۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۲۷۲۲۹
گزارش:

معرفي ۱۰ کتاب در هشتمين نشست کتابخوان استان + تصاوير

در هشتمين نشست کتابخوان چهارمحال و بختياري که سيصد و چهل و يکمين نشست کشور محسوب مي‌شود از ۱۰ عنوان کتاب رونمايي شد.
معرفي ۱۰ کتاب در هشتمين نشست کتابخوان استان + تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از اساتيد برتر، سيصد و چهل و يکمين نشست "کتاب‌خوان" با حضور مديرکل کتابخانه‌هاي عمومي، معاون پرورشي اداره کل آموزش و پرورش، رئيس سازمان دانش‌آموزي استان، معاون سازمان ورزش و جوانان، جمعي ديگر از مسئولين و ميهمان ويژه ديدار محمودي از هنرمندان مطرح استان، نويسندگان و علاقمندان کتاب و کتابخواني در سالن همايش‌هاي سازمان دانش‌آموزي استان چهارمحال و بختياري برگزار شد.

اين نشست با معرفي ۱۰ کتاب، که در ادامه به مرور اجمالي آنها مي‌پردازيم، به کار خود خاتمه داد.


خوبتر از آفتاب فلک "نوشته عبدالحسين بزرگ‌مهرنيا / ارائه توسط: (نويسنده)"

اين کتاب حاوي خاطرات، کرامات و بياناتي از مرجع اعلاي ديني مرحوم آيت‌الله العظمي بروجردي (ره) است که به تبيين شخصيت علمي و حالات و کرامات اين مرجع بزرگ جهان شيعه پرداخته است.

"هشتمين خورشيد" نوشته حفيظ‌الله جلالي/ ارائه توسط: (نويسنده)

اين کتاب در بيان گوشه‌هايي از زندگاني «امام رضا» (ع) و شرح اجمالي برخي از «مناظرات» آن امام با علماي اديان مختلف جهت اثبات برخي از عقايد شيعه اماميه است. در اين نوشتار ضمن بيان کلياتي در مورد مساله امامت، تولي، تبري و ضرورت انتصاب الهي امام معصوم، به تشريح مساله غدير در اتمام حجت کردن خداوند متعال با همه مسلمانان در انتصاب الهي اميرالمومنين علي (ع) و فرزندان معصوم ايشان پرداخته شده و پس از آن گوشه‌هايي از زندگاني امام رضا به‌ويژه در دوران ولايت‌عهدي و علت پذيرش آن مطرح شده است. در ادامه نويسنده به برخي از مناظرات امام رضا (ع) با علماي يهودي، مسيحي و زرتشتي در موضوعاتي مانند توحيد، خاتميت نبوت پيامبر اسلام (ص)، صفات خداوند متعال و پيروزي امام رضا (ع) در اين مناظرات اشاره کرده و محتواي اعتقادي اين مناظرات و جريان ايمان آوردن عمران صائبي و شيعه شدن او را شرح داده است.

" دوستي شايد" نوشته مريد محمدي/ ارائه توسط: (نويسنده)

در شعر مريد محمدي ،انديشه‌هاي اجتماعي او با رنگي از علائق دين و حکمت، تجربه‌هاي ساليان عمر او را به نمايش مي‌گذارد. گويي کلام او در مرز پختگي، سايه‌ساري از بلوط‌هاي کهن ديارش را در کنار بنفشه‌هاي خود روي احساس، براي اطراق، برگزيديم و اشاراتي آشنا، شما را به ميهماني اين چشم‌انداز، دعوت مي‌کند.

"بدرقه مردگان" نوشته محمد ناصري/ ارائه توسط: ديدار محمودي (هنرمند و عضو کتابخانه)

مرگ راهي است که پيش روي همه ماست، اما نه آنطور که خيلي‌ها فکر مي‌کنند بلکه آنطور که خدا مقدر نموده است. زيرا خيلي‌ها فکر مي‌کنند که مرگ پايان زندگي است اما خداوند مي‌فرمايد: مرگ آغاز زندگي اصلي ماست.

"موانع رشد علمي ايران و راه حل‌هاي آن" نوشته فرامرز رفيع‌پور/ ارائه توسط: مريم اولادي (عضو کتابخانه )

ريشه موانع پيشرفت علمي ايران را بايد در زمينه‌هاي فرهنگي و اجتماعي جستجو کرد. در اين کتاب، اين مساله را از ابعاد گوناگون بررسي نموده و در اين مسير از نظرات دانشمندان ارجمند و صاحب نظران استفاده نموده و آنها را در يک مدل وسيع‌تر و جامع‌تر تبيين نمايد.

نويسنده در اين کتاب، موانع رشد علمي را در کشور در ۸ محور زير مورد بررسي و موشکافي قرار داده است:
نظام فرهنگي ۲- نظام سياسي و جايگاه علم ۳- دگرگوني نظام اجتماعي ۴- عوامل سازماني ۵- استادان ۶- نظام ارزشي و نظام آموزش و پرورش ۷- دانشجويان ۸-سازمان‌هاي علمي فرادانشگاهي
جامعيت بحث‌هاي ارائه شده و ارائه راه‌حل‌هاي بومي و نگاه‌هاي کاملا واقع‌بينانه به مسائل و جرأت طرح برخي مسائل حساسيت‌زا از ويژگي‌هاي اين کتاب است.

