی را از مهمات حیات اخرویش که حیات حقیقی وابدی است، باز می دارد، نوعی لهو و لعب است.

مرتضوی افزود: چون لعب عبارت است ازسرگرمی به موهومات و لهو هم چیزی است که انسان را از امور مهم بازمی دارد، اما چرا آخرت تنها برای متقین خیر است ؟ چون دار آخرت حیاتی است، حقیقی و ثابت و چنین حیاتی جز برای اهل تقوی ملازمان بر اوامر وترک نواهی الهی حاصل نمی شود و لذا آخرت برای متقین خیر است.

وی گفت: تشبیه زندگى دنیا به بازى و سرگرمى از این نظر است که بازی ها و سرگرمی ها معمولا کارهاى توخالى و بى‏ اساس هستند که از متن زندگى حقیقى دورند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری خطاب به همکاران خود در اداره کل تبلیغات اسلامی بیان کرد: زندگی عاقلانه در دنیا این است که انسان از امکاناتی که خداوند در اختیارش قرار داده، برای رسیدن به تکامل و سعادت دو جهان استفاده کند، نه آن‌که تمام همت و تلاش خویش را صرف دنیا کرده و از آخرت غافل بماند که در این صورت دچار خسران و ضرر بزرگ شده است، انسان‌های پرهیزکار از مظاهر دنیا به حداقل اکتفا نموده و تمام سعی و کوشش آنان به زندگی آخرت معطوف است که آن‌جا سرای جاوید و ابدی است.

وی با اشاره به سخنان امام علی علیه السلام در نهج البلاغه گفت: امام علی علیه السلام در خطبه ی ۲۵۸ نهج البلاغه می فرمایند: پس خداوند رسولانش را بر انگیخت...تا انسان ها را به فطرت انسانى و سرشت انسانیت که همراه با شرف و کرامت است برگردانَد، نعمت هاى فراموش‌شده‌ى الهى را به یاد آنها بیاورَد و خِرَدهاى دفن‌شده را مبعوث کند.

مرتضوی در ادامه با اشاره به روایت امام محمد باقر علیه السلام در مورد عقل، گفت: امام باقر می فرمایند: وقتی خداوند عقل را آفرید، او را به سخن در آورد و سنجید، به او فرمود: جلو بیا، پیش آمد و گفتش عقب برو، پس رفت، خدا فرمود: به عزت و جلال خودم سوگند، مخلوقی از تو محبوب‏تر نیافریدم و تو را به کسى می دهم که دوستش دارم، همانا روى امر و نهى من با تو است و کیفر و پاداشم به حساب تو است.

وی افزود: عاقل از زمانی که در اختیار دارد به بهترین شکل استفاده می‌کند و زمان را به بیهودگی تلف نمی کند و به منظور خدمت به خلق در هر جایگاه و پست و مقامی که باشد تلاش می‌کند.

 مرتضوی اشاره ای هم به خصلت های مومن کرد و بیان کرد: از مومن غیر از خیر صادر نمی شود و از او شری دیده نمی شود دیگران را در کار خیر تشویق می‌کند و کار خیر دیگران را زیاد می شمارد و کار خیر خود را کوچک می شمارد، در طول عمر خود به دنبال کسب علم است و از کسب علم خسته نمی شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه کار فرهنگی را بدن اعتبار و بودجه ی دولتی هم می‌شود انجام داد، گفت: کار فرهنگی انواع و اقسام مختلف دارد و نیروی انسانی فعال باید برای خود کار بتراشد نه اینکه منتظر بنشیند تا کاری به او محول شود.

وی افزود: ائمه علیهم السلام در طول زندگی خود، شیعیان را به داشتن تقوی و نظم امر می کردند، چنانچه رفتار انسان بر اساس شناخت و بصیرت باشد، علاوه بر آنکه رفتار از روی میل و رغبت انجام می‌شود، فرد در حفظ و بقای آن کوشا خواهد بود، در مورد نظم نیز چنین است، یعنی تنها در صورتی که نظم بر مبنای شناخت فرد نسبت به اصول و قواعد و فواید و آثار آنها ایجاد شود، مقبول بوده و فرد بدون هیچ گونه رنج و خستگی بر اساس آن عمل می‌کند.

گفتنی است، ششمین نشست کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان چهار محال و بختیاری دوشنبه ۳ مهر ۹۶ در تالار جلسات این اداره کا با حضور کارکنان اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد و کارکنان اداره ی امور قرانی استان برگزار شد.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۴۰:۵۲

27 Dec 2019