۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۲۰۵۶۱

کتيبه هاي تاريخي دوره مشروطيت پيرغار در يک قدمي نابودي

کتيبه هاي تاريخي دوره مشروطيت پيرغاردر روستاي ده چشمه از توابع شهرستان فارسان به علت عدم حفاظت مناسب در يک قدمي نابودي قرار گرفته اند.
کتيبه هاي تاريخي دوره مشروطيت پيرغار در يک قدمي نابودي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کتيبه ي پيرغار يکي از جاذبه هاي ديدني استان چهارمحال و بختياري در کانون گردشگري پيرغار روستاي ده چشمه است.

اين کتيبه ها متعلق به دوره مشروطيت است وبر روي يک تخته سنگ در کوهپايه اي از رشته کوه زاگرس در تفرجگاه پيرغار ساخته شده است.

اين سنگ نوشته ها در روستاي ده چشمه از توابع شهرستان فارسان واقع شده و به عنوان يکي از جاذبه هاي گردشگري اين استان مطرح هستند.

اين سنگ نوشته ها هم اکنون به علت عدم مناسب سازي حفاظت مورد تخريب قرار گرفته اند.

اطراف اين کتيبه هاي تاريخي يک ديوار نرده اي فلزي کشيده شده و داراي يک درب ورودي است و در بالاي کتيبه براي جلوگيري از بارش باران وبرف بر روي کتيبه ها يک شيرواني قرار داده شده است.

هم اکنون فصل سرما در استان چهارمحال و بختياري و شهرستان فارسان آغاز است ورود مسافر به مناطق گردشگري از جمله پيرغار بسيار کاهش يافته است.

ضرورت دارد حفاظت سازي مناسبي براي حفاظت از اين کتيبه ها و توسط مسئولان مربوطه انجام شود.

به راستي بايد اين کتبه تاريخي به علت عدم نگهداري از بين ببرد و مسولان در اين خصوص چه اقدامي انجام دادند

در اين خصوص با عسگري مدير کل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان اين موضوع را پيگيري کرديم که ايشان اين چنين توضيح دادند با اعتبار ۵۰ميليون تومان اعتبار در دستور کار قار داده شده است که در حوزه مرمت اين کار انجام خواهد شد.

انتهای پیام1020ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۵۷:۳۱

1 Jan 2020