۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۲۷۹۷۲
معاون ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری:

بیش از 2000 نفر از موزه‌هاي چهارمحال و بختياري بازديد کردند

معاون ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتداي فعاليت ستاد اجرايي خدمات سفر چهارمحال و بختياري تاکنون، دو هزار و 641 نفر از موزه‌هاي اين استان بازديد کردند.
بیش از 2000 نفر از موزه‌هاي چهارمحال و بختياري بازديد کردند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر ، مصطفي هادي‌پور معاون ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اين تعداد از مسافران نوروزي، در 6 روز گذشته از موزه قلعه چالشتر و موزه باستان‌شناسي شهرکرد، موزه قلعه دزک در شهرستان کيار و موزه قلعه جونقان در شهرستان فارسان بازديد کرده‌اند.

وي تأکيد کرد: از مجموع بازديدکنندگان موزه‌هاي چهارمحال و بختياري، يک هزار و ۳۴۲ نفر از موزه قلعه چالشتر، ۴۳۷ نفر از موزه باستان‌شناسي شهرکرد، ۲۳۵ نفر از موزه قلعه دزک و ۶۲۷ نفر از موزه قلعه جونقان بازديد کردند.

هادي‌پور افزود: در موزه قلعه چالشتر، انواع اشياي مربوط به کار و زندگي، مردم‌شناسي، سنگ و حمام به نمايش گذاشته شده است.

وي تصريح کرد: در موزه باستان‌شناسي شهرکرد، انواع اشياي مربوط به دوران مختلف تاريخي در چهارمحال و بختياري در معرض ديد علاقمندان قرار دارد.

معاون ميراث فرهنگي اين اداره کل بيان داشت: در موزه قلعه دزک، انواع سنگ و پوشاک محلي مناطق مختلف چهارمحال و بختياري به نمايش درآمده است.

وي اضافه کرد: در موزه قلعه جونقان، انواع صنايع دستي و تاريخ مشروطيت در معرض ديد علاقمندان قرار گرفته است.

افزوده مي‌شود، چهارمحال و بختياري به لحاظ شرايط اقليمي، جغرافيايي، قوميتي، پيشينه تاريخي و قرارگيري در مسير ارتباطي استان‌هاي مرکزي کشور به خوزستان و بنادر جنوب ايران، همه‌ساله پذيراي گردشگران و مسافران داخلي و خارجي فراواني به ويژه در ايام نوروز است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۸:۱۷

13 Jan 2020