۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۱۶۹۳۱
حجت الاسلام حاج علي اکبري:

دشمن ترين دشمن انسان نفس آن است که خداوند به عنوان امانت در اختيار ما قرار داده است

شاهکار آفرينش نفس آدمي است که خداوند به نفس آدمي سوگند مي خورد و نفس را به عنوان امانت به انسانها داده است.
دشمن ترين دشمن انسان نفس آن است که خداوند به عنوان امانت در اختيار ما قرار داده است
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از خبرنگار منطقه آزاد، حجت الاسلام حاج علي اکبري در يازدهمين نشست تخصصي طرح تقويت مباني اعتقادي و شبه زدايي ديني در مجموعه فرهنگي تبليغ«بلاغ» شهرکرد با معرفي دشمنان انسان، يک گروه از اين دشمنان را شيطان همراه با لشکريانش که دشمن قسم خورده و آشکار است بيان کرد و افزود: آخرين کاري که شيطان مي تواند انجام دهد وسوسه گري به گناه و دعوت به معصيت است.

وي دشمن ديگر را از بين خود انسان ها که با پليدي خود در پي ضربه زدن به ديگران هستند دانست و گفت: برخي از آنها به دنبال آن هستند که ديگران را در سيطره و تسلط فيزيکي قرار دهند و اگر دسترسي پيدا کنند به ما رحم نخواهند کرد که نمونه آن رژيم غاصب صهيونيستي اسرائيل است که در مرحله اول در پي فريب افکار مردم جهان به سمت خود است و مرحله دوم آنها کشت و کشتار در زمين است.

نماينده ولي فقيه در انجمن هاي اسلامي سومين و دشمن ترين دشمن انسان را نفس انسان که با ديگر دشمنان بسيار متفاوت است معرفي کرد و تصريح کرد: شاهکار آفرينش نفس آدمي است که خداوند به نفس آدمي سوگند مي خورد و نفس را به عنوان امانت به انسانها داده است.

وي نفس را داراي سه عنصر نفس لوامه، نفس اماره و نفس مطمئنه دانست و تصريح کرد: نفس استعداد اين را دارد که ما را تا اسفل السافلين ببرد و همچنين استعداد اين را هم دارد که ما را به بالاترين درجات برساند زيرا خداوند از طريق نفس ما را به ميداني فرستاده است که هم خطرات آن بسيار زياد و هم افق هاي آن بسيار بالا مي باشد.

حجت الاسلام حاج علي اکبري نفس اماره را به هواپيماي خاموش به زمين چسبيده اي تشبيه نمود که اگر کسي سوار بر اين هواپيما بشود آنقدر به دنيا مي چسبد که قرآن کريم آنها را به چهارپايان تشبيه مي کند.

وي نفس لوامه را هواپيماي در روي باند قرار گرفته که با سرعت زياد قصد پريدن دارد و هنوز پرواز نکرده باشد تشبيه کرد و تصريح کرد: نفس مطمئنه هواپيمايي است که پرواز کرد و با بالاترين سرعت خود در اوج با آرامش راه خود را طي مي کند تا به مقصد برسد.

حجت الاسلام حاج علي اکبري، امام خميني (ره) را از مصاديق نفس مطمئنه در زمان ما که بعد از پيامبران و ائمه هيچ کس نتوانست مانند او راه سعادت را براي انسانها باز کند و انسانهايي مانند شهداي ما که مجذوب و پيرو او شدند توانستند به اوج برسند معرفي نمود و خاطر نشان کرد: انسانهايي که به نفس مطمئنه دست يابند دنيا ديگر نمي تواند به آنها دست يابد و آنها را بفريبد.

وي با اشاره به اينکه نفس آدمي فقط وفقط براي اطاعت آفريده شده است گفت: وقتي نفس در مسير اطاعت قرار گيرد بهترين مرکب براي حضور در نزد پروردگار است واگر از مسير خود خارج شود بسيار خطرناک است.

نماينده ولي فقيه در انجمن هاي اسلامي با بيان اينکه دشمنان ما هيچ راهي جز نفس ما براي ضربه زدن به ما را ندارند افزود: اگر انسان از ناحيه نفس خود در امان باشد هيچ کس نمي تواند او را اسير کند و به او ضربه بزند و اگر کسي اسير شد خودش باعث اسير شدنش شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۴:۰۳

3 Feb 2020