۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۳۰۳۸۲
کارشناس مسائل خانواده در گفت‌وگو با کلار؛

افزايش روز افزون پديده طلاق در بروجن

يک کارشناس مسائل خانواده گفت: با توجه به ميزان مراجعات به دادگستري پيرامون مشکلات بين‌ زوجين و مرجعات به شعب شوراهاي حل اختلاف و مراکز مشاوره، افزايش روزافزون طلاق در شهرستان بروجن موضوعي است که نمي‌توان آن را ناديده گرفت.
افزايش روز افزون پديده طلاق در بروجن
به گزارش جهانبین نیوز، کمال اشرف‌نيا کارشناس مسائل خانواده در گفت‌وگو با کلار، اظهار داشت: برداشت ما از ميزان پرونده‌هاي طلاق، درخواست مهريه و درخواست نفقه بدون احتساب آمار عددي و غيررسمي حکايت از رشد پديده طلاق در شهرستان بروجن دارد.

وي افزود: با توجه به ميزان مراجعات به دادگستري پيرامون مشکلات بين‌ زوجين و مرجعات به شعب شوراهاي حل اختلاف و مراکز مشاوره، افزايش روزافزون طلاق در شهرستان بروجن موضوعي است که نمي‌توان آن را ناديده گرفت.

اشرف‌نيا، نداشتن مهارت‌هاي زندگي زوجين و ازدواج‌هاي بدون تحقيق، باعجله و از روي احساسات را ازجمله عوامل طلاق در جامعه برشمرد و گفت: الگو گرفتن جوانان ازفيلم‌ها و سريال‌هايي که هيچ‌گونه هم‌خواني با فرهنگ جامعه ندارد، ضعف اعتقادي و اعتياد ازديگر علل و عوامل طلاق در جامعه محسوب مي‌شود.

اين کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: عدم توکل، کمال‌طلبي کاذب، ضعف ايمان، وجود بي‌بند و باري در جامعه، عدم مسئوليت‌پذيري، بيکاري، تجمل‌گرايي و ترس از مسائل اقتصادي موجب تاخير و کاهش در امر ازدواج است.

اشرف‌نيا، پيدايش فرزندان تک‌سرپرست که مشکلات تربيتي خاص خود دارد را از پيامدهاي طلاق در جامعه دانست و گفت: به دنبال پديده طلاق و پيدايش خانواده‌هاي تک‌نفره زمينه بروز بيماري‌هاي رواني در جامعه فراهم مي‌شود.

وي گفت: بوجود آمدن مسائل و مشکلات اقتصادي، ايجاد زمينه‌هاي بي‌بند و باري، تحميل انواع مشکلات بر خانواده‌هاي مبداء و ارگان‌هاي حمايتي از ديگر پيامدهاي پديده طلاق در جامعه است.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۵:۰۲

6 Jan 2020