۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۲۶۶۱۴
رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي کوهرنگ:

آماده ارائه تسهيلات به طرح‌هاي توسعه مناطق روستايي در قالب واحدهاي توليدي در کوهرنگ هستيم

رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي کوهرنگ از ارائه تسهیلات به طرح‌هاي توسعه مناطق روستايي در قالب واحدهاي توليدي در کوهرنگ خبر داد.
آماده ارائه تسهيلات به طرح‌هاي توسعه مناطق روستايي در قالب واحدهاي توليدي در کوهرنگ هستيم
به گزارش خبرنگار کوهرنگ خبر، فرج‌الله چراغ‌پور، رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي شهرستان کوهرنگ در گفت‌وگو با کوهرنگ خبر اظهار کرد: اگر ما به دنبال توسعۀ کشور هستيم، چاره‌اي جز توسعۀ روستاها و مناطق روستايي نداريم، چون بر اين باوريم که بيش از يک سوم جمعيّت کشور در روستاها ساکن هستند و توسعۀ روستاها زيربناي توسعۀ هر کشور خواهد بود.

فرج‌الله چراغ‌پور بيان داشت: در همين راستا دولت تدبير و اميد، اقدام به ارائه طرح توسعۀ مناطق روستايي در قالب واحدهاي توليدي مستقر در روستاها طبق آمايش سرزميني و متناسب با پتانسيل‌هاي همان روستا نمود و در کليۀ استان‌ها و شهرستان‌ها با استقبال خوبي روبه‌رو شد و آماده هستيم در شهرستان کوهرنگ از اين طرح‌ها حمايت کنيم.

چراغ‌پور افزود: نمونه موفق آن، طرح پرورش قارچ روستاي قلعه ممکا از توابع شهرستان کيار است که زمينه اشتغال افراد زيادي را فراهم نموده و به بهره‌برداري رسيده است.

وي گفت: از جمله اهداف اين طرح، مشارکت حداکثري آحاد جامعۀ روستايي و عشايري در فعاليّت‌هاي اقتصادي، تشويق همکاري‌هاي جمعي، ارتقاء درآمد روستائيان و عشاير، بهره‌مندي از نقش طبقات کم‌درآمد و متوسط در شکوفايي اقتصادي مي‌باشد که همۀ فعاليّت‌هاي صنعتي، معدني، کشاورزي، صنايع تبديلي و تکميلي، خدماتي، بازرگاني و گردشگري را در بر مي‌گيرد و جامعه هدف آن مردم روستايي و عشايري و کليه کساني که تمايل به شرکت در اين طرح دارند، را تشکيل مي‌دهد.

رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي کوهرنگ با بيان اينکه که شکل‌گيري آن به دو صورت است، افزود: يکي واحدهاي مشارکتي با حداقل 50 سرپرست خانوار ( هر خانوار 4 نفر تعريف شده است) و ديگري واحدهاي غيرمشارکتي: با زير 50 سرپرست خانوار است.
 
آقاي چراغ‌پور در ادامه تصريح کرد: افراد متقاضي با داشتن طرح توجيهي، به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي مراجعه و از حمايت‌هاي ويژه‌اي بهره‌مند خواهند شد که در اين راستا از تسهيلات ويژه به صورت واحدهاي مشارکتي از تسهيلات 3 درصد استفاده و  واحدهاي غيرمشارکتي از تسهيلات 10 درصدي استفاده خواهند کرد.

وي با ذکر اينکه تسهيلات در طول 3 مرحله و متناسب با پيشرفت طرح پرداخت مي‌شود افزود: طول دوره مشارکت (ساخت و راه‌اندازي طرح) يک سال و طول دوره تنفس وام نيز يک سال مي‌باشد و دوره بازپرداخت حداکثر 4سال است.

چراغ‌پور با ذکر اينکه طرح‌هاي مشارکتي (بالاي 50 سرپرست خانوار ) بايد حداقل ميزان دو ميليارد ريال سرمايه‌گذاري داشته باشند تا مشمول طرح گردند گفت: در طرح‌هاي مشارکتي سقف تسهيلات اعطايي حداکثر چهل ميليارد ريال است.

رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي کوهرنگ با اشاره به ميزان آورده نقدي طرح‌ها گفت: نقدي توسط واحدهاي مشارکتي به ميزان 35 درصد در روستاهاي غيرمرزي و 25 درصد در روستاهاي مرزي است.

چراغ‌پور با بيان اينکه سهم آورده نقدي توسط واحدهاي غيرمشارکتي به ميزان 40 درصد در روستاهاي غيرمرزي و 30 درصد در روستاهاي مرزي است، يادآور شد: لازم به ذکر است افراد تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي از تخفيف ويژه آورده سهم متقاضي بهرمند خواهند شد.

انتهاي پيام1026ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۴:۲۴

30 Dec 2019