۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۲۶۸۴۱
علیرضا دلیری خبر داد؛

افزایش بیش از دو برابری بودجه پژوهش در سال 95

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از افزایش بیش از دو برابر بودجه پژوهش و فناوری کشور در سال 95 خبر داد.
افزایش بیش از دو برابری بودجه پژوهش در سال 95
به گزارش جهانبین نیوز به نقل ازفردانیوز، علیرضا دلیری درباره این افزایش بودجه اظهار کرد: به دلیل وجود مشکلات درآمدی در کشور، بودجه سال ۹۵ رشد چشمگیری نداشته؛ ولی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بودجه پژوهشی کشور در سال آینده بیش از دو برابر افزایش یافت.

وی همچنین گفت: در همین راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه علی‌رغم شرایط بد بودجه‌ای، مبلغ بودجه پژوهشی سال آینده را از ۵۷ هزار میلیارد ریال در سال ۹۴ به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش داد.

دلیری با اشاره به اینکه افزایش بیش از دو برابری بودجه پژوهشی کشور در سال آینده بسیار چشمگیر بوده است، گفت: با این افزایش سهم بودجه پژوهشی کشور از ۴۸ صدم درصد به بالای یک درصد افزایش داشته که این موضوع برای نخستین بار اتفاق افتاده و نشانگر این است که تاکید دولت تدبیر و امید بر توسعه پژوهش و فناوری بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در سال‌های قبل بودجه پژوهش و فناوری کشور به دلیل نبود خروجی کاربردی از این طرح‌ها افزایش نمی‌یافت و انگیزه‌ای برای افزایش بودجه پژوهشی کشور وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه ما باید در سال آینده هماهنگی‌های لازم را برای تدوین یک برنامه مدون با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشیم، اظهار کرد: طرح‌ها و پژوهش‌های فناوری باید به سمت کاربردی شدن پیش بروند و منجر به تولید محصول شوند تا در زندگی روزمره مردم و جامعه ملموس باشد.

دلیری تأکید کرد: اولویت دولتمردان ما در سال‌های آینده باید تولیدات دانش‌بنیان باشد و با تخصیص بودجه بیشتر به پژوهش و فناوری و محصولات دانش‌بنیان باید جایگزین نفت خام که در اصل آفت جامعه ما به شمار می‌رود، شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۳۸:۴۵

2 Jan 2020