۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۲۵۳۱۸
تکنولوژی و فناوری؛

تاکسی های پرنده پا به دنیای واقعی گذاشتند+ تصویر

فرار از ترافیک در شهرهای بزرگ همیشه یک رویا بوده است. به گزارش همشهری آنلاین، محققان یک شرکت در تلاش برای ساخت تاکسی‌های پرنده هستند که می‌توانند خیلی‌ها را از ترافیک نجات دهند.
تاکسی های پرنده پا به دنیای واقعی گذاشتند+ تصویر
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرآنلاین، شركت SkyTran درتلاش است ايده تاكسي‌هاي پرنده خود را به زودي به واقعيت تبديل كند. اين سيستم هوايي حمل و نقل از خودروهايي تشكيل شده‌است كه مي‌توانند با كمك نيروي مغناطيس در ارتفاع ۶ تا ۹ متري از سطح زمين شناور شوند و در مسيرهاي ريل‌مانند مرتفعي پرواز كنند.

اين شركت از پنج سال پيش تاكنون در تلاش بوده تا اين سيستم حمل و نقل پرنده را تكميل سازد و قرار است طرح پايلوت آن از اواخر اكتبر در تل‌آويو آغاز شود. در اين طرح يك خودروي پرنده در مسيري ۲۷۴ متري حركت خواهد كرد. خودرو گنجايش چهار سرنشين را دارد و مي‌تواند با سرعتي برابر ۹۶ كيلومتر بر ساعت حركت كند. اين شركت اميدوار است به تدريج بتواند خودروهاي بيشتري را به سيستم حمل و نقل خود بيافزايد.

درصورتي كه طرح آزمايشي به خوبي پيش برود، اين شركت انتظار دارد تا سيستم خود را تا سال ۲۰۱۸ در شهرهاي بيشتري توسعه دهد.

ساخت نسخه هوايي حمل‌و نقل به گفته جري ساندرز مديرعامل شركت SkyTran مي‌تواند نسبت به احداث ريل‌هاي قطار يا بزرگراه‌ها ساده‌تر و ارزان‌تر باشد و علاوه‌بر اين زيست‌محيطي‌تر خواهد بود. به گفته وي ساخت سيستم‌هاي زيرزميني به ازاي هر كيلومتر ۱۰۰ ميليون تا دو ميليارد دلار هزينه خواهند‌داشت. سيستم‌هاي زميني نيز پرهزينه بوده و علاوه براين از نظر انرژي بسيار پرمصرف هستند و در نتيجه آلودگي‌هاي كربني فراواني از خود به جا مي‌گذارند.

در مقابل ساخت اين سيستم هوايي در ازاي هر كيلومتر هشت ميليون دلار هزينه در برخواهد داشت و هزينه توليد هر خودروي پرنده نيز ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار دلار خواهد بود. ميزان مصرف سوخت در اين خودروها يك سوم خودروهاي هيبريدي خواهد‌بود. اين خودروها از جنس استيل و آلومينيوم بوده و در عرض چند روز مي‌توان آنها را سرهم‌بندي كرد.

اين سيستم از فناوري شناورسازي مغناطيسي بهره برده‌است،‌ به بياني ديگر نيروي الكترومغناطيس‌‌ نيروي شناورسازي و به حركت درآوردن خودروها را فراهم مي‌آورد و همين موضوع اين سيستم را كم‌مصرف مي‌سازد.



انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۳۶:۰۴

2 Jan 2020