"نواي عاشقان" نوشته عبدالرحيم صفري‌نژاد / ارائه توسط: نويسنده

در چشمم اشك و بر لبم خنده است، دلم را ياس، اميد، غم و شادي فشار مي‌دهند، گذشته بي‌معني و آينده نامعلوم، مانند دو پرده رنگ و رو رفته و درهم، از نظر مي‌گذرند، نور و ظلمت را از شوق در آغوش مي‌كشم، اما از تماشاي صورت درهم‌ريخته‌شان مي‌ترسم، فرشته زيبايي بالاي سرم پرگشوده و لبخند زنان پيام روح‌بخش آسماني را در گوشم زمزمه مي‌كند. وه چه فرشته قشنگي است...». مجموعه حاضر حاوي قطعاتي منثور از انديشمنداني نظير ويكتورهوگو، جبران خليل جبران، مسيحا برزگر و علي شريعتي است.

"نشت نشا (جستاري در پديده فرار مغزها)" نويسنده: رضا اميرخاني / ارائه توسط: زهرا قاسمي (کتابدار)

در اين کتاب رضا اميرخاني نقدي بر سيستم آموزشي دارد و به بررسي پديده فرار مغزها يا مهاجرت نخبگان يا به تعبيري همان نشت نشا و عوامل آن مي‌پردازد. به اين پديده از نگاه يک مساله مي‌نگرد و جوانب آن را بررسي و در آخر راه‌حل‌هايي پيشنهاد مي‌دهد. به نظر نويسنده تنها راه رسيدن به علم بومي توليد سوال بومي است، و اينکه سوال بر مبناي نياز و زندگي مردم باشد. خواندن اين کتاب را به کساني که درباره توليد علم بومي، علم ديني و.. مي‌خواهند بدانند توصيه مي‌کنيم.

لحظه‌هاي حقيقي "نويسنده باربارا دي آنجلس/ ارائه توسط: سيده گلنوش سالم(کتابدار)"

اما آنچه در كتاب لحظه‌هاي حقيقي به آن اشاره مي‌كند:
اكثر انسان‌ها در طول زندگي خود هميشه در نگران آينده‌اند و براي آن برنامه‌ريزي مي‌كنند. در واقع ما همواره و در طول زندگي خود خوشبختي خود را به تعويق مي‌اندازيم. خوشبختي از نظر ما چيزي است كه مي‌بايست در آينده به دست آيد. من الان خوشبخت نيستم زماني خوشبخت و شادم كه مدرسه‌ام به پايان برسد در رشته مورد علاقه ام در دانشگاه قبول شوم.
وقتي است كه با شخص مورد انتظارم ازدواج كنم.
وقتي كه صاحب فرزند شوم.

اگر دقت كنيد مي‌بينيد كه تمامي اين اتفاقات در زندگي شما اتفاق افتاده و مي‌افتد ولي با اين حال شما همچنان ناشاد هستيد.

"سيزده اشتباه مهلک مديران و طريقه اجتناب از آنها" نوشته دابليو استيون بران / ارائه توسط: محسن شهرياري (عضو کتابخانه)

اين کتاب در مورد تکميل مهارت‌هاي رهبري و مديريت، در راستاي پيشگيري از اشتباهات رايجي است که مديران دربار ه کارکنان تحت کنترل خود، انجام مي‌‌دهند. اين کتاب سيزده تله رايج را طوري نشان مي‌دهد که هرگز دوباره گرفتار آن نشويد.

"فوتبال عليه دشمن" نوشته سايمون کوپر؛ ترجمه عادل فردوسي‌پور/ ارائه توسط: فرزاد نعمتي (عضو کتابخانه)

فوتبال چيزي فراتر از محبوب‌ترين بازي جهان است. براي ميليون‌ها نفر فوتبال حکم مرگ و زندگي را دارد و يک زبان بين‌المللي است. فوتبال به تعبير پله «بازي زيبايي» است که جنگ‌ها را آغاز مي‌کند و به پايان مي‌رساند، جرقه‌ي انقلاب‌ها را زده و خيلي از ديکتاتورها را هم در قدرت نگه داشته است سايمون کوپر به ۲۲ کشور سفر کرد تا تاثير گاه عجيب فوتبال بر سياست و فرهنگ اين کشور‌ها را درک کند. در عين حال تلاش کرد متوجه شود چه عاملي باعث مي‌شود کشورهاي مختلف اين بازي ساده را اين‌قدر متفاوت بازي کنند.

شايان ذکر است، سلسله نشست‌هاي «کتاب‌خوان» به منظور اشتراک‌گذاري کتاب‌هاي خوانده شده و با هدف ترويج و تبليغ مطالعه در قالب معرفي کتاب برگزار مي‌شود و در آن کتابداران، نويسندگان، فعالان فرهنگي، اهالي رسانه، اعضاي کتابخانه‌هاي عمومي و همه علاقه‌مندان به کتاب‌خواني، به معرفي کتاب‌هاي موردنظر خود مي‌پردازند.

انتهای پیام1026ج/ 550 الف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۲۰:۰۶

30 Dec 2019