۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵
کد مطلب : ۱۸۸۲۷
مديرکل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان:

انجام روزانه 200 هزار تردد از راه‌هاي اصلي استان/ ضرورت تسریع در تکمیل منطقه ويژه اقتصادي

از راه‌هاي اصلي استان روزانه حدود 200 هزار تردد انجام مي‌شود که بيش از 30 تا40 درصد آن ناوگان سنگين هستند و عمده اين ترددها در مسير محور «لردگان - بروجن» است.
انجام روزانه 200 هزار تردد از راه‌هاي اصلي استان/ ضرورت تسریع در تکمیل منطقه ويژه اقتصادي
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از بام ايران خبر فريبرز کرمي ضمن تشريح برنامه هاي دهه ايمني راه ها افزود: بيش از ۳۰ درصد تلفات جاده اي موتورسواران اند و ۷۰ درصد تصادفات موتورسواران منجر به فوت مي شود به دليل ضربه به سر و عدم استفاده از کلاه ايمني.

وي اظهار داشت: در اين خصوص در دهه ايمني راه ها 2 هزار کلاه ايمني و ۴ هزار برگ شب رنگ و روز رنگ و ۲ هزار جفت دستکش براي موتورسواران توزيع مي شود.

کرمي رفع نقص روشنايي تراکتورها، نصب برچسب پشت تريلي ها و يدک‌کش‌ها، تهيه و نصب ۳ هزار برگ شب رنگ، نصب ۲ هزار بنر با درج پيام‌هاي ايمني و آموزشي در سطح استان و نقاط هدف را از ديگر برنامه هاي دهه ايمني راه‌ها عنوان کرد.

وي از آموزش نرم افزاري و فرهنگ سازي ۳۰ مدرسه و ۳۴۰۰ دانش آموز خبر داد و بيان داشت: ۲۰ مدرسه از نظر فيزيکي و نصب سرعت کاه و خط کشي عابر پياده آماده شدند.

کرمي تصريح کرد: ۴ دستگاه دوربين سرعت سنج ثابت و پلاک خوان نصب شده و ۳۰ دستگاه ديگر در محور هاي اصلي و پر تردد نصب مي شود.

وي گفت: با توجه به تردد ناوگان سنگين و فوق سنگين و بارهاي اضافي که خود عامل تصادف اند پيگير نصب باسکول هاي وزن گير و در حال حرکت هستيم.

وي گفت: متاسفانه وضعيت استان ما تنها محور عبوري است و تلفات و صدماتي که به دليل استان عبوري بودن به ما تحميل مي شود با بهره برداري ما قابل مقايسه نيست.

کرمي افزود: ما تنها به يک محور عبوري تبديل شده ايم و در راه هاي اصلي حدود ۲۰۰ هزار تردد داريم که بيش از ۳۰ الي ۴۰ درصد ناوگان سنگين در محور بروجن- لردگان و بالعکس است و اين در حالي است که ما منطقه ويژه اقتصادي نداريم.

کرمي با اشاره به ضرورت ايجاد يک منطقه ويژه اقتصادي در استان، تصريح کرد: چند سالي است که طرح ايجاد منطقه اقتصادي استان در حال اجراست اما روند اجراي آن بسيار کند است که مي‌طلبد مسئولان براي تسريع اجراي اين پروژه اهتمام ويژه داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۷:۵۷

30 Jan 2020